0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zrób to sam z Arduino

(eBook)

Zaawansowane projekty dla doświadczonych twórców

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Andrews Warren

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

48,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zrób to sam z Arduino

Zrób to sam z Arduino poprzez różne, praktyczne i rozrywkowe, projekty dla średniozaawansowanych pokaże ci, co zrobić, aby nie zaniedbywać praktyki w majsterkowaniu. Możesz wzbogacić swoje inżynieryjne i elektroniczne know-how, wykonując 10 złożonych projektów.
Informacja o autorze/ redaktorze:
Andrew Warren uzyskał pierwszą licencję radiową w wieku 12 lat i od tego czasu zajmuje się majsterkowaniem. Pracował jako konsultant techniczny dla kilku ważnych korporacji, w tym Motoroli i GE, a od ponad 30 lat pisze na tematy związane z elektroniką, m.in. dla EE Times, Electronic Design, Computer Design i RTC Magazine.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Beletrystyka i literatura faktu »
    3. Literatura dla dzieci i młodzieży
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20147-0
  • ISBN druku: 978-83-01-19699-8
  • Liczba stron: 316
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
PODZIĘKOWANIA XVII
WPROWADZENIE XIX
Dla kogo jest ta książka XX
Jak ta książka jest zorganizowana XX
O listach części XXIII
Narzędzia i materiały XXIII
	Wiercenie, cięcie i montażttin XXIII
	Prototypowanie, lutowanie i testowanie XXIV
	Detaliczni sprzedawcy w Internecie XXV
O zasobach online XXVI

0. KONFIGURACJA I PRZYDATNE UMIEJĘTNOŚCI 1
Przygotowywanie płytki Arduino 2
Przytwierdzanie płytki I2C do LCD 3
Wczytywanie szkiców na Arduino 5
	Instalowanie Arduino IDE 5
	Używanie Arduino IDE 5
	Podłączanie i programowanie Arduino Nano 6
	Podłączanie i programowanie Arduino Pro Mini 8
Używanie oprogramowania do projektowania płytek PCB 11
Robienie własnych płytek drukowanych 13
	Stosowanie wzorca 14
	Wytrawianie płytki 15
	Nawiercanie płytki 17
Złącza używane w tej książce 18
Używanie układów SOIC 20
	Co to są podzespoły do montażu SMT? 21
	Metoda z pastą lutowniczą 21
	Lutowanie bezpośrednio 23
Uwagi końcowe 25

1. WEHIKUŁ CZASU REAKCJI 27
Wymagane narzędzia 28
Lista części 28
Materiały do pobrania 29
Reakcja a odruch 29
Na czym polega ta gra? 30
	Pomiar czasu za pomocą Arduino Nano 30
	Oczekiwane zakresy prędkości 31
Schemat 32
Płytka prototypowa 32
Szkic 34
	Komentarze dostosowane do czasów reakcji 37
	Co się dzieje w pętli 38
Konstrukcja 39
	Przygotowywanie wytrzymałej obudowy 40
	Montowanie sprzętu 40
Pomysły na dostosowywanie 42

2. AUTOMATYCZNE MIESZADŁO DO WYTRAWIANIA PŁYTEK PCB 43
Wymagane narzędzia 45
Lista części 45
Materiały do pobrania 46
Jak działa automatyczna zmiana kierunku obrotu silnika 46
Schemat 47
Ustalanie progu zmiany kierunku 48
Używanie mostka H 50
Płytka prototypowa 52
Szkic 55
Płytka rozszerzająca 59
	Rozplanowanie elementów płytki 59
	Uwagi do projektowania płytki rozszerzającej 60
Konstrukcja 62
	Druty graniczne 64
	Tulejka korby 65
	Obudowa 66
Proces wytrawiania 68

3. ZASILACZ Z REGULACJĄ 71
Wymagane narzędzia 72
Lista części 72
Materiały do pobrania 73
Dający się dostosować obwód regulatora napięcia 74
Jak działa ten obwód 75
Schemat 77
Płytka prototypowa 77
	Przygotowywanie Arduino Pro Mini i LCD 78
	Tworzenie płytki prototypowej 79
Szkic 81
Płytka rozszerzająca 82
Konstrukcja 84
	Przygotowywanie obudowy 85
	Montowanie płytki drukowanej 87

