0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce

(eBook)

Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Agnieszka Hess

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 37,80 zł
34,02 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce

Praca Agnieszki Hess stanowi cenny wkład w rozważania dotyczące relacji pomiędzy mediami a organizacjami pozarządowymi, funkcjonującymi w Polsce i tworzącymi trzeci sektor sfery publicznej. W warstwie teoretycznej analizy autorka rozważa, jak w perspektywie politologicznej rozwija się i jakie bariery napotyka proces tworzenia się sfery publicznej, i dalej – społeczeństwa obywatelskiego w warunkach coraz wyraźniej krystalizującej się w naszym kraju demokracji deliberatywnej. Ważnym aspektem tego procesu jest mediatyzacja działania instytucji systemu demokratycznego, w tym przypadku organizacji pozarządowych, działających na polskiej scenie publicznej. Nie mniej istotna jest również artykulacja ich interesów, a także deliberatywna treść działań podejmowanych w wymiarze publicznym. Ten obszar zagadnień stał się przedmiotem badań empirycznych (wywiady pogłębione; analiza zawartości), prowadzonych przez autorkę wśród przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy mediów drukowanych i elektronicznych, zajmujących się tematyką sektora pozarządowego. Wyniki badań ujawniają wyraźną asymetrię oczekiwań obu stron co do transmitowanych w przekazie mediów reprezentacji medialnych organizacji pozarządowych oraz sposobów zakotwiczania działalności organizacji pozarządowych w sferze publicznej. To bardzo istotny sygnał, wskazujący, że w procesie komunikacji politycznej pomiędzy organizacjami pozarządowymi i mediami jest jeszcze wiele do zrobienia. Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-3527-6
  • ISBN druku: 978-83-233-3527-6
  • Liczba stron: 340
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP  9
ROZDZIAŁ I. Społeczeństwo obywatelskie i sfera publiczna w rozważaniach nad współczesną demokracją  17
	1.1. Społeczne wyobrażenia demokracji  18
		1.1.1. Polityczny i społeczny wymiar demokracji  20
		1.1.2. Agregacja preferencji społecznych  21
		1.1.3. Środowisko społeczne jako źródło instytucjonalnej stabilizacji władzy politycznej  23
	1.2. Społeczeństwo obywatelskie jako centralna kategoria we współczesnych koncepcjach demokracji  25
		1.2.1. Rola państwa w koncepcjach społeczeństwa obywatelskiego  25
		1.2.2. Znaczenie debaty i opinii publicznej dla społeczeństwa obywatelskiego  29
	1.3. Sfera publiczna jako przestrzeń komunikowania się uczestników debaty publicznej  31
		1.3.1. Proces komunikowania i media a przeobrażenia demokratycznej sfery publicznej  33
		1.3.2. Pesymistyczne i optymistyczne poglądy dotyczące roli mediów i współczesnej sfery publicznej  37
		1.3.3. Nowe technologie komunikacyjne jako potencjalne czynniki rozszerzania bądź ograniczania społeczeństwa obywatelskiego i sfery publicznej  41
	1.4. Partycypacja obywatelska i dyskurs społeczny w koncepcjach demokracji deliberatywnej  46
ROZDZIAŁ II. Mediatyzacja organizacji społecznych jako obszar badań w studiach nad komunikacją polityczną  53
	2.1. Komunikacja polityczna – defi nicja pojęcia  54
		2.1.1. Modele procesu komunikowania  57
		2.1.2. Komunikacja polityczna jako proces polityczny  62
		2.1.3. Aktorzy komunikacji politycznej  67
	2.2. Relacje mediów masowych i organizacji społecznych w studiach nad komunikacją polityczną w perspektywie politologicznej  69
		2.2.1. Społeczni aktorzy w procesie komunikacji politycznej  74
		2.2.2. Organizacje pozarządowe jako społeczni aktorzy komunikacji politycznej  79
	2.3. Mediatyzacja organizacji społecznych i politycznych  84
		2.3.1. Mediatyzacja – defi nicja pojęcia  85
		2.3.2. Medialna konstrukcja rzeczywistości  87
		2.3.3. Czynniki atrakcyjności medialnej informacji  88
		2.3.4. Informowanie w mediach  91
		2.3.5. Mediatyzacja organizacji  96
ROZDZIAŁ III. Organizacje pozarządowe jako społeczni uczestnicy dyskursu politycznego w Polsce  99
	3.1. Schemat badań reprezentacji medialnych i strategii komunikacyjnych organizacji pozarządowych  101
	3.2. Oś relacji organizacji pozarządowych i administracji publicznej  102
		3.2.1. Czynniki hamujące rozwój sektora pozarządowego w pierwszym okresie III RP  103
		3.2.2. Otoczenie instytucjonalne  106
		3.2.3. Organizacje pozarządowe jako instrument partycypacji obywatelskiej  111
		3.2.4. Organizacje pozarządowe jako instrument reprezentacji interesów społecznych  117
		3.2.5. Modele relacji organizacji pozarządowych i administracji publicznej  123
	3.3. Oś relacji organizacji pozarządowych i partii politycznych  126
		3.3.1. Uwarunkowania wzajemnych relacji  129
		3.3.2. Parapolityczny styl działania organizacji pozarządowych  132
		3.3.3. Modele relacji organizacji pozarządowych i partii politycznych  135
	3.4. Oś relacji organizacji pozarządowych i mediów  136
		3.4.1. Media własne organizacji pozarządowych jako narzędzie inicjowania i prowadzenia debaty w sferze publicznej  136
		3.4.2. Oczekiwania mediów i organizacji pozarządowych w relacjach wzajemnych  138
	3.5. Reprezentacje medialne a dyskurs medialny  139
ROZDZIAŁ IV. Medialne reprezentacje organizacji pozarządowych   145
	4.1. Badanie przekazów w mediach – analiza zawartości w badaniach medialnych reprezentacji  146
		4.1.1. Prasa codzienna i telewizyjne serwisy informacyjne jako główne źródła informacji  147
		4.1.2. Dobór próby i ramy czasowe badań  151
		4.1.3. Kategorie analizy i wskaźniki zróżnicowania przekazu mediów  153
		4.1.4. Płaszczyzny analizy i pytania badawcze  155
		4.1.5. Organizacje pozarządowe w rzeczywistości przekazów medialnych  159
		4.1.6. Ramy interpretacyjne i modele zachowań mediów w obszarze prezentacji organizacji pozarządowych  205
	4.2. Badanie nadawców przekazu w kontekście wywiadów pogłębionych z dziennikarzami, przeprowadzonych w badaniach medialnych reprezentacji organizacji pozarządowych  208
		4.2.1. Organizacje pozarządowe i ich wzajemne relacje z administracją publiczną i partiami politycznymi w opinii dziennikarzy  210
		4.2.2. Wzajemne relacje organizacji pozarządowych i mediów w opinii dziennikarzy  217
		4.2.3. Praktyka dziennikarska i redakcyjna w zakresie przygotowywania
materiałów medialnych dotyczących organizacji pozarządowych  223
		4.2.4. Organizacje pozarządowe jako aktorzy debaty publicznej w opinii dziennikarzy  235
ROZDZIAŁ V. Strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych  239
	5.1. Zakres wykorzystywania przez organizacje pozarządowe ich stron WWW oraz aplikacji Web 2.0  242
		5.1.1. Dobór próby i kategorie analizy  243
		5.1.2. Poziom adaptacji przez organizacje pozarządowe narzędzi internetowych na podstawie paradygmatu komunikacji jednoi dwukierunkowej  246
	5.2. Profesjonalizacja organizacji pozarządowych w obszarze komunikacji z otoczeniem  256
		5.2.1. Strategie komunikacyjne wybranych organizacji pozarządowych  259
		5.2.2. Wzajemne relacje organizacji pozarządowych i mediów w opinii
przedstawicieli organizacji pozarządowych  278
		5.2.3. Organizacje pozarządowe i ich wzajemne relacje z administracją publiczną i partiami politycznymi w opinii przedstawicieli organizacji pozarządowych  292
		5.2.4. Relacje organizacji pozarządowych i mediów jako element procesu komunikacji politycznej  298
ZAKOŃCZENIE  301
ANEKS  309
SPIS TABEL, WYKRESÓW I ILUSTRACJI  319
BIBLIOGRAFIA  323

