Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompete...
Biorąc pod uwagę wszystkie walory recenzowanej pracy należy wyrazić uznanie dla Autorów książki. Trzeba wysoko ocenić przedstawioną publikację pod względem treści, metodologii oraz kompetent...
Konstatując należy stwierdzić, iż publikacja wydana wypełni niewątpliwą lukę w obszarze badań historii wychowania nad dziejami II Rzeczypospolitej w zakresie działalności charytatywnej i opiekuńc...
Monografia dr Heleny Liwo będzie przydatna zarówno dla pedagogów specjalnych, jak i rodziców dzieci niesłyszących. Praca odnosi się do warstwy suprasegmentalnej mowy, to jest d...
Do rąk czytelników oddajemy najnowsza książkę dwóch znanych autorów: ks. prof. zw. Dra hab. Czesława Cekiery i ks. dra Kazimierza Pierzchały. Obaj autorzy od wielu lat zajmują ...
Publikacja zawiera treści dotyczące problematyki wychowania uczniów w szkołach powszechnych Polski w latach 1918-1939, a jej tematyka wpisuje się w obchody 100-lecia odzyskania przez Polskę ...
Książka mierzy się z problematyką o niezwykłej ostrości społecznej kryzysu tożsamości, nie dającej się dłużej lekceważyć czy ubierać w stereotypowe wyobrażenia i komentarze. Pedagogika nie ucieknie...
Problem podejmowany w niniejszych badaniach dotyczy w znacznej mierze resocjalizacyjnej funkcji kapelana więziennego oraz jego postrzegania przez środowisko skazanych. Warto wskazać, iż wpływ na po...
W oparciu o badania reprezentatywnej populacji więźniów Autor wnioskuje: „Wychowawcza funkcja kapelana więziennego odgrywa ważną rolę w autoregulacji zachowań osób pozbawionych ...
Książka Klaudii Węc stanowi interesującą próbę wykazania, jak dalece Freudowska koncepcja genealogii ludzkiej podmiotowości, rozwijana później przez jego następców – jak ...