0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji

(eBook)

Aspekty organizacyjne i psychologiczne

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Rogozińska-Pawełczyk, Izabela Warwas

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 19,95 zł
17,96 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji

Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstała publikacja składająca się z dwóch integralnych części. W części dotyczącej organizacyjnych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi unikatowym tematem jest zarządzanie różnymi generacjami na rynku pracy, natomiast w części odnoszącej się do zagadnień psychologicznych – istotną rolę odgrywają dynamicznie zmieniające się relacje w miejscu pracy, co wiąże się z nawiązywaniem i spełnianiem reguł kontraktu psychologicznego. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy z praktycznymi ćwiczeniami i testami.
Książka jest adresowana głównie do liderów zespołów, menedżerów, osób profesjonalnie zajmujących się zagadnieniami personalnymi, do studentów kierunków ekonomicznych, psychologicznych i społecznych oraz wszystkich, którzy chcieliby efektywniej pracować i podejmować świadome decyzje we własnym życiu zawodowym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia stosowana
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-940-7
  • ISBN druku: 978-83-7969-281-1
  • Liczba stron: 232
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie   9

Część I (Izabela Warwas). Organizacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi   13
Rozdział I. Proces zarządzania zasobami ludzkimi. Interesariusze oraz wyzwania   15
Wstęp   15
Zarządzanie i zarządzanie zasobami ludzkimi   15
Globalizacja   19
Gospodarka napędzana wiedzą i informatyzacja   22
Starzenie się społeczeństwa   23
Wyzwania dla nowej gospodarki, nowej organizacji i zatrudnionych w niej pracowników   24
Interesariusze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji   28
Bibliografia   32

Rozdział II. Motywowanie pracowników   35
Wstęp   35
Motywacja i motywowanie   35
Podejścia do motywowania   36
Proces motywacyjny   38
Koncepcje i teorie motywacji a instrumenty motywacyjne   48
Bibliografia   51

Rozdział III. Zaangażowanie i wynagradzanie pracowników   53
Wstęp   53
Istota i rodzaje zaangażowania   53
Motywowanie a zaangażowanie   57
Wynagradzanie pracowników   58
Formy wynagrodzeń   60
Kariera i zarządzanie talentami jako istotne obszary kreowania zaangażowania   63
Bibliografia   66

Rozdział IV. Proces szkoleń – metody i ewaluacja   67
Wstęp   67
Zarządzanie kompetencjami   67
Inwestycje w kapitał ludzki   69
Metody i techniki szkoleniowe   70
Efekty szkoleń   75
Bibliografia   76

Rozdział V. Zarządzanie generacjami na wewnętrznym rynku pracy   79
Wstęp   79
Charakterystyka poszczególnych generacji   79
Zarządzanie generacjami w miejscu pracy   82
ZZL a generacje rynku pracy   85
Jakie jest pokolenie C?   90
Bibliografia   92

Część II (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi   93
Rozdział I. Umiejętność wywierania wpływu na ludzi – manipulacja czy kluczowa kompetencja współczesnego menedżera   95
Wstęp   95
Wywieranie wpływu czy manipulacja?   95
Wzajemność   97
Zaangażowanie i konsekwencja   100
Społeczny dowód słuszności   103
Autorytet   105
Niedostępność   107
Huśtawka emocjonalna   108
Lubienie   109
Bibliografia   111

Rozdział II. Dynamika relacji interpersonalnych w miejscu pracy – kontrakt psychologiczny   113
Wstęp   113
Wzajemna atrakcyjność   113
Kontrakt psychologiczny w organizacji – podstawowe pojęcia   119
Cechy charakterystyczne kontraktu psychologicznego   121
Typologia kontraktów psychologicznych   123
Kontrakt psychologiczny w relacjach międzyludzkich   125
Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji   127
Bibliografia   130

Rozdział III. Zasady komunikacji w miejscu pracy   131
Wstęp   131
Istota procesu komunikacji   132
Rodzaje komunikacji   134
Bariery komunikacji w miejscu pracy   137
Skuteczne komunikowanie się w organizacji   142
Bibliografia   147

Rozdział IV. Negocjacje w biznesie   149
Wstęp   149
Czym są negocjacje?   149
Typy i style negocjowania   152
Etapy negocjacji   157
Taktyki i techniki negocjacyjne   163
Bibliografia   169

Rozdział V. Zarządzanie stresem, czyli jak budować wewnętrzną siłę?   171
Wstęp   171
Pojęcie stresu   171
Predykatory stresu   177
Stres w pracy   179
Techniki radzenia sobie ze stresem   182
Bibliografia   187

CZĘŚĆ III (Izabela Warwas) Organizacyjne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce   189

CZĘŚĆ IV (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce   201

Zakończenie   229

Informacje o autorkach   231

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw

Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą treścią książki są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodaj...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Organizacja Narodów Zjednoczonych wobec problemu uchodźstwa

Nowatorski charakter pracy wynika z faktu zaprezentowania nie tylko genezy i istoty aktywności ONZ, ale przede wszystkim wskazania i oceny efektów praktycznych działań organizacji na przełomie lat, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszyc...
49,41 zł 54,90 zł
Do koszyka

Proces informatyzacji administracji publicznej i jego wpływ na kształtowanie narodowego zasobu archiwalnego stanowiącego dziedzictwo kulturowe ludzkości

W książce omówiono zmiany w zakresie kształtowania narodowego zasobu archiwalnego wynikające z rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nadzór i zachowanie dokumentacji ma ogromne znaczenie dla zachowania i przekazywania pamięci ...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska

Książka Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska prezentuje tezę o upodabnianiu się roli dyrektora szkoły publicznej do roli menedżerskiej realizowanej w organizacjach gospodarczych. Zmiany w polskiej gospodarce, wynikające przede wszystki...
44,25 zł 59,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach W dobie gospodarki opartej na wiedzy właściwe zarządzanie kapitałem ludzkim nabiera szczególnego znaczenia dla rozwoju przedsiębiorstwa. Wiedza, kompetencje i postawy ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!