0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Konkurencja w sektorze bankowym

(Miękka)

Teoria i wyniki empiryczne

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Konkurencja w sektorze bankowym

Celem książki, przez analogię do teorii przedsiębiorstw, jest zaprezentowanie modeli teoretycznych, służących do badań konkurencji w sektorze bankowym, jak również modeli empirycznych uwzględniających szczególną rolę banków w gospodarce. Oprócz szeroko opisanych modeli zaczerpniętych z teorii konkurencji przedsiębiorstwa bankowego (the Industrial Organization Approach to Banking) oraz wyników badań własnych z zastosowaniem tych modeli do polskiego sektora bankowego w książce odniesiono się do działalności kredytowej banków w UE, opisano rynek kredytowy oraz relacje kredytowe, w tym badania dotyczące strategii kredytowych banków. Zaprezentowane wyniki empiryczne badań własnych, dotyczące konkurencji między bankami komercyjnymi w Polsce, dodatkowo pozwalają czytelnikowi zapoznać się ze zmianami, jakie zaszły w polskim sektorze bankowym w ostatnim piętnastoleciu, na tle całego sektora bankowego w UE.

Autorka wyraża nadzieję, że książka okaże się interesująca dla różnych grup Czytelników, zarówno dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką sektora bankowego, pragnących uzyskać wiedzę o charakterze praktycznym, jak również studentów kierunku finanse i bankowość.

Najpoważniejszą zaletą książki dr Małgorzaty Pawłowskiej jest jej nowoczesność. Wyraża się ona w dwóch aspektach. Po pierwsze, w wykorzystaniu najnowszego światowegoi krajowego dorobku literatury przedmiotu. Po drugie, w zastosowaniu we własnych dociekaniach empirycznych różnych, dobrze dobranych rodzajów metod ilościowych.

Dr hab. Krzysztof Jackowicz

Prof. Akademii Leona Koźmińskiego

Problemy konkurencji należą do fundamentalnych, wręcz klasycznych kwestii analizowanych we współczesnym piśmiennictwie bankowo-finansowym (prace naukowe, popularnonaukowe, publicystyczne). Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę uznać należy za próbę syntezy tego, co najważniejsze i najbardziej aktualne w zakresie tej problematyki.

Prof. dr hab. Stanisław Flejterski

Uniwersytet Szczeciński

Małgorzata Pawłowska jest doktorem nauk ekonomicznych, adiunktem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pracuje również w Instytucie Ekonomicznym NBP

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788325560669
  • EAN: 9788325560669
  • Liczba stron: 266
  • Wymiary: 16.5x24.0cm
  • Waga: 0.45kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Kurier DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • Punkty odbioru DPD - dostawa 1 dzień roboczy
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • ORLEN Paczka - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Pocztex (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

36,74 zł 49,00 zł
Do koszyka

Rachunkowość zarządcza w sektorze usług

Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności usługowej, w szczególności marketingowej, turystycznej i leczniczej.<...
36,88 zł 39,90 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo ekonomiczno-finansowe przedsiębiorstw sektora TSL

Publikacja jest poświęcona bezpieczeństwu ekonomiczno-finansowemu przedsiębiorstw sektora TSL (transport – spedycja – logistyka). Podjęte w niej rozważania są znaczące i aktualne z punktu widzenia finansów oraz logistyki. Prezentowan...
49,58 zł 66,00 zł
Do koszyka

Controlling strategiczny w zarządzaniu modelami biznesu w sektorze ICT

W publikacji skoncentrowano się na synergii uzyskiwanej z łączenia heterogenicznych modeli biznesu oraz zaawansowanych koncepcjach z różnych obszarów nauk o zarządzaniu, ekonomii, rachunkowości i finansów. Jak wiele klasycznych kon...
30,79 zł 49,00 zł
Do koszyka

Konkurencja i przedsiębiorczość

Jest to pierwsza książka Israela Kirznera, jaka ukazuje się na polskim rynku, a trzeba wiedzieć, że w tradycji szkoły austriackiej jest to autor wybitny. Najwybitniejszy żyjący uczeń Ludwiga von Misesa, w dodatku rabin. Tym samym Fijorr Publishing rozp...
259,07 zł
Do koszyka

GOSPODARCZY, SPOŁECZNY I ŚRODOWISKOWY WKŁAD SEKTORA STALOWEGO

W Brazylii przemysł stalowy odgrywa ważną rolę w gospodarce kraju, dominującą w niektórych miejscowościach, co wywołuje dyskusję na temat znaczenia tej działalności i rozwoju regionalnego, a także reprezentatywności gospodarczej, społecznej i środowisk...
64,71 zł 85,00 zł
Do koszyka

Okazje w zarządzaniu innowacjami w firmach sektora MŚP

Monografia w kompleksowy sposób prezentuje zintegrowane i dynamiczne podejście oparte na okazjach do rozwoju innowacyjności firm sektora MŚP. Obejmuje ono 10-etapowy proces eksploracji i eksploatacji okazji przebiegający w określonych warunkach ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!