0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2013

  • Autor: Izabella Maria Łukasik

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 37,80 zł
34,02 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej

Eksperyment pedagogiczny, na którym opiera się praca przyczynił się do zbadania wpływu świadomej oceny roli pełnionej w zespole, zadania i efektywności grupy na kształtowanie przekonania o własnej skuteczności w pracy z Innymi. Opracowana skala pomiaru opisywanego konstruktu może zostać wykorzystana w dalszych badaniach w danym obszarze penetracji naukowej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7784-338-3
  • ISBN druku: 978-83-7784-338-3
  • Liczba stron: 317
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9

CZĘŚĆ PIERWSZA. Przeświadczenie o własnej skuteczności a specyfika pracy w małej grupie	15

Rozdział 1. Przekonanie o umiejętności skutecznego działania   17

1.1. Oczekiwanie skuteczności   17
1.1.1. Wybrane przesłania społeczno-poznawczej teorii uczenia się   17
1.1.2. Poczucie własnej skuteczności   24
1.1.3. Poczucie skuteczności zespołowej   30
1.1.4. Skuteczny nauczyciel   36
1.2. Kształtowanie poczucia własnej skuteczności   45
1.3. Wiara w skuteczność a funkcjonowanie psychospołeczne   54

Rozdział 2. Praca w zespole   65

2.1. Współpraca i współdziałanie w grupie zadaniowej   65
2.1.1. Sprawczość i wspólnotowość    65
2.1.2. Elementy dynamiki małej grupy   70
2.1.3. Modele kształcenia oparte na współpracy i współdziałaniu   79
2.2. Wykonywanie zadania w małej grupie   83
2.2.1. Ocena własnej skuteczności i zaangażowanie a trudność zadania    83
2.2.1.1. Facylitacja społeczna i próżniactwo społeczne    88
2.2.1.2. Polaryzacja a porównanie społeczne   96
2.2.2. Praca w małej grupie jako forma zajęć w edukacji  100

CZĘŚĆ DRUGA. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a funkcjonowanie psychospołeczne studentów w świetle badań własnych	111

Rozdział 3. Założenia metodologiczne badań własnych   113

3.1. Problematyka badawcza   113
3.1.1. Paradygmat badawczy   113
3.1.2. Opis konstruktu poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą   117
3.1.3. Przedmiot, cel, teoretyczny model badań   122
3.1.4. Problemy, zmienne i hipotezy badawcze   129
3.1.5. Metoda i narzędzia badawcze   135
3.1.6. Konstruowanie Kwestionariusza Poczucia Własnej Skuteczności we Współpracy z Grupą   141
3.1.7. Procedura badawcza   151
3.1.8. Metody analizy danych   158
3.1.9. Charakterystyka badanych grup   159

Rozdział 4. Różnice wyników osiągniętych w badaniu poczucia własnej skuteczności we współpracy z grupą (grupa eksperymentalna i kontrolna) – weryfikacja hipotezy pierwszej   163

4.1. Różnice między wynikami badania końcowego w grupach eksperymentalnych i kontrolnych dokonanego za pomocą Kwestionariusza Poczucia Własnej Skuteczności we Współpracy z Grupą  164
4.2. Różnice w osiągniętych wynikach między pierwszą grupą eksperymentalną i drugą kontrolną w badaniu początkowym (pretest) i końcowym (posttest)   168

Rozdział 5. Zależności między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności, kompetencjami społecznymi a poczuciem własnej skuteczności we współpracy z grupą (weryfikacja hipotezy drugiej i trzeciej)   187

5.1. Zależność między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności a przekonaniem o własnej skuteczności we współpracy z grupą   187
5.2. Zależność między deklarowanymi kompetencjami społecznymi a przekonaniem o własnej skuteczności we współpracy z grupą   190
5.3. Porównania grup, w których przeprowadzono pretest w poszukiwaniu przyczyny zaistniałej różnicy w zakresie skuteczności we współpracy między badaniem początkowym i końcowym   196

Rozdział 6. Ocena wybranych wymiarów pracy własnej i zespołowej jako skutek refleksji, do której skłaniano badane grupy eksperymentalne, a poczucie samoskuteczności we współpracy z grupą   201
6.1. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a ocena zaangażowania i trudności zadania   202
6.2. Ocena pracy grupy przez lidera zespołu   213
6.3. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą a czynności wykonywane w związku z realizacją zadań w zespole w grupach eksperymentalnych  219

Zakończenie   237
Piśmiennictwo   257
Spis schematów   281
Spis tabel   283
Spis rysunków   287
Aneksy   289

Inni Klienci oglądali również

14,18 zł 15,75 zł
Do koszyka

Samotność przestrzeni

Zbiór blisko pięćdziesięciu wierszy jednej z najwybitniejszych, a zarazem najbardziej tajemniczych poetek światowej literatury. Za wybór i przekład odpowiedzialny jest śląski eseista i tłumacz Tadeusz Sławek. Dzięki jego tłumaczeniu pozor...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Publikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wok...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Edukacja muzyczna dzieci z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej

Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały cz...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

O własnej promocji środków przekazu w Polsce

Tom 23. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego."Prezentowany zbiór artykułów przedstawia wyniki ciekawych badań empirycznych, ważnych dl...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Dziecięca astronomia. Intuicje i zarysy pojęć astronomicznych: mity, wyniki badań i wnioski pedagogiczne

Dzieci bardzo wcześnie formułują wyjaśnienia dotyczące obiektów i zjawisk astronomicznych. Są one podobne do teorii naukowych, choć różnią się poziomem wewnętrznej spójności i logiką wyjaśnień. W drodze do naukowego wyjaśnienia dzi...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!