0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku tradycyjnym i wirtualnym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Bogdan Mróz

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 32,20 zł
28,98 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku tradycyjnym i wirtualnym

Bogdan Mróz

Współcześni konsumenci mają dostęp do bogatej oraz różnorodnej oferty dóbr i usług konsumpcyjnych na rynku zarówno tradycyjnym, jak i wirtualnym. Mnogość ofert różnych producentów i dystrybutorów usypia czujność konsumencką, sprawia, że rynek staje się mniej przejrzysty. Na nabywców dóbr i usług czyha wiele zagrożeń, a szeroko rozumiane bezpieczeństwo konsumentów urasta do rangi jednego z największych wyzwań, jakiemu muszą stawić czoła agendy rządowe, instytucje regulacyjne, organizacje pozarządowe, wreszcie sami zainteresowani.

Mając na uwadze znaczenie powyższej problematyki, grupa pracowników naukowych z wiodących ośrodków akademickich w Polsce przygotowała monografię poświęconą wybranym aspektom bezpieczeństwa konsumentów. Teksty zawierają refleksje teoretyczne i przemyślenia Autorów wynikające z uważnej obserwacji rzeczywistości rynkowej oraz wyniki własnych badań empirycznych, legitymizujących formułowane sądy i wnioski. Motywem przewodnim prowadzonych rozważań jest bezpieczeństwo konsumentów korzystających z nowych technologii oraz różnych dóbr i usług na rynkach tradycyjnym i wirtualnym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Bogdan Mróz
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8030-354-6
  • Liczba stron: 206
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Bogdan Mróz

Wstęp


Agnieszka Kurzemska

Rozdział 1. Ramy etyczne naukowych badań zachowań konsumenckich

Wprowadzenie

1.1. Etyka badań naukowych zachowań konsumenckich vs. etyka badań marketingowych

1.1.1. Rzetelność badacza

1.1.2. Lojalność wobec uczestników badań

1.1.3.     Pożyteczność wyników badawczych

Zakończenie

Bibliografia

 

Henryk Mruk

Rozdział 2. Pułapki behawioralne a zdrowie

Wprowadzenie

2.1. Zdrowie jako wartość

2.2. Odpowiedzialność za zdrowie

2.3. Pułapki behawioralne i ich istota

2.3.1. Pułapki myślenia szybkiego i wolnego

2.3.2. Postrzeganie siebie a postrzeganie innych

2.3.3. Pułapka zakotwiczenia

2.3.4. Pułapka kosztów utopionych

2.3.5. Pułapka status quo

2.3.6. Sposoby ograniczania pułapek behawioralnych

Zakończenie

Bibliografia

 

Teresa Słaby

Rozdział 3. Usługi budownictwa mieszkaniowego dla seniorów

Wprowadzenie

3.1. Dane o usługach mieszkaniowych z polskich źródeł wtórnych

3.2. Charakterystyka respondentów

3.3. Popyt na mieszkania dla seniorów

 

Agnieszka Izabela Baruk

Rozdział 4. Ciemne i jasne strony prosumpcji - perspektywa nabywców finalnych

Wprowadzenie

4.1. Charakterystyka badań empirycznych

4.2. Wyniki badań

Zakończenie

Bibliografia

 

Bogdan Mróz

Rozdział 5. Prywatność i ekshibicjonizm w przestrzeni wirtualnej: implikacje dla bezpieczeństwa konsumentów

Wprowadzenie

5.1. Jak giganci high-tech zbierają i wykorzystują informacje o konsumentach - przykład Google i Facebooka

5.2. Prywatność i ekshibicjonizm w Internecie - zagrożenia i pułapki dla konsumentów

5.3. ?Jak zjeść ciastko i je mieć" - świadomość polskich konsumentów dotycząca znaczenia prywatności danych w Internecie

Zakończenie

Bibliografia

 

Elżbieta Baron, Barbara Borusiak

Rozdział 6. Czy Instagram wodzi nas na pokuszenie? Zakupy impulsywne w serwisie społecznościowym

Wprowadzenie

6.1. Zakupy impulsywne - istota, przyczyny i skutki

6.2. Instagram jako kanał sprzedaży

6.3. Zakupy impulsywne w Internecie

6.4. Metodyka badań

6.5. Wyniki badań

Zakończenie

Bibliografia

 

Robert Wolny

Rozdział 7. Świadomość istnienia niebezpieczeństw korzystania z e-usług wśród młodych konsumentów

Wprowadzenie

7.1. Zagrożenia korzystania z e-usług - zarys problemu

7.2. Wyniki badań

 

Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka

Rozdział 8. Paradoksy w relacjach konsumentów z technologią: jakościowa analiza obaw polskich konsumentów

Wprowadzenie

8.1. Konsumenci i technologia - obawy i paradoksy w relacjach konsumentów z technologią

8.2. Założenia badań

8.3. Rezultaty badań

Zakończenie

Bibliografia

 

