Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi oso...
Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia pro...
Publikacja stanowi zbiór dokumentów gotowych do wykorzystania w roku szkolnym 2022/2023 wraz ze szczegółowym omówieniem, jak je wprowadzać, stosować, jakie organy je wyd...
Autor publikacji zbiera problemy i pytania dyrektorów dotyczące zagadnień oceniania i klasyfikowania. W ten sposób powstała publikacja, składająca się z trzech działów – ...
Zbiór dokumentów szkolnych wraz ze szczegółowym omówieniem, jak je wprowadzać, stosować, jakie organy je wydają oraz jaka powinna być podstawa prawna poszczególny...
Niniejsza publikacja skupia się na zdefiniowaniu roli nauczyciela wspomagającego. Omówiono w niej jednocześnie zasady i podstawy prawne ich zatrudnienia, współpracy z innymi nau...
Książka dedykowana dyrektorom szkół oraz nauczycielom współorganizującym kształcenie integracyjne i specjalne. Oprócz omówienia podstaw prawnych i kluczowych zadań naucz...
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami wi...
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami wi...
Dnia 28 listopada 2018 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 31 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niep...
Dnia 28 listopada 2018 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 31 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niep...
Dobra współpraca dyrektora, rady szkoły, rady rodziców, rady pedagogicznej i samorządu uczniowskiego ze sobą oraz z organami zewnętrznymi, z poradniami, mediami, środowiskiem lokalnym...
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakteryst...
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcj...
Książka powstała z myślą o rodzicach wszystkich małych dzieci, ale szczególnie tych, które nie rozwijają się tak dobrze, jak pozwalałyby na to ich możliwości. Każde dziecko prze...
W niniejszej publikacji autor pisze o różnych aspektach oddziaływania na sferę moralną chłopców i dziewcząt. W książce omówione zostały zagadnienia charakterystyki wychowania m...
Do poprawnego funkcjonowania szkoły nie wystarczą jedynie dobre chęci samego dyrektora. Jest to praca, w którą powinni zaangażować się nie tylko pracownicy szkoły, ale także uczniowie i ich ...
Pogląd, że wychowanie dziecka rozpoczyna się już od pierwszych chwil jego życia, jest dziś ogólnie przyjęty przez psychologów i pedagogów. Nie trzeba też chyba nikogo przekonyw...
Publikacja zawiera pakiet zarządzeń, decyzji, pism i wniosków z zakresu spraw kadrowych, zarządzania szkołą i bezpieczeństwa wraz z wyjaśnieniem jak je tworzyć w praktyce szkolnej, gdzie prz...
Wychowanie w polskich szkołach pozostawia wiele do życzenia. Nawet nauczyciele z wykształceniem wyższym nie radzą sobie z nim najlepiej. Jedną z przyczyn jest brak należytego przygotowania nauczyci...