0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Psychologia sportu

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Brian Hemmings, Tim Holder

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 74,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

51,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Psychologia sportu

Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezentować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejętność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją.

Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. „ Psychologia sportu” to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Sport
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia stosowana
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21134-9
  • ISBN druku: 978-83-011-7830-7
  • Liczba stron: 300
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa (Brian Hemmings i Tim Holder) 9
O autorach 13
Podziękowania 17 
Rozdział 1. Wprowadzenie (Brian Hemmings i Tim Holder) 19 
	1.1. Podejście poznawczo-behawioralne 19
	1.2. Rodzaje diagnozy i interwencji 20 
	1.3. Techniki i umiejętności 20 
	1.4. Praktyka refleksyjna 21
Bibliografia  22
CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI 25 
Rozdział 2.  Wzmacnianie poczucia własnej skuteczności w zawodowym tenisie ziemnym: intensywna praca podczas przygotowania do udziału w cyklu turniejów (Chris Harwood)  27 
	2.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 27 
	2.2. Wstępna diagnoza potrzeb 30 
	2.3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji   36 
	2.4. Interwencje i monitoring 36 
	2.5. Ocena interwencji   47 
	2.6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 50 
	2.7. Podsumowanie 52
Pytania do czytelników 53
Bibliografia  53 
Rozdział 3. Radzenie sobie z dystraktorami w krykiecie (Brian Hemmings) 55 
	3.1.  Wprowadzenie/ogólne informacje  55 
	3.2. Wstępna diagnoza potrzeb 56
	3.3. Interwencje i monitoring 59 
	3.4. Ocena interwencji  65 
	3.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 68 
	3.6. Podsumowanie 71
Pytania do czytelników  71
Bibliografia 72 
Rozdział 4. Konsultacja na ringu: współpraca psychologiczna z zawodowym pięściarzem z tytułem mistrza świata (Andrew M. Lane) 75 
	4.1. Wprowadzenie/ogólne informacje  75 
	4.2. Wstępna diagnoza potrzeb 76 
	4.3. Interwencja i monitoring 79 
	4.4. Ocena interwencji   82 
	4.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 83 
	4.6. Podsumowanie 87
Pytania do czytelników  88
Bibliografia 88 
Rozdział 5.  Tworzenie pozytywnych przekonań dotyczących wykonania w świecie bowlingu sportowego (Caroline Marlow)   90 
	5.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 90 
	5.2. Wstępna diagnoza potrzeb 91 
	5.3. Interwencje i monitoring 95 
	5.4. Ocena interwencji   106 
	5.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 110 
	5.6. Podsumowanie 112
Pytania do czytelników  112
Bibliografia 113 
Rozdział 6. Wzmacnianie pewności siebie u nastoletniego golfi sty (Iain Greenlees) 115 
	6.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 115 
	6.2. Wstępna diagnoza potrzeb 116 
	6.3. Interwencje i monitoring 122 
	6.4. Ocena interwencji   128 
	6.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 129 
	6.6. Podsumowanie 132
Pytania do czytelników  132
Bibliografia 133
CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI  135 
Rozdział 7.  Zastosowanie psychologii sportu w przypadku osady wioślarskiej na poziomie kadry olimpijskiej: wyjście poza trening umiejętności psychologicznych (Chris Shambrook) 137 
	7.1. Wprowadzenie/ogólne informacje  137 
	7.2. Wstępna diagnoza potrzeb 139 
	7.3. Interwencje i monitoring 141 
	7.4. Ocena interwencji   154 
	7.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna  156 
	7.6. Podsumowanie 163
Pytania do czytelników  163
Bibliografia 164 
Rozdział 8.  Prowadzenie warsztatów edukacyjnych dla rugbistów z różnych grup wiekowych: doświadczenia psychologa sportu-stażysty (Jenny Page)  165 
	8.1. Wprowadzenie/ogólne informacje  165 
	8.2. Wstępna diagnoza potrzeb – pierwszy sezon 166 
	8.3. Interwencja i monitoring – pierwszy sezon   167 
	8.4. Ocena interwencji – pierwszy sezon 169 
	8.5. Diagnoza potrzeb – drugi sezon 174 
	8.6. Interwencja i monitoring – drugi sezon 175 
	8.7. Ocena interwencji – drugi sezon 178 
	8.8. Podsumowanie 182
Pytania do czytelników  183
Bibliografia 183 
Rozdział 9.  Proces formułowania celów drużynowych w profesjonalnej piłce nożnej (Richard Thelwell)  186 
	9.1. Wprowadzenie/ogólne informacje  186 
	9.2. Wstępna diagnoza potrzeb 187 
	9.3. Interwencje i monitoring 190 
	9.4. Ocena interwencji   198 
	9.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna   200 
	9.6. Podsumowanie 202
Pytania do czytelników  202
Bibliografia 203
CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO 207 
Rozdział 10.  Budowanie roli i praca psychologa sportu na igrzyskach paraolimpijskich (Jonathan Katz) 209 
	10.1. Wprowadzenie/ogólne informacje   209 
	10.2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej 212 
	10.3. Interwencje i monitoring   217 
	10.4. Ocena interwencji 220 
	10.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna   222 
	10.6. Epilog 226 
	10.7. Podsumowanie 227
Pytania do czytelników  227
Bibliografia 228   
Rozdział 11.  Zintegrowane, interdyscyplinarne wsparcie dla kontuzjowanej rugbistki (Sarah Cecil, Raphael Brandon, James Moore) 229 
	11.1. Wprowadzenie/ogólne informacje   229 
	11.2. Wstępna diagnoza potrzeb 230 
	11.3. Interwencje i monitoring   233 
	11.4. Ocena interwencji 240 
	11.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 242 
	11.6. Podsumowanie 247
Pytania do czytelników  247
Bibliografia 248   
Rozdział 12.  Opracowywanie materiałów edukacyjnych dla trenerów tenisa stołowego – zastosowanie cyklicznego modelu działania (Tim Holder) 250 
	12.1. Wprowadzenie/ogólne informacje   250 
	12.2. Wstępna diagnoza potrzeb 255 
	12.3. Interwencja i monitoring   256 
	12.4. Ocena interwencji 261 
	12.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 262 
	12.6. Podsumowanie 264
Pytania do czytelników  264
Bibliografia 265
Indeks rzeczowy   267

