Publikację uważam za ważną i potrzebną, głównie ze względów dydaktycznych. Wyjaśnia ona w przejrzysty i przystępny sposób przystawalność polskiego systemu egzaminów pańs...
Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stano...
Książka jest oryginalnym dorobkiem autorskim opracowanym na podstawie obszernej literatury oraz badań empirycznych. Oryginalność jej zasadza się w podjiętej problematyce, jaką jest przedstawienie s...
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możli...
Lektura pracy zbiorowej przygotowanej przez dr E. Dybowską i dr A. Błasiak z pewnością przyniesie korzyść i nie będzie bez pożytku, jeżeli przystąpi się do niej z uwzględnieniem następującego założ...
W środkach masowego przekazu, dyskusjach autorytetów w dziedzinie wychowania i nauczania coraz częściej słyszy się głosy o kryzysie współczesnej szkoły w aspekcie jej funkcji wychowaw...