Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stano...
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możli...
Teoretyczno-prawne podstawy działalności świetlic szkolnychOrganizacyjne aspekty funkcjonowania świetlic szkolnychMetodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy szkolnej
Publikacja adresowana do nauczycieli, terapeutów i rodziców oraz uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Prezentowane ćwiczenia podzielone są na dwie części: I...
Dysgrafia, obok dysleksji i dysortografii, jest częstą przyczyną niepowodzeń szkolnych. Zaburzenie to definiuje się jako zespół trudności w opanowaniu umiejętności pisania pod względem grafi...
W środkach masowego przekazu, dyskusjach autorytetów w dziedzinie wychowania i nauczania coraz częściej słyszy się głosy o kryzysie współczesnej szkoły w aspekcie jej funkcji wychowaw...
Zbiór ćwieczeń usprawniających umiejętność poprawnego pisania - przeznaczony dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych, ich nauczycieli i rodziców.Proponowa...