Rafał Kasprzak

Rozdział 9. Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo

Wprowadzenie

9.1. Przemysły kreatywne

9.2. Rozwój branży gier wideo w Polsce

9.3. Ryzyko konsumenta na rynku gier wideo

9.4. Ochrona konsumenta na rynku gier wideo

Zakończenie

Bibliografia

 

 

Beata Tarczydło

Rozdział 10. Bezpieczeństwo korzystania ze współdzielonych usług transportowych. Wybrane zagadnienia

Wprowadzenie

10.1. Podstawowe pojęcia i trendy dotyczące zachowań nabywców usług współdzielonych

10.2. Rozwiązania i systemy sprzyjające współdzieleniu usług na przykładzie MaaS

10.3. Przegląd wybranych badań zachowań konsumentów powiązanych z ideą współdzielenia

10.4.  Studium przypadku

Zakończenie

Bibliografia

 

Robert Nowacki

Rozdział 11. Zaufanie konsumentów wobec reklamy internetowej w kontekście negatywnych ocen jej oddziaływania

Wprowadzenie

11.1. Zaufanie do reklamy w kontekście jej społecznej odpowiedzialności

11.2. Reklama internetowa jako kanał komunikacji z konsumentami

11.3. Metodyka badania

11.4. Wyniki badania

 

Ilona Dąbrowska

Rozdział 12. Personalizacja online

Wprowadzenie

12.1. Internet wczoraj a dziś

12.2. Personalizacja sieci

12.3. Personalizacja widziana z perspektywy internautów

12.4. Struktura wiekowa respondentów

12.5. Świadomość istnienia personalizacji w Internecie

12.6. Ocena personalizacji online

12.7. Ujawnianie danych i aktywności online

Zakończenie

Bibliografia

 

Magdalena Jaciow

Rozdział 13. Ryzyko fizyczne konsumenta w zakupach kosmetyków

Wprowadzenie

13.1. Tło teoretyczne badań

13.2. Założenia badawcze

13.3. Postrzeganie ryzyka w zakupach kosmetyków - wyniki badań

Zakończenie

Bibliografia

 

Agata Stolecka-Makowska

Rozdział 14. Sposoby ograniczania ryzyka fizycznego przez nabywców kosmetyków naturalnych i kosmetyków ekologicznych

Wprowadzenie

14.1. Kosmetyki naturalne i kosmetyki ekologiczne - podobieństwa i różnice

14.2. Wyznaczniki bezpiecznych kosmetyków

14.3. Sposoby ograniczania ryzyka przy zakupie kosmetyków

Zakończenie

Bibliografia

 

Piotr Cyrek

Rozdział 15. Poczucie bezpieczeństwa jako determinanta zakupów wybranych grup produktów drogą internetową - ujęcie dynamiczne

Wprowadzenie

15.1. Stymulanty i ograniczenia rozwoju e-handlu

15.2. Brak zaufania jako motyw pomijania zakupów przez Internet wśród mieszkańców województwa podkarpackiego

Zakończenie

Bibliografia

Abstracts

Inni Klienci oglądali również

122,40 zł 136,00 zł
Do koszyka

Instytucje rynku farmaceutycznego

W książce szczegółowo omówiono całość zagadnień systemu prawa farmaceutycznego w Polsce i w Unii Europejskiej, uwzględniając znowelizowane przepisy prawa farmaceutycznego, ustawy refundacyjnej oraz unijnej regulacji badań klinicznych. ...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Współczesny rynek płatności detalicznych - specyfika, regulacje, innowacje

Celem monografii jest spojrzenie na współczesny rynek płatności detalicznych z innej perspektywy – jako na obszar podlegający prawom konkurencji. Rozdział pierwszy poświęcono analizie teoretycznej zjawisk występujących na rynku płatności. ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo w perspektywie ekologicznej

Zróżnicowaną problematykę recenzowanej książki łączy wspólny mianownik, jakim jest bezpieczeństwo ekologiczne i jego znaczenie dla przetrwania i rozwoju człowieka, jego kultury i naszej cywilizacji. Niewątpliwie może stać się ona źr&oacut...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Sieciocentryczne bezpieczeństwo. Wojna, pokój i terroryzm w epoce informacji

W publikacji czytelnik znajdzie rozważania na temat tego, czym jest społeczeństwo informacyjne, jak funkcjonuje w środowisku sieci i przed jakimi zagrożeniami staje. Autorzy omawiają, jak powinny być kształtowane strategie bezpieczeństwa, któ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Rynek książki w Polsce 2013. Poligrafia

Próba całościowego ujęcia zagadnień związanych z ekonomiką i organizacją rynku drukarń dziełowych. Scharakteryzowano zmiany i trendy technologiczne dotyczące poligrafii, omówiono prowadzone od kilku lat rankingi drukarń. Podjęto też pr...
38,41 zł 42,68 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo w teorii i badaniach naukowych. Wyd. II uzupełnione i uaktualnione

W rozdziale pierwszym przedstawiono sposoby postrzegania pojęcia bezpieczeństwa oraz zagrożenie z różnych perspektyw badawczych.Istotną jego składową jest także kwestia typologicznego podziału bezpieczeństwa i zagrożeń. Na bazie istniejący...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!