0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Nicholas Ghazal

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 111,00 zł
99,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Książka jest pierwszą monografią poświęconą problematyce prawa do fonogramu, będącego prawem pokrewnym prawu autorskiemu. Zasadniczym jej celem jest ustalenie, czy w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych każda rejestracja dźwięku prowadzi do powstania prawa do fonogramu oraz czy każdy podmiot prawa cywilnego, który dokonał utrwalenia dźwięku, może być pierwotnie uprawniony z tytułu prawa do fonogramu. Istotnymi przedmiotami prowadzonych analiz są także:


umowa przenosząca prawo do fonogramu,
naruszenie prawa do fonogramu na przykładzie samplingu,
umowa o korzystanie z fonogramu,
remastering jako postać zwielokrotnienia fonogramu.
Przedstawione informacje będą przydatne czytelnikom m.in. w sporach o naruszenie prawa do fonogramu czy przy konstruowaniu umów przenoszących prawo do fonogramu oraz umów licencyjnych.

Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla pracowników firm fonograficznych, producentów muzycznych oraz prawników zajmujących się omawianą tematyką.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8107-293-9
  • ISBN druku: 978-83-8107-099-7
  • EAN: 9788381072939
  • Liczba stron: 304
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów | str. 13

Podziękowania | str. 17

Wstęp | str. 19

Rozdział I
Ochrona dźwięku | str. 21
1. Status normatywny i ontologiczny pojęcia "dźwięk" - wprowadzenie | str. 21
2. Geneza ustanowienia ochrony fonogramów | str. 24
3. Reżimy ochrony fonogramów | str. 26
3.1. Wprowadzenie | str. 26
3.2. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa karnego | str. 27
3.3. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji | str. 30
3.4. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa autorskiego oraz w ramach reżimu praw pokrewnych | str. 32
4. Spełnienie warunków formalnych a udzielenie ochrony | str. 34

Rozdział II
Regulacja prawa do fonogramu w zagranicznych porządkach prawnych | str. 38
1. Uwagi wstępne | str. 38
2. Ochrona nagrania dźwiękowego (sound recording) w ramach systemu copyright | str. 38
2.1. USA | str. 38
2.2. Wielka Brytania | str. 63
3. Ochrona fonogramu w ramach systemu droit d'auteur | str. 71
3.1. Niemcy | str. 71
3.2. Szwajcaria | str. 73
3.3. Francja | str. 74

Rozdział III
Przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu | str. 77
1. Wprowadzenie | str. 77
2. Utwór (dzieło) jako przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu | str. 78
2.1. Wstęp | str. 78
2.2. Pojęcie utworu w prawie autorskim | str. 79
2.3. Utwór muzyczny | str. 80
2.4. Utwór fonograficzny | str. 83
2.5. Utwór audialny | str. 87
3. Nadanie | str. 88
4. Artystyczne wykonanie | str. 90

Rozdział IV
Źródła norm prawnych i zakres ich stosowania odnośnie do fonogramu | str. 92
1. Uwagi wstępne | str. 92
2. Zagadnienia intertemporalne | str. 93
3. Podmiotowe przesłanki ochrony fonogramu | str. 93
4. Umowy międzynarodowe jako źródła prawa odnoszące się do prawa do fonogramu w Polsce | str. 95
4.1. Wprowadzenie | str. 95
4.2. Zasady ochrony | str. 95
4.3. Normy prawa obcych | str. 101
4.4. Stosowanie umów międzynarodowych do tzw. sytuacji wewnątrzkrajowych | str. 102
5. Normy prawa unijnego | str. 103

Rozdział V
Przedmiot prawa do fonogramu | str. 105
1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 105
1.1. Konwencja rzymska | str. 105
1.2. Porozumienie TRIPS | str. 106
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 107
2. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 110
2.1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny | str. 110
2.2. Przesłanki warunkujące powstanie prawa do fonogramu | str. 114
2.2.1. Wprowadzenie | str. 114
2.2.2. Wideogram | str. 116
2.2.3. Powstanie prawa do fonogramu | str. 118
2.3. Remastering ("cyfrowa korekcja i oczyszczenie dźwięku z szumów i trzasków?") | str. 126

Rozdział VI
Podmiot prawa do fonogramu | str. 128
1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 128
1.1. Konwencja rzymska | str. 128
1.2. Porozumienie TRIPS | str. 129
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 129
2. Podmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 130
2.1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny | str. 130
2.2. Kryteria kwalifikowania podmiotu jako producenta fonogramu | str. 134

Rozdział VII
Treść prawa do fonogramu | str. 140
1. Treść prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 140
1.1. Konwencja rzymska | str. 140
1.2. Porozumienie TRIPS | str. 143
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 144
2. Treść prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 149
2.1. Wprowadzenie | str. 149
2.2. Uprawnienia bezwzględne | str. 150
2.2.1. Wstęp | str. 150
2.2.2. Prawo do fonogramu przysługujące producentowi bez uszczerbku dla praw twórców lub artystów wykonawców | str. 150
2.2.3. Wyłączność na rozporządzanie i korzystanie z fonogramu | str. 151
2.2.4. Uprawnienie do zwielokrotniania | str. 152
2.2.5. Uprawnienie do wprowadzania do obrotu | str. 153
2.2.6. Uprawnienie do najmu oraz użyczania egzemplarzy fonogramu | str. 155
2.2.7. Uprawnienie do publicznego udostępniania fonogramu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym | str. 156
2.3. Uprawnienia względne | str. 157
2.3.1. Wstęp | str. 157
2.3.2. Nadawanie fonogramu | str. 160
2.3.3. Reemitowanie fonogramu | str. 165
2.3.4. Odtwarzanie fonogramu | str. 166
3. Prawo do fonogramu jako prawo terminowe | str. 169
3.1. Czas ochrony fonogramu | str. 169
3.2. Wygaśnięcie prawa do fonogramu | str. 172

