0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Modele regresji Coxa w analizie bezrobocia

(Miękka)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Modele regresji Coxa w analizie bezrobocia

Niniejsza publikacja jest podsumowaniem badań autorek dotyczących bezrobocia, będących realizacją projektu naukowego, finansowanego w latach 2010-2012 przez MNiSW (N N111 273538). Badania prowadzone były z wykorzystaniem metod analizy przeżycia, w których zmienną losową jest czas między określonymi zdarzeniami bądź czas trwania procesu. Celem pracy była ocena szans uzyskania zatrudnienia przez poszczególne grupy bezrobotnych w badanym okresie oraz zbadanie zmienności szans w czasie. W monografii zastosowano wybrane metody analizy przeżycia: estymator Kaplana-Meiera, test istotności przebiegu funkcji przeżycia, modele regresji proporcjonalnego i nieproporcjonalnego hazardu Coxa. Badania przeprowadzono w oparciu o dane indywidualne pozyskane z Powiatowego Urzędu Pracy w Szczecinie.


Dr Beata Bieszk-Stolorz jest adiunktem w Katedrze Ekonometrii i Statystyki Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Jest magistrem matematyki i doktorem nauk ekonomicznych o specjalności ekonometria i rynki kapitałowe. Zainteresowania naukowe: inżynieria finansowa - strategie opcyjnie i ocena ryzyka inwestycji w opcje, ekonomia matematyczna, zastosowanie metod analizy przeżycia do badania zjawisk ekonomicznych, wykorzystanie narzędzi matematycznych do opisu i analizy procesów społeczno-ekonomicznych. Jest autorką lub współautorką 65 publikacji naukowych. Była realizatorką MNiSW (2006-2009 - wykonawca, 2010-2012 - wykonawca) i jednego projektu badawczego krajowego (2012). Jest członkiem PTM, PTS.

Dr Iwona Markowicz jest adiunktem w Katedrze Ekonometrii i Statystyki Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Jest doktorem nauk ekonomicznych o specjalności statystyka i ekonometria. Zainteresowania naukowe: małe i średnie firmy, żywotność i rentowność firm, bezrobocie, zastosowania statystyki i ekonometrii w ekonomii, metody klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, analiza przeżycia. Jest autorką lub współautorką 134 publikacji naukowych i dydaktycznych. Była realizatorką czterech grantów KBN i MNiSW (1995 - kierownik i wykonawca, 2001-2002 - wykonawca, 2006-2009 - wykonawca, 2010-2012 - kierownik) oraz trzech projektów badawczych krajowych (2001, 2009-2011, 2012) i jednego projektu zagranicznego (2005-2007). Jest członkiem PTE, PTS oraz Instytutu Analiz, Diagnoz i Prognoz Gospodarczych w Szczecinie (kierownik sekcji małych firm).

  • Kategorie:
    1. Socjologia
    1. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Literatura popularnonaukowa
    1. Pozostałe nauki humanistyczne »
    2. Politologia, stosunki międzynarodowe
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788375564747
  • EAN: 9788375564747
  • Liczba stron: 98
  • Wymiary: 16.0x23.0cm
  • Waga: 0.17kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

22,98 zł 29,95 zł
Do koszyka

Nierówne koalicje Liderzy miejscy w poszukiwaniu nowego modelu zarządzania rozwojem

Autorzy analizują uwarunkowania lokalnego rozwoju ekonomicznego. Ukazują znaczącą rolę czynników politycznych i społecznych. Opisują zastosowanie metody stymulacji rozwoju bazującej na wzajemnym oddziaływaniu przywództwa politycznego i lo...
24,59 zł 33,60 zł
Do koszyka

Polski model organizacji typu think tank

Temat podjęty w tej publikacji zwraca uwagę oryginalnością i aktualnością. Piotr Zbieranek zestawia teoretyczne podejście do modelu organizacyjnego think tanku z praktycznym wymiarem tego zjawiska. Tworzy konstrukcję interdyscyplinarną, łączącą element...
29,35 zł 42,00 zł
Do koszyka

Wykrywanie wyjątków metodami analizy danych

1. Wprowadzenie2. Dane3. Metody statystyczne, odległościowe i gęstościowe4. Zastosowanie podsumowań lingwistycznych5. Przykłady użycia zbiorów przybliżonych6. Wielokryterialne wykrywanie wyjątków7. Wnio...
14,48 zł 19,99 zł
Do koszyka

Modele z papieru dla dzieci Ozdoby na choinkę

Książeczka z ozdobami na choinkę to doskonała propozycja na czas świąt Bożego Narodzenia. Modele należy ostrożnie wypchnąć z kartonu, złożyć wzdłuż zaznaczonych linii i wsunąć w otwory papierowe zaczepy. Dziecko może złożyć ozdoby samodzielnie lub z ni...
259,11 zł
Do koszyka

ANALIZA KOPERTY DANYCH NEUROFUZZY

Książka ta jest studium przeglądowym, koncentrującym się na metodologii analizy kopert danych (Data Envelopment Analysis). Neuro-fuzzy data envelopment analysis jest jedną z najważniejszych metod prognozowania efektywności danych. W tej książce najpier...
184,12 zł
Do koszyka

Analiza kultury medialnej

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii nowe aplikacje medialne są szeroko rozpowszechnione w całym społeczeństwie, co przyspieszyło rozwój reklamy dzięki bardziej efektywnym kanałom dostarczanym przez nowe media. Reklama publiczna, która jest ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!