\n\nW publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania: zarówno merytoryczne podstawy, jak i konkretne narzędzia i najlepsze praktyki wdrożeniowe.
\n\n Autor porusza m.in. takie kwestie, jak:
budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami,
kompetencyjne opisy stanowisk,
metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy,
szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników,
zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery.
\n\n Adresaci:\nSpecjaliści i menedżerowie HR oraz HR biznes partnerzy znajdą tu informacje i wskazówki dotyczące tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Kadra menedżerska może skorzystać szczególnie z tych części, które pokazują, w jaki sposób rozwój kompetencji przyczynia się do wzrostu efektywności pracowników. Sami pracownicy natomiast mogą być zainteresowani zagadnieniami związanymi z rozwojem i karierą zawodową.
\n\nUzupełnieniem treści książki są testy online do oceny poziomu kompetencji i przygotowania do pełnienia różnych ról zawodowych, wraz z graficzną prezentacją wyników. Testy są dostępne na stronie internetowej http://www.zarzadzanie-kompetencjami-wyd-3.wolterskluwer.pl/ po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
O autorze | str. 7 Wprowadzenie | str. 9 Rozdział 1. Podstawy | str. 11 Parę słów o historii | str. 11 Paradygmat efektywności | str. 17 Zarządzanie efektywnością – przykład wdrożenia | str. 26 Dlaczego kompetencje? | str. 31 Definicje | str. 43 Predyspozycje a kompetencje | str. 65 Opisywanie kompetencji | str. 79 Katalogi kompetencji – opracowanie i wykorzystanie | str. 95 Profile kompetencji | str. 109 Rozwój kompetencji zawodowych | str. 121 Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi | str. 141 Kompetencyjne opisy stanowisk | str. 155 Audyt kompetencyjny | str. 178 Rekrutacja i selekcja | str. 221 System ocen pracowników | str. 236 Szkolenia | str. 263 Zarządzanie talentami | str. 281 Budowanie ścieżek kariery | str. 289 Kultura organizacyjna | str. 298 Trudności wdrożeniowe | str. 303 Narzędzia IT wspomagające zarządzanie kompetencjami | str. 311 Rozdział 3. Rozwój zawodowy | str. 319 Mapa kariery | str. 319 Predyspozycje a możliwości rozwoju | str. 320 Jak rozwijać własne kompetencje | str. 331 Rozdział 4. Mapa kompetencji – opisy | str. 343 Mapa kompetencji – opisy | str. 343 Rozdział 5. Testy kompetencyjne | str. 381 Słownik podstawowych pojęć | str. 387 Bibliografia | str. 391 Indeks | str. 397