0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Sieci w zarządzaniu strategicznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Autor: Wojciech Czakon

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 85,00 zł
76,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Sieci w zarządzaniu strategicznym

Sieci w zarządzaniu są fascynującym obszarem badań wielu dyscyplin nauki, m.in. socjologii, informatyki, medycyny i nauk ekonomicznych. Ten wdzięczny, choć nadal słabo rozpoznany w zarządzaniu strategicznym obszar dociekań wykształca jednak powoli spójne założenia poznawcze i własne metody badań. Książka przedstawia strukturę wiedzy o sieciach w zarządzaniu strategicznym, swoisty krajobraz widziany z perspektywy dotychczasowych ustaleń, ale też pytań nadal wymagających odpowiedzi, opartych na bogatej literaturze przedmiotu, oraz studium przypadku. Zaletą jest przejrzysty układ treści, ale też jasny wykład, który ułatwi czytelnikowi dalsze dociekania.






Opracowanie zawiera:


definicję sieci w zarządzaniu strategicznym,
przegląd problemów zarządzania, nurtów badawczych oraz ustaleń empirycznych,
ilustrację zastosowania sieci - przykład praktyczny,
krytyczne podsumowanie,
listę referencyjną najważniejszych publikacji angielskojęzycznych oraz prac referencyjnych polskich autorów dotyczących sieci w zarządzaniu strategicznym.





Adresaci:

Publikacja ułatwi podejmowanie projektów badawczych w tym obszarze, wskazując dotychczasowe ustalenia, istniejące nadal luki poznawcze oraz proponując kierunki dalszych badań. W założeniu ma się stać pozycją referencyjną dla badaczy, pracowników naukowych oraz praktyków. Menedżerom pozwoli lepiej zrozumieć specyfikę sieci, a także rozwijać kompetencje wykorzystywania sieci do osiągania celów organizacji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-4728-0
  • ISBN druku: 978-83-264-3866-0
  • EAN: 9788326447280
  • Liczba stron: 264
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorze 
 str. 9

