Monografia jest kontynuacją rozważań Autorki dotyczących świąt o charakterze państwowym obchodzonych w szkołach Komisji Edukacji Narodowej zawartych w publikacji „Nadawać duszom kształt narod...
Książka dotyczy zagadnienia tworzenia się powszechnych obchodów świąt o znaczeniu państwowym w drugiej połowie XVIII wieku. We wspólnym świętowaniu dostrzegano ważny walor wychowawczy...
Autorka ukazuje stan zbiorów dydaktycznych Gimnazjum i Liceum Wołyńskiego w latach 1805–1833, ich powstawanie oraz wykorzystanie w procesie nauczania. Omawia dzieje i zasoby szkolnych ...
Każde dziecko ma swoją drogę do BogaJak kształtować wiarę dziecka, aby nie stała się ona tylko przykrym obowiązkiem? Jak zachować duchowy wymiar sakramentów mimo ich świeckiej ot...
Niniejsza publikacja ma na celu przedstawienie nauczycielom i pedagogom najbardziej podstawowych zagadnień dotyczących zachowań młodzieży, w których można odnajdywać symptomy zachowań subkul...
Co zrobić, żeby dziecko nie nudziło się na mszy? Jak zachować duchowy wymiar sakramentów mimo ich świeckiej otoczki? Jak kształtować wiarę dziecka, aby nie stała się ona tylko przykrym obowi...
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Pismo drukuje zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejm...
110 rocznica powstania Związku Nauczycielstwa Polskiego to świetna okazja do przedstawiania historii organizacji, która miała być tylko związkiem zawodowym, ale niełatwe polskie losy kierowa...
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Pismo drukuje zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejm...
Katarzyna Makowska - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel matematyki w szkole podstawowej.W swojej pracy zawodowej konc...
"Metoda projektu", prezentowana w najnowszej publikacji z serii „Zabawy Edukacyjne”, to jeden z najlepszych sposobów na naukę samodzielnego rozwiązywania problemó...
Katarzyna Makowska - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel matematyki w szkole podstawowej.W swojej pracy zawodowej konc...
"Metoda projektu", prezentowana w najnowszej publikacji z serii „Zabawy Edukacyjne”, to jeden z najlepszych sposobów na naukę samodzielnego rozwiązywania problemó...
Katarzyna Makowska - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel matematyki w szkole podstawowej.Autorka publikacji Jak inspir...
Katarzyna Makowska - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel matematyki w szkole podstawowej.Autorka publikacji Jak inspir...
W książce przedstawione zostały - systematycznie i klarownie - najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci w wieku od przedszkola po klasę VI szkoły podstawowej.Dla nauczycieli kl...
W książce przedstawione zostały - systematycznie i klarownie - najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci w wieku od przedszkola po klasę VI szkoły podstawowej.Dla nauczycieli kl...
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Pismo drukuje zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejm...
Lektura pracy zbiorowej przygotowanej przez dr E. Dybowską i dr A. Błasiak z pewnością przyniesie korzyść i nie będzie bez pożytku, jeżeli przystąpi się do niej z uwzględnieniem następującego założ...