Inni Klienci oglądali również

72,90 zł 81,00 zł
Do koszyka

Prawna ochrona zabytków nieruchomych w Polsce

Prezentowana publikacja jest na rynku wydawniczym jedynym kompleksowym i aktualnym opracowaniem problematyki prawnej ochrony zabytków nieruchomych w Polsce. W monografii zostały przedstawione uwarunkowania historyczne, konstytucyjne oraz prawno...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Pamięć - dyskurs - tożsamość

Dwujęzyczny tom, wpisujący się w nurt dyskursu memorialnego, który od lat cieszy się zainteresowaniem przedstawicieli różnych dyscyplin, stanowi zapis refleksji na temat kondycji człowieka i świata w kontekście polskiego i niemieckiego dy...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Problem władzy politycznej

Michael Huemer jest profesorem filozofii Uniwersytetu Colorado Boulder. Jest autorem ponad sześćdziesięciu artykułów naukowych i sześciu książek. W swoich pracach porusza szczególnie zagadnienia związane z etyką, epistemologią i filozofią...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Umowy wspólników inwestycyjne konsorcja joint-venture i inne podtypy spółki cywilnej - środki ochrony prawnej w przypadku naruszenia przez uczestnika

Niniejsza praca jest jedynym w literaturze polskiej opracowaniem problematyki środków ochrony prawnej w przypadku naruszenia przez jedną ze stron umowy inwestycyjnej (investment agreement), umowy wspólników (shareholders’ ag...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Prawo do miasta a wyzwania polityki miejskiej w Polsce

Procesy i zdarzenia obserwowane w ostatnich latach na świecie wymagają adekwatnej odpowiedzi naukowej. Jedną z jej form jest redefiniowanie, dostosowywanie wcześniejszych koncepcji teoretycznych. Dotyczy to również wyzwań, wobec których s...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Edukacja dorosłych na Górnym Śląsku od Wiosny Ludów do wybuchu I wojny światowej Część 1 Sytuacja polityczna Górnego Śląska Prekursorzy pracy oświatowej Kierunki rozwoju edukacji dorosłych (1848–1914)

Przygotowana monografia pedagogiczna jest efektem trzyletnich studiów teoretycznychdotyczących edukacji dorosłych na Górnym Śląsku od Wiosny Ludów do wybuchu pierwszej wojnyświatowej. Specyficzna sytuacja polityczno-spo...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!