Pierwsze kontakty z językiem istotnie pływają na późniejsze postawy czytelnicze dzieci. Znaczący w tym kontekście jest głos Ericha Fromma: „To procesy edukacyjne powodują [..], że więk...
Publikacja pozwala nie tylko lepiej :zrozumieć sposób postrzegania świata przez dzieci, lecz także stanowi bardzo dobrą ilustrację tezy o wszechobecności metafor w myśleniu codziennym. Jej p...
Autorka podejmuje historyczno-pedagogiczną próbę rozpoznania i rekonstrukcji różnych elementów opieki organizowanej dla dzieci w okresie I wojny światowej w dużym ośrodku miejs...
Kompetencje komunikacyjne dzieci w okresie późnego dzieciństwa w aspekcie rozwojowym Problematyka podjęta w pracy mieści się w przestrzeni zainteresowania nauk humanistycznych i społecznych,...
Kompetencje komunikacyjne dzieci w okresie późnego dzieciństwa w aspekcie rozwojowym Problematyka podjęta w pracy mieści się w przestrzeni zainteresowania nauk humanistycznych i społecznych,...
Pomoc potrzebującym należy do najstarszych obszarów społecznej działalności człowieka. Wynikała z pobudek miłości bliźniego i była rezultatem troski o dobro innych. Człowiek czyniący dobro -...
Pomoc potrzebującym należy do najstarszych obszarów społecznej działalności człowieka. Wynikała z pobudek miłości bliźniego i była rezultatem troski o dobro innych. Człowiek czyniący dobro -...
Monika Wiśniewska-Kin akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom pr...
W monografii podjęto rozważania nad najmłodszym dzieciństwem – od urodzenia do trzeciego roku życia. Zostały one skoncentrowane wokół indywidualnych potrzeb, preferencji i możliwości d...