Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezentować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejętność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją.
Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. „
Psychologia sportu” to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.
Przedmowa (Brian Hemmings i Tim Holder) 9 O autorach 13 Podziękowania 17 Rozdział 1. Wprowadzenie (Brian Hemmings i Tim Holder) 19 1.1. Podejście poznawczo-behawioralne 19 1.2. Rodzaje diagnozy i interwencji 20 1.3. Techniki i umiejętności 20 1.4. Praktyka refleksyjna 21 Bibliografia 22 CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI 25 Rozdział 2. Wzmacnianie poczucia własnej skuteczności w zawodowym tenisie ziemnym: intensywna praca podczas przygotowania do udziału w cyklu turniejów (Chris Harwood) 27 2.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 27 2.2. Wstępna diagnoza potrzeb 30 2.3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji 36 2.4. Interwencje i monitoring 36 2.5. Ocena interwencji 47 2.6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 50 2.7. Podsumowanie 52 Pytania do czytelników 53 Bibliografia 53 Rozdział 3. Radzenie sobie z dystraktorami w krykiecie (Brian Hemmings) 55 3.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 55 3.2. Wstępna diagnoza potrzeb 56 3.3. Interwencje i monitoring 59 3.4. Ocena interwencji 65 3.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 68 3.6. Podsumowanie 71 Pytania do czytelników 71 Bibliografia 72 Rozdział 4. Konsultacja na ringu: współpraca psychologiczna z zawodowym pięściarzem z tytułem mistrza świata (Andrew M. Lane) 75 4.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 75 4.2. Wstępna diagnoza potrzeb 76 4.3. Interwencja i monitoring 79 4.4. Ocena interwencji 82 4.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 83 4.6. Podsumowanie 87 Pytania do czytelników 88 Bibliografia 88 Rozdział 5. Tworzenie pozytywnych przekonań dotyczących wykonania w świecie bowlingu sportowego (Caroline Marlow) 90 5.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 90 5.2. Wstępna diagnoza potrzeb 91 5.3. Interwencje i monitoring 95 5.4. Ocena interwencji 106 5.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 110 5.6. Podsumowanie 112 Pytania do czytelników 112 Bibliografia 113 Rozdział 6. Wzmacnianie pewności siebie u nastoletniego golfi sty (Iain Greenlees) 115 6.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 115 6.2. Wstępna diagnoza potrzeb 116 6.3. Interwencje i monitoring 122 6.4. Ocena interwencji 128 6.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 129 6.6. Podsumowanie 132 Pytania do czytelników 132 Bibliografia 133 CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI 135 Rozdział 7. Zastosowanie psychologii sportu w przypadku osady wioślarskiej na poziomie kadry olimpijskiej: wyjście poza trening umiejętności psychologicznych (Chris Shambrook) 137 7.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 137 7.2. Wstępna diagnoza potrzeb 139 7.3. Interwencje i monitoring 141 7.4. Ocena interwencji 154 7.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 156 7.6. Podsumowanie 163 Pytania do czytelników 163 Bibliografia 164 Rozdział 8. Prowadzenie warsztatów edukacyjnych dla rugbistów z różnych grup wiekowych: doświadczenia psychologa sportu-stażysty (Jenny Page) 165 8.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 165 8.2. Wstępna diagnoza potrzeb – pierwszy sezon 166 8.3. Interwencja i monitoring – pierwszy sezon 167 8.4. Ocena interwencji – pierwszy sezon 169 8.5. Diagnoza potrzeb – drugi sezon 174 8.6. Interwencja i monitoring – drugi sezon 175 8.7. Ocena interwencji – drugi sezon 178 8.8. Podsumowanie 182 Pytania do czytelników 183 Bibliografia 183 Rozdział 9. Proces formułowania celów drużynowych w profesjonalnej piłce nożnej (Richard Thelwell) 186 9.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 186 9.2. Wstępna diagnoza potrzeb 187 9.3. Interwencje i monitoring 190 9.4. Ocena interwencji 198 9.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 200 9.6. Podsumowanie 202 Pytania do czytelników 202 Bibliografia 203 CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO 207 Rozdział 10. Budowanie roli i praca psychologa sportu na igrzyskach paraolimpijskich (Jonathan Katz) 209 10.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 209 10.2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej 212 10.3. Interwencje i monitoring 217 10.4. Ocena interwencji 220 10.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 222 10.6. Epilog 226 10.7. Podsumowanie 227 Pytania do czytelników 227 Bibliografia 228 Rozdział 11. Zintegrowane, interdyscyplinarne wsparcie dla kontuzjowanej rugbistki (Sarah Cecil, Raphael Brandon, James Moore) 229 11.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 229 11.2. Wstępna diagnoza potrzeb 230 11.3. Interwencje i monitoring 233 11.4. Ocena interwencji 240 11.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 242 11.6. Podsumowanie 247 Pytania do czytelników 247 Bibliografia 248 Rozdział 12. Opracowywanie materiałów edukacyjnych dla trenerów tenisa stołowego – zastosowanie cyklicznego modelu działania (Tim Holder) 250 12.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 250 12.2. Wstępna diagnoza potrzeb 255 12.3. Interwencja i monitoring 256 12.4. Ocena interwencji 261 12.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 262 12.6. Podsumowanie 264 Pytania do czytelników 264 Bibliografia 265 Indeks rzeczowy 267