Rozdział VIII
Ograniczenie treści prawa do fonogramu | str. 175
1. Ograniczenie treści prawa do fonogramu na podstawie konwencji międzynarodowych | str. 175
2. Ograniczenie treści prawa do fonogramu w polskiej ustawie | str. 177
2.1. Wprowadzenie | str. 177
2.2. Dozwolony użytek prywatny | str. 178

Rozdział IX
Obrót prawem do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 182
1. Wprowadzenie | str. 182
2. Przeniesienie prawa do fonogramu | str. 188
2.1. Schemat konstrukcyjny umowy przenoszącej prawo do fonogramu | str. 188
2.2. Umowa przenosząca własność - podstawowe założenia konstrukcyjne | str. 192
2.3. Umowa przelewu - podstawowe założenia konstrukcyjne | str. 197
2.4. Umowa przenosząca prawo do fonogramu | str. 199
2.4.1. Umowa przenosząca prawo do fonogramu - pojęcie technicznoprawne | str. 199
2.4.2. Podzielność prawa do fonogramu | str. 209
3. Obciążenie prawa do fonogramu | str. 219
3.1. Wprowadzenie | str. 219
3.2. Obciążenie prawa do fonogramu jako rezultat czynności prawa rzeczowego | str. 221
3.3. Charakter prawny umowy licencyjnej - umowa o korzystanie z fonogramu | str. 222
3.3.1. Wstęp | str. 222
3.3.2. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna rozporządzająca | str. 223
3.3.3. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna upoważniająca, upoważniająco-zobowiązująca bądź czynność prawna zobowiązująca | str. 227
3.3.4. Umowa o korzystanie z fonogramu jako czynność prawna zobowiązująca | str. 229

Rozdział X
Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 231
1. Uwagi wstępne | str. 231
2. Wkroczenie w uprawnienia wyłączne producenta fonogramu | str. 233
2.1. Wprowadzenie | str. 233
2.2. Sampling | str. 234
2.2.1. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie Copyright Act z 1976 r. | str. 235
2.2.2. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie CDPA | str. 242
2.2.3. Sampling w świetle ochrony fonogramu na gruncie UrhG | str. 244
2.3. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 247 
2.4. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle dyrektyw UE | str. 248
2.5. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 248

Rozdział XI
Prawo do głosu a prawo do fonogramu | str. 251
1. Wprowadzenie | str. 251
2. Status ontologiczny pojęcia "głos" | str. 251
3. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa majątkowego na przykładzie right of publicity | str. 253
4. Ochrona głosu jako dobra niemajątkowego w świetle prawa polskiego | str. 260
4.1. Wprowadzenie | str. 260
4.2. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa osobistego | str. 261
4.2.1. Uwagi wstępne | str. 261
4.2.2. Pojęcie dóbr osobistych | str. 262
4.2.3. Pojęcie prawa podmiotowego osobistego | str. 263
4.2.4. Głos jako dobro osobiste w świetle prawa polskiego | str. 266
5. Prawo do głosu a prawo do fonogramu - kolizja praw podmiotowych bezwzględnych | str. 273

Zakończenie | str. 281

Bibliografia | str. 287

Inni Klienci oglądali również

89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Stwierdzenie treści oraz zastosowanie prawa obcego w sądowym postępowaniu cywilnym

Monografia została poświęcona problematyce stwierdzenia treści oraz zastosowania prawa obcego w ramach sądowego postępowania cywilnego. Autor przedstawił przy tym podstawę zastosowania prawa obcego w toku sądowego postępowania cywilnego, a także ukazał...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Ewolucja w świetle wiary. Perspektywa tomistyczna

Jak radzić sobie z pozornie sprzecznymi twierdzeniami nauki i wiary? Czy Adam i Ewa rzeczywiście istnieli u początku historii gatunku ludzkiego? Jak w świetle teorii ewolucji rozumieć opisy stworzenia zawarte w Piśmie Świętym? Na czym w ogóle po...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Ofiara w polskim prawie karnym. Interesy ofiary przestępstwa i karno-materialne instrumenty służące ich zabezpieczeniu

Niniejsza praca stanowi kompleksowe i rzetelne omówienie problematyki ofiary w polskim prawie karnym z uwzględnieniem jej interesów oraz karno-materialnych instrumentów służących ich zabezpieczeniu. Jest to unikatowa pozycja na ryn...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Prawo pracy

Najważniejsze zalety książki:przedstawia wszystkie istotne aspekty indywidualnego i zbiorowego prawa pracy,może służyć zarówno do celów dydaktycznych, jak i jako poradnik dla osób stosujących prawo pracy w praktyc...
31,01 zł 34,45 zł
Do koszyka

Czynić postęp w prawie

Założeniem merytorycznym księgi jubileuszowej dedykowanej Pani Profesor Birucie Lewaszkiewicz-Petrykowskiej było ujęcie w formie opracowań naukowych zasadniczych kierunków przemian charakterystycznych dla prawa cywilnego na początku XXI wieku. P...
224,10 zł 249,00 zł
Do koszyka

Przedmiot niebezpieczny w polskim prawie karnym

Monografia stanowi rozszerzoną wersję rozprawy doktorskiej przygotowanej pod kierunkiem prof. UG dr hab. Wojciecha Zalewskiego.Autor prześledził ewolucję pojęcia przedmiotu niebezpiecznego w prawie karnym obowiązującym na terenach Rzeczypos...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!