Wstęp 
 str. 11

1. Sieci w naukach o zarządzaniu  
 str. 21

1.1. Upadek mitu atomizacji  
 str. 23

1.2. Wpływ kontekstu społecznego na procesy gospodarcze 
 str. 29

1.2.1. Kierunki badań nad wpływem sieci  
 str. 32

1.2.2. Kapitał społeczny - nowy czynnik produkcji? 
 str. 38

1.3. Istota i typy sieci w zarządzaniu 
 str. 42

1.3.1. Cechy organizacji sieciowej 
 str. 42

1.3.2. Polimorfizm sieci 
 str. 48

1.4. Znaczenie sieci w zarządzaniu strategicznym 
 str. 54

1.4.1. Sieciowe zniekształcenie konkurencji i współdziałania  
 str. 55

1.4.2. Obszary badań sieci w naukach o zarządzaniu 
 str. 58

1.5. Podsumowanie 
 str. 60

2. Problemy zarządzania specyficzne dla sieci  
 str. 62

2.1. Kierowalność 
 str. 62

2.1.1. Uwarunkowania dylematu kierowalności  
 str. 63

2.1.2. Obszary oddziaływania kierowniczego na sieć 
 str. 67

2.2. Stabilność 
 str. 70

2.2.1. Formy niestabilności sieci 
 str. 72

2.2.2. Przyczyny niestabilności sieci 
 str. 74

2.2.3. Przeciwdziałanie niestabilności sieci  
 str. 76

2.3. Przepływ wiedzy w sieciach 
 str. 78

2.3.1. Uwarunkowania sieciowego uczenia się 
 str. 79

2.3.2. Kontrolowane przepływy wiedzy 
 str. 82

2.3.3. Niekontrolowane przepływy wiedzy  
 str. 88

2.4. Apropriacja wartości 
 str. 91

2.4.1. Apropriacja renty przez ochronę wartości 
 str. 93

2.4.2. Apropriacja renty przez maksymalizację wartości  
 str. 97

2.5. Podsumowanie 
 str. 100

3. Wpływ struktury sieciowej na tworzenie wartości  
 str. 102

3.1. Wielkość sieci 
 str. 103

3.2. Heterogeniczność sieci 
 str. 105

3.3. Gęstość sieci 
 str. 110

3.4. Pozycja w sieci 
 str. 116

3.5. Podsumowanie  
 str. 120

4. Koordynacja współdziałania w sieci 
 str. 122

4.1. Mechanizmy koordynacji 
 str. 123

4.1.1. Rynek - koordynacja cenowa 
 str. 125

4.1.2. Biurokracja - koordynacja hierarchiczna 
 str. 127

4.1.3. Klan - koordynacja społeczna 
 str. 130

4.2. Koordynacja sieciowa - wieloraka forma koordynacji 
 str. 135

4.3. Podsumowanie  
 str. 139

5. Kompetencje współdziałania w sieciach 
 str. 141

5.1. Geneza pojęcia kompetencji przedsiębiorstwa  
 str. 143

5.1.1. Rutyny organizacyjne 
 str. 143

5.1.2. Zdolności 
 str. 146

5.1.3. Kompetencje przedsiębiorstwa 
 str. 151

5.1.4. Kompetencje dynamiczne 
 str. 154

5.2. Kompetencje współdziałania dwóch i wielu przedsiębiorstw 
 str. 159

5.2.1. Kompetencja relacyjna  
 str. 159

5.2.2. Elementy kompetencji sieciowej  
 str. 165

5.3. Podsumowanie  
 str. 171

6. Lider sieci w naukach o zarządzaniu 
 str. 173

6.1. Strategiczne centrum sieci 
 str. 174

6.2. Uwarunkowania wpływu centrum na sieć 
 str. 180

6.2.1. Siła rynkowa a władza w sieci 
 str. 183

6.2.2. Zasobowa niedoskonałość a potrzeba koalicji 
 str. 185

6.2.3. Pozycja w sieci  
 str. 190

6.3. Funkcje lidera sieci 
 str. 193

6.3.1. Elementy funkcji lidera w sieci 
 str. 194

6.3.2. Projektowanie sieci - lider jako demiurg  
 str. 197

6.3.3. Dyrygowanie w sieci 
 str. 203

6.4. Podsumowanie  
 str. 205

7. Studium przypadku Doliny Lotniczej - wykorzystanie sieci w zarządzaniu strategicznym 
 str. 208

7.1. Metodyka badań 
 str. 209

7.1.1. Studium przypadku 
 str. 210

7.1.2. Techniki gromadzenia danych 
 str. 211

7.1.3. Techniki analizy danych 
 str. 214

7.2. Wyniki badań empirycznych 
 str. 216

7.2.1. Pozycja węzłów w sieci badawczej AERONET 
 str. 216

7.2.2. Analiza porównawcza cech liderów sieci Doliny Lotniczej 
 str. 220

7.2.3. Procesy osiągania celów sieci Doliny Lotniczej 
 str. 223

7.3. Dyskusja na temat uzyskanych rezultatów  
 str. 228

Zakończenie 
 str. 233

Bibliografia  
 str. 239

Spis ilustracji 
 str. 257

Spis tabel 
 str. 259

Indeks 
 str. 261

Inni Klienci oglądali również

20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Studium efektywności przedsiębiorstwa w sieci. Perspektywa renty sieciowej

W formie ogólnej celem niniejszej monografii jest prezentacja wyników pogłębionego studium objaśniającego proces tworzenia wartości w sieci i umożliwiającego zastosowanie tych wyników w praktyce podejmowania decyzji gospodarczych. ...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Wielokryterialne wspomaganie podejmowania decyzji strategicznych w przedsiębiorstwie

Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisano rozwój zarządzania strategicznego oraz omówiono główne nurty w zarządzaniu strategicznym. W rozdziale drugim przedstawione zostały podstawy teoretyczne wiel...
51,75 zł 69,00 zł
Do koszyka

Sieci wpływu

„Książka odwołuje się do najnowszych idei psychologii, socjologii, biznesu, designu i innych istotnych obszarów. Jest niezbędną lekturą dla wszystkich, którzy pracują w sieci”.Jamie BartlettAutor książki The Dark N...
41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Samouczące się sztuczne sieci neuronowe w grupowaniu i klasyfikacji danych. Teoria i zastosowania w ekonomii

Prezentowana książka składa się z dwóch zasadniczych części. Część pierwsza ma charakter teoretyczny. Omawia genezę, rozwój, podstawy empiryczne i teoretyczne procesu klasyfikacji i grupowania danych. Jest pełna faktów, anegdot i w...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami. Rozdział 2. Wartość płynności finansowej

Jednym z wielu obszarów zarządzania przedsiębiorstwem, jest zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Jest to dość specyficzna sfera zarządzania zasobami. Źródłami tych zasobów i strumieniami generowanymi przez przedsiębiorstwo. Od j...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Wielowymiarowość podejścia procesowego w zarządzaniu

Problematyka dotycząca podejścia procesowego należy do zagadnień bardzo istotnych, a zarazem aktualnych z punktu widzenia zarządzania współczesnymi organizacjami. Funkcjonalnie zorganizowane podmioty nie są przygotowane do dynamicznych zmian zac...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!