0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zdania warunkowe w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych

(eBook)

Analiza funkcjonalna

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Agata Cabała

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,40 zł
26,46 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zdania warunkowe w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych

Książka Zdania warunkowe w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych. Analiza funkcjonalna ma charakter teoretyczno-empiryczny. Główny przedmiot badań, zdania warunkowe, wchodzą w zakres zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, stąd książka ma interdyscyplinarny charakter. Zdania warunkowe usytuowane zostały w siatce pojęciowej dydaktyki ogólnej, logiki, semiotyki, modalności. Analizy teoretyczne korespondują bezpośrednio z badaniami empirycznymi zdań warunkowych; badaniami przeprowadzonymi na obszernym materiale badawczym: 300 protokołów z obserwacji zajęć w klasach I–III i 77 podręcznikach do klas edukacji wczesnoszkolnej. Wypowiedzi warunkowe nauczycieli, uczniów, autorów podręczników stały się podstawą do wyznaczenia czterech modeli funkcjonalnych zdań warunkowych: poznawczego (model I); wychowawczo-praksyjnego (model II); zadaniowego (model III) oraz polifunkcyjnego (model IV). Książka adresowana jest do pracowników uczelni wyższych przygotowujących studentów do pracy w zawodzie nauczyciela klas wczesnoszkolnych, studentów o specjalności edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, autorów podręczników i przewodników metodycznych, osób zainteresowanych analizą semiotyczną języka naturalnego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-469-1
  • Liczba stron: 294
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 9

Część I
Teoretyczne podstawy badań nad funkcją zdań warunkowych w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych

R o z d z i a ł  1
Zdania warunkowe w edukacji wczesnoszkolnej / 19
1.1. Analiza pojęć / 19
1.1.1. Kształcenie wczesnoszkolne / 21
1.1.2. Zdanie warunkowe / 24
1.1.3. Paradoks implikacji / 27
1.1.4. Zdanie a wypowiedź / 28
1.2. Zdania warunkowe w mowie, myśleniu i działaniu społecznym uczniów w wieku wczesnoszkolnym / 30
1.2.1. Cechy umysłowości dzieci 7—10-letnich / 31
1.2.2. Zdania warunkowe a reguły gier i zasady postępowania społecznego / 33
1.3. Zadaniowy wymiar analizy zdania warunkowego / 35
1.4. Zdanie warunkowe jako narzędzie osiągania celów edukacji wczesnoszkolnej / 38
1.4.1. Funkcje okresu kontrfaktycznego gdybyto…  w myśleniu o przyszłości / 40

R o z d z i a ł  2
Semiotyka zdania warunkowego / 43
2.1. Syntaktyka zdania warunkowego / 43
2.1.1. Spójnik w zdaniu warunkowym / 46
2.2 Semantyka zdania warunkowego / 47
2.3. Pragmatyka zdania warunkowego / 49

R o z d z i a ł  3
Modalność zdania warunkowego / 55
3.1. Eksplikacja pojęcia modalności / 55
3.2. Kwalifikacja modalna zdań warunkowych / 58
3.3. Modalność epistemiczna zdań warunkowych / 63
3.3.1. Wykładniki epistemicznych postaw modalnych w zdaniach warunkowych / 65
3.4. Modalność deontyczna zdań warunkowych / 69
3.4.1. Charakterystyka dyrektyw teleologicznych / 74
3.4.2. Dyrektywy teleologiczne stwierdzenia — ujęcie modelowe / 79
3.5. Związek warunkowy, związek przyczynowy — relacje pomiędzy treścią członów okresu warunkowego p i q / 84
3.5.1. Rodzaje warunków a typy zależności pomiędzy treścią członów warunkowych p i q / 86
3.5.2. Zdania warunkowe a prawa nauki / 89

Część II
Badania własne nad funkcją zdań warunkowych w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych

R o z d z i a ł  4
Metodologia badań własnych / 93
4.1. Refleksje metodologiczne / 93
4.2. Przedmiot badań, cel badań, problematyka badań / 96
4.3. Zmienne i wskaźniki / 104
4.4. Metody, techniki, narzędzia badań / 105
4.5. Organizacja badań, wybór terenu badań i badanej zbiorowości / 107
4.6. Charakterystyka badanej próby / 109

R o z d z i a ł  5
Zdania warunkowe ujęte w kategoriach i modelach / 113
5.1. Założenia teoretyczne i metodologiczne kategoryzacji zdań warunkowych / 113
5.2. Modele funkcjonalne zdań warunkowych / 119
5.3. Syntaktyka zdań warunkowych — rodzaje funktorów w wypowiedziach warunkowych autorów podręczników, nauczycieli i uczniów / 121
5.3.1. Rodzaje funktorów warunkowych a język pisany i język mówiony / 125

