Każdemu, nawet lekarzowi, zdarza się być pacjentem. Ale czy każdy potrafi opowiedzieć o swoim problemie ze zdrowiem tak, aby lekarz dobrze go zrozumiał i dzięki temu postawił właściwą diagnozę, a p...
„Strach się bać”, autorstwa profesora Jerzego Bralczyka, to kolejny leksykon, tym razem poświęcony słowom i wyrażeniom wywołującym lęk. Przechodząc od A do Z, autor przedstawia cz...
Porady językowe profesora BralczykaOnegdaj, czyli kiedy?Jak wymawiać dżem i budżet?Czy emocje mają liczbę pojedynczą?Profesor Jerzy Bralczyk odpowiadał na te i inne pytania ...
Kolejna pozycja w wydawanej przez PWN serii poradników językowych!Książka powstała na podstawie audycji Mówi się, prowadzonej przez profesora Bralczyka w Telewizji Polonia...
Biblioteki bez książek, miasta bez księgarń, renesans piktogramów... „Śmierć książki” to przewrotnie zatytułowany esej o obecnym stanie kultury druku oraz analiza mechanizm&oacut...
Nowe wydanie książki Prof. Jerzego Bralczyka i Michała Ogórka, o której Wojciech Młynarski napisał, że to "przecudownie rozrzucona kartoteka przemian obyczajów, losó...
Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011...
Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011...
Analiza rynku dystrybucyjnego, prezentacja największych polskich hurtowni, firm dystrybucyjnych, sieci księgarskich i księgarni indywidualnych. Dodatkowo w tym roku tematyka została znacząco posze...
Kultura nie kurczy się, jak chcą pesymiści, a rozszerza, i to gwałtownie - dzięki coraz powszechniejszemu i łatwiejszemu dostępowi do niej. Nigdy nie będzie w pełni darmowa, ale niskie ceny i ogrom...
Szesnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 20...
W eseju „Gdzie jest czytelnik?” Łukasz Gołębiewski tworzy portret czytelnika XXI wieku – jest to osoba, która znaczną część swojego życia spędza w świecie wirtualnym. W zwi...
Bralczyk: Prezentuję panom mój nowy produkt felietonistyczny.Miodek: Dla jakiego targetu jest dedykowany?Markowski: Obawiam się, że bez bonusa w pakiecie zrobi klapę.Brawur...