Pierwsze kontakty z językiem istotnie pływają na późniejsze postawy czytelnicze dzieci. Znaczący w tym kontekście jest głos Ericha Fromma: „To procesy edukacyjne powodują [..], że więk...
Publikacja pozwala nie tylko lepiej :zrozumieć sposób postrzegania świata przez dzieci, lecz także stanowi bardzo dobrą ilustrację tezy o wszechobecności metafor w myśleniu codziennym. Jej p...
Autor przedstawił złożoną problematykę formowania się i przejawiania społecznych biografii jednostek tworzących podstawowe kategorie społeczne - płci i wieku - i formy ich doświadczenia we wsp&oacu...
Autor przedstawił złożoną problematykę formowania się i przejawiania społecznych biografii jednostek tworzących podstawowe kategorie społeczne - płci i wieku - i formy ich doświadczenia we wsp&oacu...
Socjopedagogika, będąca dyscypliną z pogranicza pedagogiki i socjologii, określana jest także mianem pedagogiki społecznej, względnie socjologii pedagogicznej. W monografii autor podejmuje kluczowe...
Monika Wiśniewska-Kin akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom pr...