0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Wizerunek gminy i jego ochrona

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Natalia Mrukowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 110,00 zł
99,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Wizerunek gminy i jego ochrona

W książce zaprezentowano szczegółową analizę oraz kategoryzację istotnych zagadnień dotyczących wizerunku gminy i jego ochrony, w tym m.in.:

budowanie wizerunku gminy, kreowanie marki i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy;
wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako dobre imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy;
ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dóbr osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy oraz strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w przypadku naruszeń.



W publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia „wizerunku”, lecz także przywołano kontekst badań socjologicznych oraz ekonomicznych, przede wszystkim z zakresu marketingu i promocji. Takie ujęcie tematu przedstawia szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i wykorzystywaniu swojego wizerunku.


Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego oraz wizerunku w marketingu terytorialnym. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami oraz przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8223-203-5
  • ISBN druku: 978-83-8187-913-2
  • EAN: 9788382232035
  • Liczba stron: 215
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp.....................................................................................................................................6
 
 Rozdział I
 Wizerunek gminy................................................................................................................10
 1. Pojęcie wizerunku miejsca ..............................................................................................13
 2. Typy wizerunku miejsca...................................................................................................26
 3. Funkcje wizerunku miejsca..............................................................................................29
 4. Wizerunek, tożsamość a marka gminy.............................................................................34
 5. Budowanie wizerunku......................................................................................................42
 5.1 Kreowanie marki i branding gminy................................................................................47
 5.2. Kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy............................................52
 6. Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej gminy.................................54
 7. Rozpoznawalność jako wyznacznik wizerunku gminy....................................................58
 7.1. Kreatorzy wizerunku gminy..........................................................................................62
 8. Postrzeganie gminy..........................................................................................................64
 9. Konkluzja.........................................................................................................................67
 
 Rozdział II
 Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................70
 1. Pojęcie dobra osobistego osoby prawnej ........................................................................71
 2. Obiektywne ujęcie natury dóbr osobistych i ich naruszenie............................................73
 2.1. Obiektywne kryteria naruszenia dóbr osobistych osób prawnych................................76
 3. Konstrukcja dobra osobistego osoby prawnej..................................................................78
 3.1. Znaczenie art. 43 kodeksu cywilnego..........................................................................78
 3.2. Dobra osobiste osoby prawnej jako dobra sui generis..................................................82
 3.3. Problem ogólnego prawa osobistego i wielość praw osobistych..................................88
 4. Charakter prawny dóbr osobistych osób prawnych.........................................................92
 5. Dobra osobiste gmin jako osób prawnych.......................................................................95
 6. Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................97
 6.1. Spór w orzecznictwie dotyczący tego, czy osoba prawna ma prawo do ochrony swojego wizerunku........................................................................................................................98
 6.2. Prawo do wizerunku osób fizycznych..........................................................................98
 6.3. Wizerunek stanowi dobro osobiste gminy...................................................................100
 6.3.1. Wizerunek jako dobre imię gminy...........................................................................101
 6.3.2. Wizerunek jako strefa identyfikacji wizualnej gminy.............................................110
 6.3.2.1. Nazwa gminy.........................................................................................................113
 6.3.2.2. Herb gminy............................................................................................................118
 6.3.2.3. Logo gminy...........................................................................................................122
 6.3.2.4. Hasła promocyjne, slogany reklamowe................................................................124
 6.3.2.5. Inne symbole gminy..............................................................................................124
 7. Konkluzja.......................................................................................................................125
 
 Rozdział III
 Ochrona wizerunku gminy .............................................................................................127
 1. Przesłanki i środki ochrony dóbr osobistych gminy.......................................................129
 1.1. Bezprawność działania jako podstawowa przesłanka ochrony dóbr osobistych gminy................................................................................................................................. 130
 1.2. Działanie w ramach porządku prawnego....................................................................136
 1.3. Zgoda uprawnionego...................................................................................................137
 1.4. Działanie w obronie uzasadnionego interesu .............................................................140
 2. Legitymacja czynna gminy w zakresie .........................................................................147
 3. Przykłady naruszenia wizerunku gminy.........................................................................148
 3.1. Przykładowe sytuacje .................................................................................................148
 3.2.Przykładowe sytuacje naruszenia strefy identyfikacji wizualnej gminy.................... 154
 3.2.1. Naruszenie herbu gminy...........................................................................................154
 3.3. Naruszenie nazwy gminy............................................................................................155
 4. Środki ochrony...............................................................................................................156
 4.1. Środki ochrony niemajątkowej...................................................................................157
 4.1.1. Powództwo o ustalenie.............................................................................................157
 4.1.2. Roszczenie o zaniechanie.........................................................................................159
 4.1.3. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia............................................................162
 4.2. Środki ochrony majątkowej........................................................................................167
 5. Konkluzja ......................................................................................................................171
 
 Zakończenie .....................................................................................................................174
 
 Bibliografia...................................................................................................................... 182

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

One Night’s Mystery

”The Secret of One Night” tells about the life and love of three young women: Cyril Hendrick, daughter of a handsome, beggar, bastard; her best friend Sidney Owenson, a naive heiress; and Dolly De Courcy, an energetic actress. Both Cyril an...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

KSIĄŻKI(nie)godne czytania?

Cieszę się, że Profesor Bogusław Śliwerski postanowił swoją blogową twórczość poświęconą czytanym przez siebie książkom utrwalić, gromadząc poszczególne wpisy w całkiem pokaźną rozprawę, która – co do tego nie mam żadnych wąt...
236,25 zł 262,50 zł
Do koszyka

Jednostki pomocnicze gminy – sołectwa, dzielnice, osiedla (e-book z suplementem elektronicznym)

Jednostki pomocnicze gminy to sołectwa, dzielnice, osiedla, a także jednostki nienazwane (np. przysiółek, obwód, kolonia, rejon, rewir, okręg). Stanowią część gminy i działają w ramach jej struktur, podlegają jej nadzorowi, nie mają odręb...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Kacper i jego sprawy

Kacper ma mamę, tatę, młodszego brata i mnóstwo spraw na głowie. Bo czy można spać spokojnie, kiedy wokół tyle się dzieje? Trzeba w nocy pokonać pająka giganta, w przedszkolu podzielić się samochodem z Ziemkiem, uczyć się pić z DOROSŁEGO...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Ofiara w polskim prawie karnym. Interesy ofiary przestępstwa i karno-materialne instrumenty służące ich zabezpieczeniu

Niniejsza praca stanowi kompleksowe i rzetelne omówienie problematyki ofiary w polskim prawie karnym z uwzględnieniem jej interesów oraz karno-materialnych instrumentów służących ich zabezpieczeniu. Jest to unikatowa pozycja na ryn...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Kim ona jest?

Potentat przemysłu naftowego Alex Dalton dowiaduje się, że on, lub jego brat bliźniak, jest ojcem dziecka podrzuconego do domu ich matki. Bracia zaczynają dociekać prawdy. Alex odnajduje Julie Bartlett, z którą przed rokiem spędził namiętną noc....

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!