Inni Klienci oglądali również

8,05 zł 11,50 zł
Do koszyka

Psychologia penitencjarna. Rozdział 13-14

Rozdziały 13-14 z publikacji pt. "Psychologia Penitencjarna"- redakcja naukowa Mieczysław Ciosek, Beata Pastwa-Wojciechowska. Rozdział 13. Służba więzienna: organizacje, struktura, funkcje. Rozdział 14. Zmierzch kary pozbawienia w...
28,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Legendy sportu śląskiego

Gdybym miał wskazać Ślązaka łączącego przeogromną miłość do ojczystej ziemi z gruntowną wiedzą o niej, udokumentowaną już wieloma książkami, wybór padłby na krajana z Tarnowskich Gór (ściślej mówiąc, z Rybnej – dziś należącej...
111,30 zł 159,00 zł
Do koszyka

Psychologia biznesu

Jak wspierać pracowników w rozwoju zawodowym?Czy istnieje idealny model przywódcy?W jaki sposób można unikać błędów w pracy?Jakie reguły obowiązują psychologa zatrudnionego w biznesie?Jak dbać o dobro...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Nowa psychologia dysleksji

Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trend&...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Klasowe uwarunkowania sportu i rekreacji ruchowej z perspektywy teorii Pierre’a Bourdieu

Książka ta poświęcona jest problematyce nierówności społecznych i ich ekspresji w dziedzinie kultury określanej mianem kultury fizycznej. Proponuję w niej – nowe w naukach o kulturze fizycznej w Polsce, choć na świecie obecne od wielu lat ...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Pedagogika sportu

Celem tej książki jest przybliżenie relacji między sportem i pedagogiką, a dokładniej ukazanie związków nauk o sporcie z naukami o wychowaniu. Przedstawia ona panoramę pojęć, problemy występujące w teorii i praktyce, a także perspektywy badań pe...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!