0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kształcenie specjalne w systemie oświaty. Vademecum dla organu prowadzącego, dyrektora szkoły, nauczycieli i rodziców

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: PORADNIKI ABC

  • Autor: Teresa Serafin

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kształcenie specjalne w systemie oświaty. Vademecum dla organu prowadzącego, dyrektora szkoły, nauczycieli i rodziców

Publikacja jest vademecum standardów organizacji kształcenia specjalnego w szkołach publicznych i niepublicznych oraz innych placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego. Omówiono w niej sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów niepełnosprawnych oraz możliwe formy spełniania przez nich obowiązku szkolnego i obowiązku nauki na wszystkich etapach edukacyjnych, w szczególności przez:


zagwarantowanie przez władze lokalne edukacji dostosowanej do potrzeb, możliwości i talentów tych uczniów,
łączenie zajęć edukacyjnych z organizacją zajęć rewalidacyjnych, kreatywności i sportowo-rekreacyjnych,
tworzenie strategii wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z różnymi niepełnosprawnością mi oraz prowadzenie kształcenia specjalnego najbliżej miejsca zamieszkania.




Opracowanie pozwól i rodzicom, nauczycielom, dyrektorom placówek oświatowych oraz organom prowadzącym na lepszą organizację nauki dzieci niepełnosprawnych, prawidłowe rozumienie i stosowanie przepisów prawa oraz wypełnianie obowiązków organizatorów oświaty. Kuratorom ułatwi monitorowanie i ocenę realizacji prawa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do działań edukacyjnych, dostosowanych do ich potrzeb i możliwości rozwojowych,

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-3575-1
  • ISBN druku: 978-83-264-1592-0
  • EAN: 9788326435751
  • Liczba stron: 400
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów 
 str. 11

Wstęp  
 str. 13

CZĘŚĆ PIERWSZA

Rozdział 1. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego  
 str. 45

1.1. Istota zmian w zarządzaniu oświatą w gminie i w powiecie w zakresie kształcenia specjalnego  
 str. 45

1.2. Organizacja systemu oświaty, kompetencje organów prowadzących  
 str. 63

1.3. Główne zadania jednostek samorządu terytorialnego jako organów prowadzących szkoły/placówki  
 str. 77

1.4. Konceptualizacja zadań szkoły i placówki na podstawie statutu  
 str. 86

1.5. Główne zadania i decyzje dyrektora szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym  
 str. 118

1.6. Wykorzystywanie dokumentacji dotyczącej ucznia do podnoszenia jakości edukacji prowadzonej przez szkoły  
 str. 136

Rozdział 2. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach niepublicznych  
 str. 149

2.1. Zakładanie szkół i placówek niepublicznych  
 str. 149

2.2. Główne zadania i decyzje dyrektora szkoły niepublicznej oraz organu prowadzącego  
 str. 154

Rozdział 3. Organizacja pracy szkoły publicznej i niepublicznej  
 str. 162

3.1. Organizacja pracy szkoły integracyjnej  
 str. 162

3.2. Organizacja pracy szkoły specjalnej  
 str. 183

3.3. Kształcenie ponadgimnazjalne w szkołach specjalnych  
 str. 203

3.4. Kształcenie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub w stopniu znacznym  
 str. 215

3.5. Nowy typ szkoły ponadgimnazjalnej  
 str. 219

3.6. Finansowanie kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach publicznych i niepublicznych  
 str. 229 
 
 Rozdział 4. Nauczyciele w kształceniu specjalnym i integracyjnym  
 str. 239

4.1. Czas pracy nauczycieli  
 str. 239

4.2. Obowiązki nauczycieli i innych pracowników  
 str. 250

4.3. Współpraca z rodzicami  
 str. 253

Rozdział 5. Organy kontroli i ich uprawnienia  
 str. 260

5.1. Zadania kontrolne organu prowadzącego  
 str. 263

5.2. Nadzór pedagogiczny sprawowany przez kuratora oświaty  
 str. 264

Rozdział 6. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze jako forma spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim  
 str. 278

6.1. Definicja zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i główne zadania  
 str. 278

6.2. Procedury i cele realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych  
 str. 280

6.3. Programowanie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych  
 str. 286

Podsumowanie  
 str. 289

CZĘŚĆ DRUGA

Rozdział 1. Nowe rozwiązania organizacyjne służące wyrównywaniu szans edukacyjnych  
 str. 299

Rozdział 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka  
 str. 306

Rozdział 3. System oświaty a wczesne wspomaganie rozwoju dziecka  
 str. 308

Rozdział 4. Proces tworzenia i zatwierdzania projektu pilotażowego programu rządowego WWKSC  
 str. 318

Rozdział 5. Realizacja pilotażu programu rządowego WWKSC  
 str. 323

Rozdział 6. Realizacja zadań wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w środowisku lokalnym  
 str. 336

Rozdział 7. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w krajach Unii Europejskiej  
 str. 341

Słownik używanych terminów  
 str. 351

Aneks  
 str. 367

Bibliografia  
 str. 391

Spis tabel i schematów  
 str. 397

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Pojazdy autonomiczne i systemy transportu autonomicznego

Pierwsza na polskim rynku książka o technologii rodem z XXI w. – dotycząca pojazdów autonomicznych i systemów transportu autonomicznego. Autorzy – cenieni znawcy tematu, międzynarodowi konsultanci tej nowej technol...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Systemy złożone w zarządzaniu

Ta książka, która powstała dzięki dużemu wsparciu intelektualnemu i organizacyjnemu jej Współautorki, jest kontynuacją wcześniejszych: „Dynamiki zarządzania organizacjami” (Rokita 2009) oraz „Myślenia systemowego w zarzą...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

SŁUŻBY SPECJALNE W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Praktyczne aspekty bezpieczeństwa t.1

Bezpieczeństwo państwa to stan stabilnego funkcjonowania i rozwoju, niezakłóconego wewnętrznymi lub zewnętrznymi zagrożeniami wymierzonymi w interesy Polski i jej obywateli. Bezpieczeństwo kraju zapewniają przede wszystkim państwowe organy powo...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Instytucjonalny system bezpieczeństwa wewnętrznego

Współczesny świat nie pozostaje pozbawiony odczuwanych i realnych zagrożeń, których genezy należy upatrywać w napięciach politycznych, ekonomicznych, nacjonalizmie, antagonizmach etnicznych lub religijnych. Sprzeczność i zróżnic...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Misja specjalna. Część 3

Ostatnia, trzecia część „Misji specjalnej” obfituje w liczne wydarzenia rozgrywane zarówno na Ziemi, jak i na wielu planetach galaktyki Ganzela. Książka rozpoczyna się wiadomością o odwołaniu na wiele dziesiątek lat inwazji obcych na...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!