0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Autor: Tomasz Rostkowski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Ustawa o służbie cywilnej nakłada na instytucje zatrudniające członków korpusu służby cywilnej obowiązek opracowania i wdrożenia programu zarządzania zasobami ludzkimi. Wyznacza również kierunek zmian w tym zakresie dla pozostałych grup pracowników administracji publicznej. Cenną pomoc w zrealizowaniu tych zadań stanowi książka Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Zawiera wskazówki uwzględniające specyfikę konkretnej organizacji - urzędu, a wnioski z badań mogą być źródłem inspiracji podczas rozwiązywania konkretnych problemów praktycznych.






W publikacji omówiono następujące zagadnienia:

modele organizacji administracji publicznej,
modele strategicznego ZZL możliwe do zastosowania w administracji publicznej,
role kluczowych uczestników ZZL w administracji publicznej,
standardy ZZL,
pomiar sprawności administracji publicznej i efektywności ZZL.


Adresaci:

Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry kierowniczej urzędów administracji rządowej, samorządowej, sądowej, prokuratorskiej i innych instytucji administracji publicznej. Może też być przydatna dla pracowników działów kadr, które w administracji publicznej coraz częściej są przekształcane w działy ZZL.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-3611-6
  • ISBN druku: 978-83-264-1683-5
  • EAN: 9788326436116
  • Liczba stron: 252
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów 
 str. 9

Wprowadzenie  
 str. 11

Rozdział 1. Organizacja administracji publicznej  
 str. 21

1.1. Fundamenty administracji publicznej  
 str. 21

1.1.1. Kluczowe idee administracji publicznej  
 str. 24

1.1.2. Określone granice działania i zróżnicowane zadania administracji publicznej  
 str. 34

1.1.3. Stabilność i wyłączność działania administracji publicznej  
 str. 36

1.1.4. Stosunek pracowników administracji publicznej do państwa  
 str. 37

1.2. Teoria i praktyka organizacji administracji publicznej  
 str. 43

1.2.1. Tradycyjna administracja według M. Webera, jej krytyka i możliwość zmiany  
 str. 43

1.2.2. Zarządzanie publiczne i jego krytyka  
 str. 50

1.3. Modele organizacji administracji publicznej  
 str. 65

1.3.1. Zamknięty i otwarty model administracji publicznej  
 str. 66

1.3.2. Silne i słabe strony modelu otwartego i zamkniętego  
 str. 68

1.4. Hierarchia instytucji w administracji publicznej  
 str. 72

1.4.1. Zależności pomiędzy organizacjami - zarządzanie grupami organizacji  
 str. 74

1.4.2. Administracja publiczna jako grupa organizacji - urzędów  
 str. 80

Rozdział 2. Specyfika strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 89

2.1. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi administracji publicznej - próba zdefiniowania pojęcia  
 str. 89

2.2. Kompetencje jako łącznik strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 93

2.2.1. Relacja strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 93

2.2.2. Wieloznaczność pojęcia "kompetencje"  
 str. 95

2.2.3. Kompetencje organizacji  
 str. 97

2.2.4. Kompetencje zawodowe pracowników  
 str. 100

2.2.5. Kompetencje organizacji a kompetencje zawodowe pracowników administracji publicznej  
 str. 103

2.3. Modele i rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 109

2.3.1. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi i możliwości ich wykorzystania w administracji publicznej 
 str. 109

2.3.2. Klasyfikacja strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 112

2.4. Elementy strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 114

2.4.1. Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 114

2.4.2. Polityka zarządzania zasobami ludzkimi i etos zawodowy pracowników administracji publicznej jako jej kluczowy element  
 str. 118

2.5. Kluczowi uczestnicy strategii zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 124

2.5.1. Osoby kierujące organizacją - urzędem  
 str. 125

2.5.2. Pracownicy jednostki organizacyjnej właściwej do spraw zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 126

2.5.3. Kadra kierownicza  
 str. 129

2.5.4. Pracownicy administracji  
 str. 130

2.5.5. Inne osoby istotne dla realizacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 132

2.6. Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  
 str. 133

2.6.1. Problem zdefiniowania standardów działania w administracji publicznej  
 str. 133

2.6.2. Standardy w ramach procesów zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 136

2.6.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w grupach urzędów  
 str. 137

2.7. Sprawność administracji publicznej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 143

2.7.1. Problem określenia miernika sprawności działania administracji publicznej  
 str. 143

2.7.2. Wartości jako kryterium pomiaru sprawności administracji publicznej  
 str. 148

2.7.3. Zrównoważona karta wyników w pomiarze sprawności administracji publicznej  
 str. 151

2.7.4. Pomiar efektywności procesów i benchmarking w administracji publicznej  
 str. 157

Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce - zarys sytuacji obecnej  
 str. 164

