W latach 1929–1939 prasę polską interesowało całe spektrum zagadnień związanych bezpośrednio lub w sposób pośredni z Ukrainą Radziecką. Wymienić tu należy politykę narodowościową i wyz...
Artykuły i szkice zebrane w tym tomie mają wspólny przedmiot. Są nimi polskie media, ale także ich odbiorcy, obserwowani w ciągu pierwszych dwudziestu lat transformacji. Wszystkie teksty łąc...
Niniejsza publikacja stanowi próbę dostrzeżenia oraz omówienia zjawiska metafory oraz amalgamatu pojęciowego w reklamie współczesnej. Autorka stawia sobie za cel ukazanie senso...
Wpływ nowoczesnej technologii na procesy demokratyczneNowe media a apolityka. Nowe formy komunikowania w obszarze politykiMediatyzacja polityki, czyli obywatel widz kontra polityk-aktor...
Niniejsza książka stanowi próbę eksploracji zagadnienia blogów jako nowej formy komunikowania politycznego w Polsce. Na przykładzie prywatnych dzienników sieciowych członk&oacu...
Autorka odsłania ten aspekt medializacji polityki, jakim jest swoista „spółka” mediów i polityków w instrumentalnym posługiwaniu się problematyką przestępczości zor...
Demokrację medialną należy postrzegać w kategoriach szans i zagrożeń. Forma ta rodzi bowiem nowe możliwości partycypacji, socjalizacji politycznej, nowe formy dyskursu publicznego, jednak może takż...
Książka Nowe media w systemie komunikowania: polityka to zbiór studiów mających na cclu uchwycenie wciąż jeszcze nierozpoznanej do końca z naukowego punktu widzenia specyfiki fenomenu...
Zamiarem redaktorów tomu było przygotowanie ciekawego zbioru opracowań, który wnikliwie analizowałby przemiany zachodzące na polskim rynku medialnym po 1989 roku. Rozważania te prowad...
Podstawowym celem niniejszej pracy było udzielenie odpowiedzi na pytanie o to, czy i jak polskie media dzierżą - wspomnianą za McQuailem - władzę symboliczną oraz w jaki sposób wypełniają po...
Podejmowane w książce problemy, odnoszące się do rozmaitych aspektów wolności wypowiedzi, mają nie tylko teoretyczne, ale i praktyczne znaczenie. Na książkę składają się artykuły opracowane ...
Niniejsza praca prezentuje relacje, jakie wytworzyły się w obrębie systemu medialnego w kontekście funkcjonowania reżimu politycznego kształtującego się od 1989 roku. Budowanie nowej rzeczywistości...
„Praca M. Więckiewicz mieści się w szerokim nurcie badań nad nowymi mediami, ich specyfiką, sposobami oddziaływania i dokonującymi się dzięki nim przemianami cywilizacyjnymi. (...) Autorka an...
Głównymi celami badań podjętych w niniejszej pracy są analiza wpływu nowych technologii na współczesną demokrację oraz krytyczna ocena konsekwencji wykorzystania ICT w przestrzeni pol...
Zaprezentowane artykuły wychodzą naprzeciw coraz większemu zainteresowaniu i potrzebie systematyzacji wiedzy na temat multikulturowości. Wskazują, że coraz bardziej znaczącym aspektem edukacji staj...
Sztuki wizualne powoli stają się istotnym obszarem badań nauk społecznych. Spowodowane jest to tym, że obrazy stały się dominującym składnikiem kultury popularnej, a także ważnym narzędziem oddział...
Książka Zarys aksjologii Internetu jest pierwszą tak obszerną i systematyczną analizą Internetu z punktu widzenia socjologii norm i wartości. Znaczna część życia społecznego na naszych oczach przen...
Książka Zarys aksjologii Internetu jest pierwszą tak obszerną i systematyczną analizą Internetu z punktu widzenia socjologii norm i wartości. Znaczna część życia społecznego na naszych oczach przen...
W prezentowanej publikacji opisane są systemy medialne państw przyjętych w ostatnich latach do Unii Europejskiej(w ramach piątego i szóstego jej rozszerzenia) – Bułgarii, Chorwacji, Cy...
W swojej pracy Wojciech Peszyński podjął interesującą próbę charakterystyki i oceny działań reklamowych realizowanych przez polskie podmioty rywalizacji politycznej w trakcie parlamentarnych...