Zawarte w niniejszej książce terminy i zagadnienia są podstawą do studiowania i rozszerzenia wiedzy z takich przedmiotów, jak np.: makroekonomia i mikroekonomia, zarządzanie finansami przeds...
Myślenie strategiczne w firmie musi być dostosowane do zmienności i częstej nieprzedywidywalności następujących procesów. Wymaga więc stawiania na elastyczność i wydłużenia horyzontu mylenia...
"...Myślą przewodnia jest przekonanie, że właściwie prowadzony rachunek odpowiedzialności jest najważniejszym elementem systemu controllingu w przedsiębiorstwach handlowych, dlatego zostały pr...
Podręcznik akademicki „Zarządzanie przedsiębiorstwem" zyskał naukową akceptację na rynku i jest wykorzystywany nie tylko przez studentów kierunku Zarządzanie, ale także przez mene...
W opracowaniu autorzy koncentrują się na problematyce zastosowania narzędzi finansowych w przedsiębiorstwach, takich jak controlling, analiza i monitoring. W obecnych warunkach, kiedy uzyskiwanie p...
W publikacji zaprezentowano sposoby tworzenia strategii marketingowej i formułowania celów marketingu-mix, dokonano m.in. przeglądu przesłanek „myślenia strategicznego” w organiz...
Książka ukazuje perspektywy optymalizacji przedsiębiorstwa opartej na koncepcji lean (ang. lean – szczupły). Efektem jest tworzenie samodoskonalącej się organizacji nastawionej na efektywne g...
Pozycja traktująca o skutecznych liderach w skutecznym działaniu, o tym, jacy powinni być menedżerowie, jakie wypełniają funkcje i w jaki sposób, jak postępują, a jak powinni postępować jako...
Prezentowany słownik jest odzwierciedleniem pewnej koncepcji socjologii jakościowej. Słownik został przygotowany przez członków sekcji Socjologii Jakościowej i Symbolicznego Interakcjonizmu ...
Prezentowana praca przedstawia zastosowanie metod Data Mining do analizy i prognozowania kondycji ekonomicznej (finansowej i majątkowej) przedsiębiorstw. Metody Data Mining nie są jeszcze zbyt popu...
Publikacja ta jest zwięzłym i zrozumiałym (także od strony językowej) opracowaniem – podręcznikiem. Zakres tematyki i sposób ujęcia zostały określone potrzebą realizowania (przewi...
Część 2 podręcznika, podobnie jak pierwsza Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie studentów kierunku studiów pierwszego stopnia Logistyka. Układ...
Prezentowana w książce wiedza uwzględnia najnowsze trendy w rachunkowości polskiej i światowej. Autorka przedstawiła oryginalne podejście do problematyki funkcji rachunkowości oraz jej mechanizm&oa...
Podstawowym celem publikacji jest przedstawienie procesu formułowania strategii marketingowej w przedsiębiorstwach turystycznych oraz wyróżnienie czynników umożliwiających uzyskanie p...
1. Charakterystyka organizacji2. Zasoby nowoczesnej organizacji3. Intuicja w działalności menedżerskiej4. Proces zarządzania strategicznego5. Metodologia proces formułowania...
Książka ma na celu ukazanie złożoności oraz interdyscyplinarności procesu zarządzania bezpieczeństwem na poziomie samorządu lokalnego. Autorzy porządkują oraz charakteryzują zagadnienia dotyczące p...
Książka Logistyka odzysku w opakowalnictwie powstała w wyniku badań nad wartością dodaną kreowaną z odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w sieciach dostaw. Badania te wykazały, że ist...
W publikacji przedstawiono kompleksowo całokształt zagadnień dotyczących systemu zarządzania kryzysowego, ujmując poszczególne obszary jako elementy modelu dobrych praktyk. Na uwagę zasługuj...
Jednym z istotnych obszarów ułatwiających zrozumienie istoty współczesnej logistyki jest towaroznawstwo. Nauka o towarach stanowi źródło wiedzy z zakresu doboru właściwych meto...
Książka zawiera kompendium wiedzy na temat patologii społecznych, które wpływają niekorzystnie na rozwój i zachowanie się dzieci i młodzieży. Obserwujemy wzmożoną agresję wś...