0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dozwolony użytek utworów w mediach

(Miękka)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dozwolony użytek utworów w mediach

Opracowanie w sposób kompleksowy prezentuje zakres dozwolonego korzystania przez media z cudzych utworów na podstawie licencji ustawowych zawartych w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Analizą objęte zostały uprawnienia, które mogą mieć zastosowanie w działalności prasowej z uwzględnieniem najnowszych zmian dokonanych w tej materii. Autorka przeanalizowała możliwości wtórnego rozpowszechnienia przez media utworów i ich opracowań na podstawie art. 25 pr. aut. Oprócz tego poszczególne rozdziały dotyczą między innymi prawa do korzystania z przemówień, mów, wystąpień, wykładów i kazań, prawa do korzystania z utworu w ramach parodii, pastiszu i karykatury, czy prawa do przypadkowego włączenia cudzego utworu do własnego.

Czytelnik dowie się o kontrowersjach i sporach dotyczących interpretacji poszczególnych instytucji dozwolonego użytku publicznego. Zostały bowiem przedstawione różnorodne poglądy zarówno doktryny polskiej, jak i francuskiej oraz orzecznictwo nie tylko sądów polskich, ale również francuskich.

Znaczna część opracowania poświęcona została prawu autorskiemu międzynarodowemu oraz europejskiemu, włącznie z drobiazgową analizą orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości, co także jest przydatne przy wykładni polskich przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Z uwagi na powyższe książka będzie przydatna zarówno dla prawników praktyków zajmujących się problematyką prawa autorskiego – sędziów, adwokatów, radców prawnych i prokuratorów – ale również dla studentów wydziałów prawa jak i dziennikarstwa. Opracowanie jest także przeznaczone dla pracowników mediów i dziennikarzy, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej wykorzystują przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  • Kategorie:
    1. Socjologia
    1. Prawo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788380851948
  • EAN: 9788380851948
  • Liczba stron: 258
  • Wymiary: 16.0x23.0cm
  • Waga: 0.41kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

Inni Klienci oglądali również

40,17 zł 54,00 zł
Do koszyka

Dozwolony użytek przedmiotów praw pokrewnych

Na gruncie praw własności intelektualnej charakterystyczne jest swoiste „nakładanie się” na siebie różnych przedmiotów ochrony. W konsekwencji korzystanie z rozlicznych kategorii utworów, jak np. audiowizualnych, czy sł...
26,89 zł 36,75 zł
Do koszyka

Dyskurs historyczny w mediach masowych

Podstawowym celem badawczym tej książki jest opis i analiza porównawcza sposobów funkcjonowania w sferze medialnej Polski i Ukrainy obrazów przeszłości i dyskursu historycznego odwołującego się do elementów historii narodowe...
40,98 zł 42,00 zł
Do koszyka

Od gatunku do wizerunku Autokreacje b(v)logerów modowych w mediach społecznościowych

Monografia podejmuje temat autokreacji wizerunkowej w mediach społecznościowych wśród blogerów modowych w perspektywie genologii literackiej. Jej celem jest wskazanie zależności gatunkowości wybranych kanałów mediów społeczn...
21,35 zł 35,00 zł
Do koszyka

Polityka a media w Polsce w XX i XXI wieku

Oczywisty związek mediów z polityką – chociaż istnieje od dawna – nie znalazł tak szerokiego odzwierciedlenia w literaturze przedmiotu, na jakie zasługuje. W przedstawionym tomie przyjrzano się temu powiązaniu z różnych perspe...
41,10 zł 51,45 zł
Do koszyka

Prawo a media społecznościowe

Zbiorowe opracowanie problematyki prawnej związanej z funkcjonowaniem mediów społecznościowych uważam za bardzo cenną inicjatywę grupy Autorów, nad którymi opiekę naukową sprawował Pan Profesor Ryszard Markiewicz. […] W mono...
417,38 zł 467,14 zł
Do koszyka

Social Media Strategy

Social Media Strategy: Tools for Professionals and Organizations, by Phillip G. Clampitt, shows professionals and organizations how to use social media more effectively and strate...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!