Teksty. zawarte w książce, dotyczą różnych kwestii. Najczęściej – zewzględu na specyfikę przedmiotu – są one przedstawiane jako doniesienia z badańbądź własnej prakty...
Niniejsza monografia to studium problematyki oceny zrozumiałości wypowiedzi osób z dyzartrią w diagnozie klinicznej i w badaniach eksperymentalnych. W publikacji zostały sformułowane ważne p...
Niniejsza monografia poświęcona jest grafomotoryce w takim jej ujęciu, które zasadza się na zespoleniu dwu aspektów czynności grafomotorycznych – przebiegu czynności grafomotorycznych i wytworów cz...
Tom VIII serii wydawniczej „Z Prac Towarzystwa Kultury Języka” zawiera teksty, które opatrzyliśmy wspólnym tytułem „Interwencja logopedyczna. Zagadnienia ogól...
Czy kiedy mówimy w obcym języku, jesteśmy sobą? Czym różnią się osoby dwujęzyczne od słowników? Czy motywacja do nauki języka ma związek z jej skutecznością? Dlaczego w innym j...
Na niniejszy, jubileuszowy tom składają się prace dedykowane Panu Profesorowi Stanisławowi Grabiasowi przez uczniów i przyjaciół z okazji Jego siedemdziesiątych urodzin. Tytuł tomu Ję...
Książka „Język i komunikacja – perspektywa lingwistyczna i logopedyczna” składa się z czterech części, które zatytułowane są kolejno: Rozwój mowy i języka, Zagadnien...
Język umożliwia człowiekowi swoisty, właściwy tylko jemu sposób orientowania się w rzeczywistości. Buduje i utrwala grupy społeczne, organizuje interakcje między grupami i między członkami tych gru...
Autorka podjęła problem kształtowania się komunikacji, w tym językowej, u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN).Zasadniczym celem było scharakteryzowanie procesu kształtow...
Autorzy poszczególnych opracowań to w większości badacze, którzy są jednocześnie logopedami praktykami. Reprezentują różne polskie ośrodki naukowe, w których kształci si...
Swoją rozprawą habilitacyjną A. Domagała udowodniła, że jest nie tylko znakomitą badaczką, ale także osobą niezwykle empatyczną, zwracającą uwagę na podmiotowość pacjenta [...]. Jej monografia wyzn...
Wydanie I tej publikacji ukazało się w 2015 r. Książka spotkała się z szerokim odbiorem i ze wszech miar okazała się publikacją społecznie użyteczną. Stało się tak dlatego, że w polskiej literaturz...
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad m...
Książka prezentuje wyniki jedynych w Polsce interdyscyplinarnych badań nad odbiorem prozodii mowy i muzyki przez dzieci w wieku 5-7 lat oraz nad kształtowaniem się kompetencji prozodycznych badanyc...
Problematyka czytania – także w kontekście trudności w opanowaniu tej umiejętności przez dzieci z dysleksją – pozostaje od lat w polu zainteresowań badaczy reprezentujących rozmaite dzi...
Przedmiotem rozprawy jest opis badań nad wymową polskich samogłosek nosowych oraz spółgłoski bocznej. Celem badań było opracowanie normatywnego opisu realizacji wymienionych dźwięków ...