3.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań  
 str. 164

3.2. Strategiczne zarządzanie państwem  
 str. 170

3.3. Prawne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  
 str. 173

3.3.1. Prawne uwarunkowania pozyskiwania pracowników w administracji publicznej  
 str. 175

3.3.2. Regulacje dotyczące stanowisk pracy i wynagrodzeń pracowników administracji publicznej  
 str. 176

3.3.3. Prawa regulujące oceny okresowe pracowników i wycenę wartości pracy  
 str. 178

3.3.4. Regulacja prawna strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 179

3.3.5. Model organizacji administracji publicznej w Polsce w świetle obowiązującego prawa  
 str. 179

3.4. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi urzędów w administracji publicznej w Polsce na przykładzie korpusu służby cywilnej  
 str. 183

3.4.1. Programy zarządzania zasobami ludzkimi  
 str. 185

3.4.2. Analiza dokumentacji regulującej zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej  
 str. 197

3.5. Potrzeby w zakresie narzędzi i procesów zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie administracji sądowej  
 str. 201

3.5.1. Pozyskiwanie pracowników  
 str. 202

3.5.2. Elastyczne formy zatrudnienia i outsourcing  
 str. 202

3.5.3. Oceny okresowe pracowników i planowanie ich rozwoju 
 str. 203 

3.5.4. Przesunięcia pracowników wewnątrz sądów i pomiędzy nimi  
 str. 204

3.6. Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw  
 str. 211

3.6.1. Wymagania wobec pracowników  
 str. 212

3.6.2. Oferta administracji publicznej jako pracodawcy  
 str. 222

Zakończenie  
 str. 231

Literatura  
 str. 237

Akty prawne  
 str. 247

Inne źródła  
 str. 249

Tomasz Rostkowski

dr hab. Tomasz Rostkowski, prof. SGH – profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik projektów badawczych, wdrożeniowych oraz studiów podyplomowych i kursów specjalizacyjnych. Doświadczony praktyk – w przeszłości dyrektor ds. personalnych – pełnomocnik zarządu, prezes zarządu spółki akcyjnej. Obecnie współpracuje z wiodącymi przedsiębiorstwami i organizacjami publicznymi jako ekspert z zakresu strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim i strategicznego zarządzania organizacjami, kierownik projektów wdrożeniowych oraz ekspert w zakresie opracowywania i wprowadzania szczególnie skomplikowanych zmian w Polsce i za granicą zarówno na poziomie zmian legislacyjnych, jak i wdrożeń rozwiązań praktycznych w organizacjach. Ceniony wykładowca, w tym studiów MBA SGH – WUM w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim w ochronie zdrowia.

Prowadzi szeroko zakrojone działania na rzecz promocji wzrostu efektywności organizacji dzięki łączeniu interesów pracowników, klientów i organizacji w ramach zintegrowanego, interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów praktycznych.

Inni Klienci oglądali również

55,50 zł 74,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu logistyki w przemyśle spożywczym.Prezentuje liczne rozwiązania logistyczne i metody zarządzania łańcuchamidostaw w sektorze żywnościowym oraz aktualne trendy obecne w branży.W publikacji zaw...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Boskie, ludzkie. Cztery studia o poetyckim doświadczaniu Boga

Boskie, ludzie. Cztery studia o poetyckim doświadczaniu Boga to książka, w której zostały przedstawione odmienne sposoby wyrażania indywidualnego stanowiska wobec „metafizyczności” w liryce okresu międzywojennego i pierwszych lat II ...
38,16 zł 42,40 zł
Do koszyka

Wzory pism - korespondencja urzędowa w zakresie funkcjonowania jedostek sektra finansów publicznych

Korespondencja urzędowa w praktyce jest definiowana jako przyjmowanie, redagowanie i wysyłanie pism. Jest to jeden ze sposobów wymiany informacji zarówno wewnątrz jednostki organizacyjnej, jak i między daną jednostką a jej „otoczeni...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Ludzka starość

Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Pr...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych

Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z...
49,41 zł 54,90 zł
Do koszyka

Proces informatyzacji administracji publicznej i jego wpływ na kształtowanie narodowego zasobu archiwalnego stanowiącego dziedzictwo kulturowe ludzkości

W książce omówiono zmiany w zakresie kształtowania narodowego zasobu archiwalnego wynikające z rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nadzór i zachowanie dokumentacji ma ogromne znaczenie dla zachowania i przekazywania pamięci ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!