0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dziecko z niepełnosprawnością wzroku w roli ucznia szkoły ogólnodostępnej integracyjnej i specjalnej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Beata Papuda-Dolińska

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 33,60 zł
30,24 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Dziecko z niepełnosprawnością wzroku w roli ucznia szkoły ogólnodostępnej integracyjnej i specjalnej

Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • ISBN: 978-83-7784-933-0
  • ISBN druku: 978-83-7784-933-0
  • Liczba stron: 230
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Od autorki   7
Wstep  9
Rozdział I. Uczeń z niepełnosprawnością wzroku w trzech formach organizacyjnych kształcenia 13
	1. System szkolnictwa specjalnego 13
		1.1. Kształcenie specjalne – ustalenia terminologiczne 13
		1.2. Uczeń z niepełnosprawnością wzroku w szkolnictwie specjalnym 17
		1.3. Uczeń z niepełnosprawnością wzroku w edukacji integracyjnej  23
		1.4. Uczeń z niepełnosprawnością wzroku w edukacji właczajacej 34
Rozdział II. Dziecko z niepełnosprawnością w rolach społecznych w przestrzeni szkolnej 45
	1. Charakterystyka ról społecznych dziecka w wieku szkolnym 45
	2. Niepełnosprawnosc a role szkolne 50
		2.1. Modele pojmowania niepełnosprawnosci 51
		2.2. Uczen niepełnosprawny w strukturalno-funkcjonalnym paradygmacie socjalizacji szkolnej – implikacje dla modelu kształcenia segregacyjnego 54
		2.3. Uczen niepełnosprawny w interakcjonistycznym paradygmacie socjalizacji szkolnej – implikacje dla modelu kształcenia inkluzyjnego 57
		2.4. Osadzenie idei kształcenia integracyjnego w paradygmatach socjalizacji szkolnej 60
Rozdział III. Funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością wzroku w rolach szkolnych na etapie edukacji podstawowej 65
	1. Definicje i klasyfikacje niepełnosprawnosci wzroku 65
	2. Uwarunkowania pełnienia roli ucznia przez dziecko z niepełnosprawnością wzroku 67
		2.1. Uwarunkowania realizacji roli ucznia – czynniki tkwiace w specyfice niepełnosprawności 69
		2.2. Uwarunkowania realizacji roli ucznia – czynniki tkwiace w systemie szkolnym 78
	3. Uwarunkowania pełnienia roli członka społeczności szkolnej przez dziecko z niepełnosprawnością wzroku 83
		3.1. Uwarunkowania realizacji roli członka społeczności szkolnej – czynniki tkwiace w dziecku 85
		3.2. Uwarunkowania realizacji roli członka społeczności szkolnej – czynniki tkwiace w otoczeniu 91
Rozdział IV. Metodologiczne podstawy i organizacja badan własnych 97
	1. Teoretyczny kontekst badan własnych 97
	2. Problematyka, przedmiot i cele badań 100
	3. Problemy badawcze i hipotezy robocze 101
	4. Typologia zmiennych i ich wskazniki 107
	5. Metody, techniki i narzedzia badawcze 109
	6. Organizacja i przebieg badań 113
	7. Charakterystyka badanej grupy 114
Rozdział V. Analiza i interpretacja wyników badan własnych 125
	1. Funkcjonowanie w roli ucznia dzieci z niepełnosprawnością wzroku w swietle wyników badan własnych 125
		1.1. Ocena funkcjonowania w roli ucznia dzieci z niepełnosprawnością wzroku w swietle wyników Skali Oszacowan do Oceny Funkcjonowania Młodziezy w Rolach Społecznych 125
		1.2. Analiza porównawcza osiagniec dydaktycznych uczniów z niepełnosprawnością wzroku ze szkół ogólnodostepnych, integracyjnych i specjalnych 129
		1.3. Samoocena motywacji do nauki w swietle wyników Kwestionariusza Integracji Uczniów adaptacji G. Szumskiego 133
		1.4. Dydaktyczne aspekty pracy z dziecmi z niepełnosprawnością wzroku w opiniach nauczycieli 138
Podsumowanie 151
	2. Funkcjonowanie w roli członka społeczności szkolnej dzieci z niepełnosprawnością wzroku w swietle badan własnych 155
		2.1. Ocena funkcjonowania w roli towarzyskiej dzieci z niepełnosprawnością wzroku w swietle wyników Skali Oszacowan do Oceny Funkcjonowania Młodziezy w Rolach Społecznych 155
		2.2. Samoocena integracji społecznej w swietle wyników Kwestionariusza Integracji Uczniów w adaptacji G. Szumskiego 160
		2.3. Samoocena integracji emocjonalnej w swietle wyników Kwestionariusza Integracji Uczniów w adaptacji G. Szumskiego 164
		2.4. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcacych sie w integracji i inkluzji 168
Podsumowanie 173
	3. Funkcjonowanie w rolach szkolnych uczniów z niepełnosprawnością wzroku – podsumowanie wyników badan 177
		3.1. Uwarunkowania funkcjonowania w rolach szkolnych uczniów z niepełnosprawnością wzroku w trzech formach organizacyjnych kształcenia 177
		3.2. Funkcjonowanie w rolach szkolnych uczniów z niepełnosprawnością wzroku w trzech formach organizacyjnych kształcenia – zestawienie analizowanych obszarów 184
		3.3. Wskazania dla praktyki w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku w systemie kształcenia niesegregacyjnego 188
Zakończenie 197
Bibliografia 203
Spis tabel   215
Spis rysunków i wykresów 217
Aneksy   219

Inni Klienci oglądali również

30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Dziecko i dorosły w rozmowie

Swoją pracę autorka poświęciła niezwykle istotnemu zagadnieniu, jakim jest rozmowa dziecka z dorosłym. W specyfikę takiego kontaktu wpisana jest zarówno asymetria relacji jej uczestników, jak i asymetria umiejętności, a także nawykó...
19,76 zł 21,95 zł
Do koszyka

Klasyka dla dzieci. Duma i uprzedzenie

Klasyczna książka Jane Austen w adaptacji dla dzieci.Pani Bennet bardzo pragnie znaleźć bogatych mężów dla swoich córek, więc przybycie nowego czarującego sąsiada ogromnie ją cieszy. Niestety, przyjaciel, którego &oacut...
23,63 zł 26,25 zł
Do koszyka

Ambiwalencja i opór. Nauczyciele i studenci wobec szkoły

Przedmiotem niniejszej pracy jest związek ambiwalencji postaw z przejawianiem się oporu względem instytucji edukacyjnej. Szkoła wraz z charakterystycznymi dla niej zjawiskami i relacjami społecznymi jest tym typem instytucji, z którym mało kto n...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Bibliografia literatury dla dzieci i młodzieży

Prezentowana publikacja zawiera wykaz literatury dla dzieci i młodzieży wieku XIX stanowi zatem wprowadzenie do wydanych wcześniej analogicznych bibliografii dotyczących późniejszych okresów, czyli: "Bibliografia literatury dla dziec...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Media w wychowaniu dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

Niniejsza publikacja wnosi istotny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Ukazuje i uświadamia szerokie spektrum zastosowania mediów we wszystkich procesach przebiegających w szkole. ...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Prawo dziecka do zdrowia

Książka stanowi pokłosie Konferencji „Prawo dziecka do zdrowia”, którą w 2005 roku zorganizowało Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka. Celem konferencji, a także książki jest przedstawienie sytuacji dzieci i młodzieży we...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!