4. ROTOMAT 91
Dlaczego rotomat? 92
Wymagane narzędzia 95
Lista części 95
	Pleksiglas 95
	Inne elementy sprzętowe i elektroniczne 96
Materiały do pobrania 97
Podstawowe wymagania rotomatu 97
Używanie Arduino do sterowania obrotami rotomatu 98
Używanie czujnika Halla do monitorowania liczby obrotów 98
Schemat 99
Płytka prototypowa 101
Szkic 104
Płytka rozszerzająca 110
Montaż silnika 112
Konstrukcja 113
	Przygotowanie osłony silnika i obudowy łożyska 114
	Sklejanie pleksiglasu na obudowę łożyska 116
	Budowanie statywu 117
	Przygotowywanie silnika i wału napędowego 118
	Robienie koszyczka na zegarek 122
	Dodawanie diod LED 124
	Pozostawienie widocznych elementów 125
	Trzymanie zegarków w koszyczku 126
Uwagi do projektu 126
	Dostosowywanie sumy obrotów 126
	Ilu diod LED używać i gdzie je umieścić 128
	Napięcie silnika 128
	Ile obrotów wykonuje rotomat? 129

5. GARAŻOWY ASYSTENT PARKOWANIA 131
Wymagane narzędzia 132
Lista części 132
Części do wersji deluxe 134
Materiały do pobrania 134
Schemat 134
Podstawy obliczania odległości 135
Jak działa garażowy asystent 136
Płytka prototypowa 138
Szkic 140
	Co się dzieje w funkcji setup() 142
	Co się dzieje w funkcji loop() 143
	Ustalanie odległości 143
	Wyzwalanie alarmu 144
Konstrukcja 145
	Wiercenie otworów na elektronikę 146
	Warianty montażowe 147
	Lutowanie tranzystorów i rezystorów ograniczających prąd 149
	Podłączanie wszystkich elementów 149
Luksusowa wersja garażowego asystenta parkowania 150
	Schemat wersji deluxe 150
	Szkic dla wersji luksusowej 151
	Płytka rozszerzająca do wersji luksusowej 153
	Większe pudełko 155

6. OSZCZĘDZACZ BATERII 157
Łodzie, traktory i inne pojazdy 159
Wymagane narzędzia 159
Lista części 161
Materiały do pobrania 162
Schemat 162
	W jaki sposób oszczędzacz baterii zapobiega pobieraniu prądu 164
	Arduino na ratunek 165
Płytka prototypowa 166
Szkic 169
Płytka rozszerzająca 170
	Układ elementów na płytce PCB 171
	Przygotowywanie płytki rozszerzającej i kontrolera Pro Mini 171
Konstrukcja 172
	Przygotowywanie obudowy 173
	Podpórka styku 174
	Przygotowywanie zespołu styków miedzianych 175
	Montowanie zasilania dla solenoidu 177
	Przygotowywanie pręta zwalniania, sprężyn i zawleczki typu e-clip 177
	Wykonywanie dźwigni zwalniania i słupka 179
	Składanie wszystkich części 181
Instalowanie oszczędzacza baterii w pojeździe 182
	Eksploatacja oszczędzacza baterii 183
	Normalne działanie 183
	Ustawianie napięcia progowego 184
	Ochrona przed środowiskiem 184
	Stosowanie Cool Amp 185

7. NIESTANDARDOWY MIERNIK PH 187
Po co budować własny miernik pH? 188
Wymagane narzędzia 189
Lista części 189
Materiały do pobrania 191
O sondzie pH 191
Schemat 193
	Integrowanie sondy z wysoką impedancją 195
	Ogólne uwagi do projektu 195
	Obwód wzmacniacza operacyjnego pod lupą 197
	Kilka uwag na temat wyboru układu scalonego 198
Przygotowywanie LCD 198
Płytka prototypowa 199
Kalibrowanie niestandardowego miernika pH 203
O efektach temperatury 205
	Dodawanie czujnika temperatury 206
	Sprawdzanie dokładności 206
Szkic 207
	Wygładzanie wyników pH i temperatury 210
	Środkowanie miernika analogowego 211
Płytka rozszerzająca 212
Konstrukcja 214
	Obudowa niestandardowego miernika pH 214
	Montowanie płytki drukowanej 216
	Instalowanie innego sprzętu 217

