Ćwiczenia klasyczne dla dzieci obejmują najpopularniejsze zadania dla dzieci między 4 a 7 rokiem życia. W serii ukazały się: Pisanie, Szlaczki, Labirynty, Od kropki do kropki.
Pierwsze kontakty z językiem istotnie pływają na późniejsze postawy czytelnicze dzieci. Znaczący w tym kontekście jest głos Ericha Fromma: „To procesy edukacyjne powodują [..], że więk...
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środow...
Kolejna publikacja z serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (teaching for wisdom), stanowi syntetyczne i zarazem nowe ujęcie kategorii...
Gry i zabawy bez telefonuPozycja dla dzieci w wieku szkolnym.Ciekawe zadania, które pomogą oderwać się od telefonu i komputera, aby spędzić czas z książką.
Publikacja pozwala nie tylko lepiej :zrozumieć sposób postrzegania świata przez dzieci, lecz także stanowi bardzo dobrą ilustrację tezy o wszechobecności metafor w myśleniu codziennym. Jej p...
Celem serii przewodników metodycznych Edukacja dla mądrości, jest wskazanie praktycznych i metodycznych wskazówek pozwalających nauczycielom, wychowawcom i rodzicom ucznió...
110 rocznica powstania Związku Nauczycielstwa Polskiego to świetna okazja do przedstawiania historii organizacji, która miała być tylko związkiem zawodowym, ale niełatwe polskie losy kierowa...
Pierwsza publikacja z nowej serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom) – wprowadzenie do teorii rozwijania mąd...
Kolejna publikacja w ramach serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom)– praktyczny poradnik metody...
Teoretyczno-prawne podstawy działalności świetlic szkolnychOrganizacyjne aspekty funkcjonowania świetlic szkolnychMetodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy szkolnej
Monika Wiśniewska-Kin akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom pr...
Wszyscy stajemy wobec problemów, konfliktów... Niejednokrotnie zostajemy z nimi sami. W przezwyciężeniu tych trudności niezwykle pomocna będzie książka Porozmawiajmy o problemach&hell...
Wszyscy stajemy wobec problemów, konfliktów... Niejednokrotnie zostajemy z nimi sami. W przezwyciężeniu tych trudności niezwykle pomocna będzie książka Porozmawiajmy o problemach&hell...
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii "Twórczość i Edukacja" wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijani...