0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Socjologia edukacji

(eBook)

Teorie, koncepcje, pojęcia

1.00  (1 ocena)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Autor: Piotr Mikiewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 58,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

75,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Socjologia edukacji

Kiedyś dziennikarz zapytał mnie: zajmuje się pan socjologią edukacji, czyli właściwie czym? Najprostsza odpowiedź jest taka, że związkiem edukacji i społeczeństwa. Ale co to w istocie znaczy?
Piotr Mikiewicz
Socjologia edukacji to pierwsze na gruncie polskim kompendium najważniejszych orientacji teoretycznych i badawczych, które kształtowały sposób postrzegania przez socjologów problemów generowanych przez istnienie i działanie systemów kształcenia.
Dla czytelnika zajmującego się już tematyką społecznych uwarunkowań edukacji będzie to swego rodzaju kompendium podsumowujące, dla osób dopiero wchodzących w to pole zainteresowań, będzie to dobry przewodnik po problematyce.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18802-3
  • ISBN druku: 978-83-01-18786-6
  • Liczba stron: 350
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie   9
Socjologia edukacji, czyli socjologia czego?  9
Teorie socjologii edukacji – jak analizuje się edukację socjologicznie   14
Po co jest ta książka?   20
Dla kogo jest ta książka?   22
Jak zaprojektowana jest ta książka?   23

CZĘŚĆ I. Edukacja jako fenomen społeczny – czym jest szkoła dla ludzi i społeczeństw?  25
Czym jest edukacja dla tzw. zwykłego człowieka?   27
Ewolucja funkcji szkoły   34
	Przyczyny powstania edukacji masowej   36
	Co napędza ekspansję edukacji na świecie?   42
Specyfika współczesnej edukacji. Wielość form organizacji edukacji – czy jedna logika?   44
	Primary, secondary, tertiary – struktury szkolnego systemu   46
	Konwergencja form instytucjonalnych   49
Problemy współczesnej edukacji   51
	Edukacja w płynnej nowoczesności   51
	Edukacja jako bilet donikąd?   55
	Uzawodowienie studiów wyższych   58
	„Pułapka możliwości” albo kształcenie wyższe jako „bańka”   61
	Edukacjonalizacja   63
	Nierówności społeczne w edukacji   70
Podsumowanie części I  73
Ważniejsze pojęcia w części I  75
Polecane lektury   78

CZĘŚĆ II. Szkoła w służbie porządku społecznego – podejście strukturalno-funkcjonalne  79
Ogólny model myślenia   81
Po co jest szkoła? – socjalizacja i zapewnienie wspólnoty   86
Po co jest szkoła? – selekcja i alokacja   91
	Ruchliwość społeczna   93
	Trochę klasyki: warstwy, membrany, kanały i sita – koncepcja ruchliwości społecznej
	Pitirima Sorokina   94
	Edukacja jako narzędzie ruchliwości społecznej   97
	Selekcje szkolne – grupowanie uczniów i kształtowanie odrębnych ścieżek edukacyjnych   105
	Różne sposoby organizacji alokacji – ruchliwość konkursowa i ruchliwość sponsorowana. 109
	Alokacyjna rola edukacji jako instytucji   115
Klasyczne problemy funkcjonalne   119
	Zajmowanie statusu – od czego zależy osiągnięta przez nas pozycja społeczna   119
	Biologiczne podstawy nierówności edukacyjnych i społecznych – IQ-izm              122
	Powiązanie edukacji i rynku pracy – koncepcja „kolejki”                            126
	Znaczenie struktur edukacyjnych w przechodzeniu na rynek pracy                    129
	Nieoczekiwane skutki dobrych chęci – „efekt odwrócenia” oraz „efekt stratyfikacyjny pierwszego i drugiego rzędu”                                                  130
	„Maksymalnie Utrzymana Nierówność” i „Efektywnie Utrzymana Nierówność”         133
Podsumowanie części II                                                          136
Ważniejsze pojęcia w części II                                                      137
Polecane lektury                                                                141

CZĘŚĆ III. Szkoła jako opresja i narzędzie dominacji – podejście konfliktowe            143
Ogólny model myślenia                                                          145
Nierówności społeczne w edukacji – teorie reprodukcji                                 148
	Reprodukcja stosunków ekonomicznych – koncepcja Samuela Bowlesa i Herberta Gintisa                                                           150
	Reprodukcja kulturowa – teoria Pierre’a Bourdieu                                 155
	Pole, habitus i kapitał                                                        156
	Edukacja z perspektywy teorii Pierre’a Bourdieu – kultura prawomocna i przemoc symboliczna                                                       165
Klasy społeczne, kody językowe i kody szkolne – koncepcja Basila Bernsteina               171
	„Kod rozwinięty” i „kod ograniczony”                                           172
	Organizacja wiedzy szkolnej – kody szkolne                                      178
	Kod uprzywilejowany i uprzywilejowujący                                        182
Ekspansja edukacyjna a poziom nierówności społecznych w edukacji i przez edukację        185
	Kredencjalizm                                                              186
	Zamykanie społeczne i klasowo uwarunkowane style wychowawcze                   189
Podsumowanie części III                                                         195
Ważniejsze pojęcia w części III                                                     196
Polecane lektury                                                                200

CZĘŚĆ IV. Szkoła jako miejsce spotkań i działań ludzi                               201
Ogólny model myślenia                                                          203
Szkoła z perspektywy interpretatywnej                                              212
Być w szkole – program jawny i ukryty                                              218
Kluczowe postaci szkolnej sceny: nauczyciele                                         228
	„Efekt Pigmaliona” i „efekt Golema”                                            232
	Naznaczanie społeczne, czyli teoria etykietowania                                 236
Struktury latentne w szkole – rytuały szkolne i antystruktura oporu                       239
Czy można analizować szkołę w skali mikro bez odwołań do makro? – nowa socjologia edukacji                                                         242
	Socjologia wiedzy szkolnej                                                    246
	Ukryty program raz jeszcze                                                    247
	Wiedza szkolna – socjologia curriculum                                         248
	Dobry i zły uczeń – przekaz wiedzy i kreowanie oczekiwań                          255
	Uczniowie: podmioty w procesie nabywania tożsamości – opór i konformizm           258
Podsumowanie części IV                                                          263
Ważniejsze pojęcia w części IV                                                     264
Polecane lektury                                                                 268

CZĘŚĆ V. Szkoła i jej otoczenie                                                    271
Ogólny model myślenia                                                           274
Kapitał społeczny – środowisko społeczne jako zasób                                   281
	Cechy strukturalne społeczności jako uwarunkowanie działania jednostek – koncepcja kapitału społecznego według Jamesa S. Colemana                         281
	Zaangażowanie obywatelskie jako warunek efektywności instytucji – koncepcja kapitału społecznego Roberta D. Putnama                                        286
Lokalność i edukacja – czyli szkoła w środowisku                                      291
	Środowisko wychowawcze                                                     292
	Kapitał społeczny i edukacja w środowisku lokalnym                                298
	Holistyczny model uwarunkowań szkoły w środowisku miejskim                      306
Podsumowanie części V                                                           307
Ważniejsze pojęcia w części V                                                       308
Polecane lektury                                                                  310

Zakończenie                                                                    311

Bibliografia                                                                     321

Indeks osób                                                                     335

Indeks pojęć                                                                     339

Inni Klienci oglądali również

79,80 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
16,94 zł 24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
12,78 zł 14,20 zł
Do koszyka

Wyzwania edukacji w dobie ponowoczesności

Publikacja skupia się wokół tematów dot. cech charakteryzujących edukację w dobie ponowoczesności, kompetencji nauczycieli w aspekcie wyzwań edukacyjnych oraz różnorodnych wyzwań edukacyjnych w aspekcie efektywności wychowania i na...
26,64 zł 29,60 zł
Do koszyka

Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem. Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać

Kolejna książka autora bestsellera "Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens".Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się ...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Wzorcowy nauczyciel wczesnej edukacji w narracjach matek. W kierunku teorii ugruntowanej

Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowis...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech

W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej:Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!