Czym jest projektowanie publikacji? - Outlet
W pierwszej części ksiażki "Czym jest projektowanie publikacji?" autorka analizuje czynniki wpływające na tę dziedzinę designu, czyli: cykl życia publikacji, globalny konsumpcjonizm, wymogi dystrybucji, prezentacji oraz ochrona środowiska naturalnego. Wyjaśnia także jak dotrzeć do czytelnika na poziomie estetycznym i emocjonalnym poprzez odpowiednie zaprezentowanie treści oraz wygląd i kształt publikacji.
Książka ta analizuje projektowanie publikacji poprzez przedstawienie wszystkich aspektów działalności designerskiej w całej różnorodności form składających się na cały proces, od projektu po gotową publikację. Poruszane przez autorkę tematy to międzyinnymi: sam preoces projektowania, znajomość materiałów, finansowy aspekt produkcji, specjalistyczna wiedza dotycząca poszczególnych typów publikacji, komercyjna rola okładki, zastosowanie siatki i layoutu oraz format i oprawa.
Poprzez międzynarodowy wybór projektów zaprezentowanych w ksiażce, autorka pokazuje szeroki wachlarz możliwości designerskich. Mogą one być źródłem inspiracji dla każdego projektanta. Wybrane (do ksiązki) prace są wizualną ewidencją nieograniczonych możliwości we wszystkich obszarach projektowania publikacji.