Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia.
W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie:
• rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego,
• część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim,
• rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania.
Na nowo spojrzymy na dysleksję z perspektywy modelu biopsychospołecznego, modyfikując stosowany wcześniej model opisu zaburzeń rozwojowych autorstwa Uty Frith (1985), m.in. poprzez wprowadzenie modelu wieloczynnikowego Bruce’a F. Penningtona (2009).
Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, na podstawie starannie wyselekcjonowanej, bogatej literatury. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie.
Z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS
Wprowadzenie 7 Od autorki 11 Podziękowania 12 Rozdział 1. Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych 13 1.1. Zaburzenia neurorozwojowe a zaburzenia uczenia się 13 1.2. Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych w międzynarodowych klasyfikacjach 20 1.3. Krótka historia badań nad dysleksją u dzieci 25 Rozdział 2. Nabywanie czytania i pisania 35 2.1. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej 36 2.2. Nabywanie umiejętności czytania przez dziecko 38 2.3. Model nabywania czytania i pisania w języku polskim 41 2.4. Podsumowanie 50 Rozdział 3. Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej 51 3.1. W poszukiwaniu definicji 51 3.2. Modele opisu dysleksji 66 3.3. Rozpowszechnienie zjawiska dysleksji 71 3.4. Dysleksja a zaburzenia rozwoju językowego 76 3.5. Dysleksja a IQ 85 Rozdział 4. Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji 93 4.1. Interdyscyplinarny charakter badań nad dysleksją 94 4.2. Procedury badawcze stosowane w badaniach 98 4.3. Podsumowanie 109 Rozdział 5. Uwarunkowania dysleksji 113 5.1. Podłoże biologiczne dysleksji 113 5.2. Najważniejsze patomechanizmy 132 Rozdział 6. Obraz kliniczny dysleksji 177 6.1. Objawy dysleksji 177 6.2. Podtypy dysleksji 185 6.3. Dysleksja a funkcjonowanie społeczno-emocjonalne 193 Rozdział 7. Ryzyko dysleksji 211 7.1. Ryzyko poznawczo-behawioralne 213 7.2. Rodzinne ryzyko dysleksji 215 7.3. Wczesne uwarunkowania dysleksji 219 7.4. Ryzyko dysleksji a rozwój mowy 220 7.5. Podsumowanie 223 Rozdział 8. Diagnoza dysleksji 225 8.1. Przedmiot diagnozy – pojęcie dysleksji 225 8.2. Podstawy postępowania diagnostycznego w dysleksji 226 8.3. Diagnoza dysleksji w oparciu o międzynarodowe klasyfikacje ICD i DSM 229 8.4. Diagnoza funkcjonalna w przypadku dysleksji 232 8.5. Zasady diagnozowania dysleksji 234 8.6. Podstawowe elementy i cele postępowania diagnostycznego 236 8.7. Diagnozowanie dysleksji na etapie edukacji podstawowej – na przykładzie baterii Dysleksja 3 i Dysleksja 5 Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego 239 8.8. Główne kierunki zaleceń postdiagnostycznych 251 Rozdział 9. Diagnoza ryzyka dysleksji 253 9.1. Ocena nauczycielska – diagnoza przesiewowa 254 9.2. Diagnoza specjalistyczna ryzyka dysleksji 267 Rozdział 10. Główne formy wsparcia osób z dysleksją 295 10.1. Wspomaganie problemów z komunikacją 297 10.2. Wczesny kontakt z czytaniem 299 10.3. Specjalne potrzeby edukacyjne – dostosowania dla dzieci z dysleksją i jej ryzykiem 299 10.4. Terapia specjalistyczna w przypadku dysleksji i jej ryzyka 306 10.5. Wykorzystanie nowoczesnych technologii 316 Zakończenie 325 Bibliografia 331 Indeks rzeczowy 375 Spis rycin 379 Spis tabel 381 O Autorce 383