0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Uwaga: produkt pochodzący ze zwrotów może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień.Zobacz więcej »

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym - Outlet

(Miękka)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym - Outlet

Książka stanowi pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Rynek farmaceutyczny jest rynkiem wyjątkowym: rozwija się bardzo szybko, panuje na nim ostra konkurencja, a przy tym podlega on ścisłym uregulowaniom prawnym i dlatego państwo często ingeruje w mechanizm jego działania.

Autorzy omówili cechy tego rynku, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie zagadnienia, jak:

zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,

strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia produktu farmaceutycznego, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,

zasady tworzenia cen i marż handlowych oraz stosowania opustów cenowych,

zasady marketingowego zarządzania hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,

reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym.

Spis treści:

Wstęp

1. Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
- Henryk Mruk

Elementy rynku farmaceutycznego
Istota orientacji marketingowej
Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym

2. Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym
-Bogna Pilarczyk

Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym
Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego

3. Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym
- Małgorzata Michalik

Istota i procedura badań marketingowych
Podział badań marketingowych
Badania ilościowe
Badania jakościowe
Współpraca z agencją marketingową

4. Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego
-Małgorzata Michalik

Uwarunkowania postępowania nabywców
Wiedza o nabywcach
Etapy procesu zakupu
Istota i kryteria segmentacji
Etapy procesu segmentacji

5. Strategia produktu na rynku farmaceutycznym
- Henryk Mruk

Istota i klasyfikacja produktów
Cykl życia produktu
Zarządzanie portfelem produktów
Wprowadzanie nowego produktu na rynek
Rola opakowania
Zarządzanie marką

6. Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym
- Henryk Mruk

Cena w koncepcji marketingu mix
Metody ustalania cen
Strategie cenowe
Opusty cenowe
Elastyczność cenowa popytu
Marże handlowe

7. Hurt jako pośrednik w kanale dystrybucji na rynku farmaceutycznym
-Bogna Pilarczyk

Istota i rodzaje kanałów dystrybucji
Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego
Pozaapteczny kanał dystrybucji leków

8. Rola apteki na rynku farmaceutycznym
- Małgorzata Michalik

Wizerunek i tożsamość apteki
Promocja apteki
Merchandising apteczny
Standardy obsługi pacjenta w aptece

9. Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym
- Bogna Pilarczyk

Istota komunikacji marketingowej
Reklama na rynku farmaceutycznym
Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym
Działania public relations na rynku farmaceutycznym

10. Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix
- Małgorzata Michalik

Promocja osobista
Promocja bezpośrednia
Programy lojalnościowe

11. Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym
- Henryk Mruk i Bogna Pilarczyk

Istota i proces tworzenia strategii
Rodzaje strategii marketingowych
Bibliografia
Indeks

  • Kategorie:
    1. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Zdrowie publiczne
    1. Edukacja
    1. Farmacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788375266238
  • EAN: 9788375266238
  • Liczba stron: 292
  • Wymiary: 17.0x24.0cm
  • Waga: 0.44kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
WAŻNE INFORMACJE:
1. Oferta produktów z Outletu jest ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji zamówień.
2. Produkty sprzedawane jako Outlet pochodzą ze zwrotów.
3. Oferowane produkty mogą mieć w niewielkim stopniu przytarte okładki, zagięcia, zbite rogi, wgniecenia, zadrapania lub zabrudzenia.
4. Boxy i zestawy mogą być rozkompletowane, np. pozbawione CD.
5. Towary outletowe mogą mieć również rozdarte opakowania, brak folii ochronnej, a w zabawkach i grach może brakować części elementów (np. figurek, żetonów itd).
6. Produkty ze znaczkiem Outlet nie podlegają wymianie na produkty pełnowartościowe.

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!