R o z d z i a ł  6
Funkcje zdań warunkowych w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych / 128
6.1. Funkcje poznawcze zdań warunkowych (model I) / 129
6.1.1. Funkcja zdań warunkowych w kształtowaniu u uczniów czynności wyjaśniania / 131
6.1.2. Funkcja zdań warunkowych w kształtowaniu u uczniów umiejętności definiowania i innych czynności poznawczych z nią związanych / 136
6.1.3. Analiza porównawcza zdań warunkowych związanych z wyjaśnianiem i definiowaniem / 140
6.1.4. Funkcja zdań warunkowych w kształtowaniu u uczniów czynności przewidywania i myślenia refleksyjnego / 141
6.2. Funkcje wychowawczo-praksyjne zdań warunkowych (model II) / 142
6.2.1. Funkcja wypowiedzi warunkowych w organizowaniu przez nauczyciela porządku na zajęciach / 145
6.2.2. Funkcja zdań warunkowych w ustanawianiu norm współżycia społecznego klasy szkolnej / 146
6.2.3. Funkcja zdań warunkowych w kształtowaniu u uczniów umiejętności sprawnego działania — analiza na przykładzie dyrektyw teleologicznych / 148
6.2.3.1. Typy dyrektyw teleologicznych a nabywanie przez uczniów umiejętności sprawnego działania / 150
6.2.3.2. Rodzaje dyrektyw teleologicznych a nabywanie przez uczniów umiejętności sprawnego działania / 153
6.2.3.3. Stwierdzenia warunkowe dyrektywne nauczycieli i uczniów a typ treści kształcenia / 156
6.2.4. Funkcja instruktażowa wypowiedzi warunkowych dyrektywnych / 160
6.3. Funkcje zadaniowe zdań warunkowych (model III) / 163
6.3.1. Funkcja zdań warunkowych w określaniu i dookreślaniu warunków wykonania zadania dydaktycznego / 164
6.3.2. Funkcja zdań warunkowych w przedstawianiu przez ucznia propozycji rozwiązania zadania / 166
6.3.3. Funkcja zdań warunkowych w kształtowaniu u uczniów czynności oceny, samooceny, kontroli, samokontroli / 168
6.4. Polifunkcyjność zdań warunkowych (model IV) / 170
6.4.1. Pochwała, docenienie, upomnienie, pouczenie, irytacja, wyrzut oraz inne komunikaty wyrażane przy pomocy wypowiedzi warunkowych / 172
6.4.2. Rola zdań warunkowych w czynnościach zabawowych / 173
6.4.3. „Funkcje różne” zdań warunkowych modelu IV — analiza na przykładzie wybranych kategorii zdań / 175
6.4.4. Zdania warunkowe w analizach jakościowych / 177
6.4.4.1. Zależność: zadanie—odpowiedź / 177
6.4.4.2. Warunek w zdaniach warunkowych / 180
6.4.4.3. Spójnik „bo” w zdaniach warunkowych / 182
6.4.4.4. Niespójność semiotyczno-dydaktyczna w zdaniach warunkowych / 184

Analizy podsumowujące. Prawidłowości w analizach zdań warunkowych / 187

Aneks / 197
Załącznik 1. Przewodnik do sporządzania protokołów z obserwacji zajęć w klasach I—III / 197
Załącznik 2. Przykłady zdań warunkowych w kategoriach syntaktycznych i semantyczno-pragmatycznych / 200
Załącznik 3. Tabele / 219

Bibliografia / 269

Summary / 285
Résumé / 287
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Weronika zmienia zdanie

Pełna humoru, zazdrości, przedziwnych smaków i odrobinki czarów książka przeznaczona raczej dla kobiet. Przeczytanie jej nie przyniesie jednak ujmy mężczyznom. Przeciwnie, pomoże zrozumieć to, co niezrozumiałe: kobiety. Weronika to...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Nadzór pedagogiczny a zdrowie i bezpieczeństwo uczniów – analizy i refleksje

Celem pracy jest prezentacja zmian, jakie nastąpiły w polityce oświatowej w ciągu ostatnich lat. Podstawę opracowania stanowi analiza aktów prawnych, danych pochodzących z dokumentów organizacyjnych kuratorium oświaty w Katowicach oraz l...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych

Edukacja jest powiązana ze zjawiskami kulturowymi, społecznymi, politycznymi, ekonomicznymi. Czas zmian politycznych w latach dziewięćdziesiątych wywołał też rewolucję w systemie oświaty. Do tej pory toczą się dyskusje nad kierunkiem reformy, nad ks...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Kreatywność nauczycieli i uczniów w edukacji wczesnoszkolnej

Publikacja dotyczy ważnego zagadnienia, jakim jest kreatywność człowieka, rozwijana w procesie edukacji. Autorka koncentruje się na kreatywności nauczyciela i uczniów na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Rozwój kreatywności, cenny z pun...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

Kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym

Kompetencje społeczne w dużym stopniu wpływają na osiąganie sukcesów w życiu szkolnym, a później zawodowym, dlatego tak ważne jest ich rozwijanie już u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Książka w sposób jasny i klarowny analizuje, wy...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!