Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (sz...
Co robisz, gdy czujesz radość? Czy nuda to przyjemne uczucie? Inspirowane metodą Montessori karty obrazkowe pomagają oswoić dziecięce emocje i o nich rozmawiać. Radość, smutek, zachwyt, zaskoczenie...
Czwarty tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole –diagnozy i otwarcia stanowi kontynuację namysłu nad edukacją w kontekście zmediatyzowanej kultury współczesnej implikowanej rozwojem nowoc...
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompete...
Monografia ta stanowi ważny i aktualny głos w dyskusji na temat obecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej współczesnej szkoły na różnych jej poziomach, w tym również na pozio...
Monografia stanowi zbiór artykułów powstałych jako pokłosie XI Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. Na prośbę redaktorek badaczki i badacze reprezentujący różne ośrodk...
W muzeach naukowych i centrach nauki na całym świecie wielu edukatorów przyjmuje i bawi gości na różne sposoby. Są oni obecni w salach wystawowych, często noszą kolorowe t-shirty, odp...
Książka opowiada o naukowej emigracji pedagoga do świata neuronauki. Jednak bodźcem do jej napisania nie była potrzeba opublikowania dziennika z emigracji, lecz krytyczna refleksja emigranta dotycz...
Uniwersytet jako wspólnota ludzi myślących i wolnych od zawsze interesował badaczki i badaczy. Dyskusja o otwartych przestrzeniach dyskursu uniwersyteckiego stanowić może punkt wyjścia do de...
Książka Dyscyplina naukowa i tożsamość naukowca stanowi kolejny rezultat zainteresowań badawczych autora dotyczących uniwersytetu. Autor koncentruje swoją uwagę na dyscyplinach i dyscyplinarności, ...
W natłoku coraz to nowszych, „atrakcyjniejszych” metod uczenia się gwarantujących sukces edukacyjny warto dostrzec, że podstawą każdej działalności człowieka jest prawidłowe funkcjonowa...
Czy wiesz, że nowo narodzone dziecko ma większa potencjalną inteligencję niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał, a trzylatek może czytać, liczyć i mówić w dwóch językach? Pier...
Monografia dotyczy naukowego dyskursu na temat doświadczeń środowiska rodzinnego, szkolnego i społecznego podczas przebiegu i skutków pandemii COVID-19. Ma dużą wartość naukową i dydaktyczną...
Czy wiesz, że wyniki nauki i pracy tylko w pewnym stopniu zależą od inteligencji? Osoba, która ma ogromne zdolności, ale nie wie, jak z nich korzystać, będzie uzyskiwała znacznie gorsze rezu...
Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytan...
„Gryzmołki. Literki” (3–6 lat) to zestaw 60 kreatywnych zadań, które wprowadzą przedszkolaki w świat liter i przygotowują je do nauki czytania i pisania. Różnorodne ...
Bazgraki kodują (3–6 lat) to wciągające zabawy z podstaw programowania dla przedszkolaków. Dzięki różnorodnym szyfrom, rebusom i zagadkom dzieci uczą się tworzyć proste algorytm...
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśnik&oac...
„Gryzmołki. Cyferki” (3–6 lat) to zestaw 60 kreatywnych zadań, które wprowadzą przedszkolaki w świat matematyki poprzez zabawę. Łamigłówki opracowane przez nauczycie...
Publikacja stanowi zbiór analiz teoretyczno-badawczych dotyczących funkcjonowania współczesnej młodzieży w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej. Zamieszczo...