8. DWA CHRONOGRAFY BALISTYCZNE 221
Czym jest chronograf balistyczny? 223
	Chronografy komercyjne 223
	Mierzenie prędkości wylotowej 223
	Metoda zastosowana w tym projekcie 224
Chronograf w wersji Lite 225
	Wymagane narzędzia 225
	Lista części 225
	Materiały do pobrania 226
	Schemat 226
	Budowanie platformy testowej 227
	Płytka prototypowa 228
	Szkic 230
	Konstrukcja 234
Pełna wersja chronografu balistycznego 237
	Wymagane narzędzia 238
	Lista części 238
	Materiały do pobrania 239
	Zwiększanie dokładności 239
	Projektowanie pełnej wersji chronografu balistycznego 242
	Schemat 244
	Szkic 245
	Płytka rozszerzająca 246
	Lutowanie pełnej wersji chronografu balistycznego 248
	Konstrukcja 249
Kanał czujnika 251
	Budowanie kanału czujnika 251
	Czujniki światła Optoschmitt i ultrafioletowe diody LED 254
	„Pępkowy” kabel czujnika 256
Ostateczna konfiguracja i działanie 256
	Używanie pełnej wersji chronografu balistycznego 257
	Używanie chronografu w wersji Lite 258

9. GENERATOR FAL KWADRATOWYCH 259
Po co budować generator fal kwadratowych? 260
	Co to jest fala kwadratowa? 260
	Do czego przydają się kwadratowe fale 261
	Licznik częstotliwości 262
Wady generatora fal kwadratowych 263
Wymagane narzędzia 264
Lista części 264
Materiały do pobrania 266
Schemat 266
Ważne uwagi na temat Pro Mini 267
Jak powstał generator fal kwadratowych 268
	Sposób generowania sygnałów 269
	Sposób wyświetlania częstotliwości 269
Integralność sygnału 270
Dostrajanie za pomocą licznika dekadowego 272
Oscylator pod lupą 272
Płytka prototypowa 273
Szkic 275
Płytka rozszerzająca 276
Konstrukcja 277
	Przygotowywanie obudowy 278
	Podłączanie elektroniki 280
Uwagi do projektu i modyfikacje 281
	Wyświetlanie częstotliwości w innych jednostkach 281
	Odczytywanie zewnętrznych częstotliwości wejściowych 281
	Zasilanie bateryjne 282

10. TERMOMETR CHROMATYCZNY 283
Wybór czujnika temperatury 284
Wymagane narzędzia 286
Lista części 286
Materiały do pobrania 288
Jak działa termometr chromatyczny 288
Schemat 288
Płytka prototypowa 290
Szkice 292
	Szkic dla systemu LM35 293
	Szkic dla systemu MCP9808 296
	Jak działają odczyty temperatury 299
Płytka rozszerzająca 300
Konstrukcja 303
Używanie chromatycznego termometru 306

INDEKS 307

Inni Klienci oglądali również

6,75 zł 7,50 zł
Do koszyka

Zabawki z guzików. Zrób to sam

Praktyczny poradnik, w którym znajdziesz pomysły na samodzielne wykonanie ciekawych zabawek i oryginalnych upominków z guzików. Przy każdym projekcie zamieszczono instrukcję wykonania krok po kroku oraz liczne fotografie pomocnicze...
11,61 zł 12,90 zł
Do koszyka

Zrób to sam. Zabawki dla nauczycieli, rodziców i dzieci 5-10 lat

Doskonała zabawa dla dzieci i dorosłych! Praktyczny poradnik – jak samodzielnie wykonać atrakcyjne i niebanalne zabawki w domu lub szkole. Autorka wyjaśnia w prosty sposób oraz przedstawia na licznych zdjęciach, jak zrobić np. laleczkę, my...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

Przyjaciel wiatr

Bajka o wietrze, który płatał ludziom różne figle lecz pod wpływem mądrego chłopca postanowił się zmienić. Bajka ta uczy dziecka najważniejszych wartości takich jak: miłość, dobroć i mądrość.
3,24 zł 3,60 zł
Do koszyka

Kumpel nr 23 (214)

Ilustrowany DWUTYGODNIK edukacyjno-rozrywkowy dla dzieci w wieku 6–10 lat. Na rynku od 2004 roku. Zawiera wyłącznie treści bezpieczne dla wieku – laureat Konkursu „Świat przyjazny dziecku”. Pismo myślących dzieciaków i ic...
8,55 zł 9,50 zł
Do koszyka

Druciki kreatywne. Zrób to sam

Z tego praktycznego samouczka dowiesz się, jak po kroku zrobić zabawki, ozdoby i dekoracje z drucików kreatywnych, m.in. kota, mysz, bransoletkę, naszyjnik, okulary, jaszczurkę, serduszka, kwiatki, kudłacza i króliczka.
37,80 zł 54,00 zł
Do koszyka

Arduino dla dzieci. Poznaj świat elektroniki i programowania

Arduino dla dzieci to wprowadzenie do elektroniki i programowania. Dzięki niej dzieci dowiedzą się, a rodzice przypomną sobie, czym różni się prąd stały od zmiennego oraz poznają podstawowe elementy programowania – stałe, zmienne, instrukc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!