0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie jakością w urzędach gminy

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2009

  • Autor: Roman Batko

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie jakością w urzędach gminy

Autor stawia pytanie, czy uzyskanie przez gminę certyfikatu na zgodność z normą ISO 9001 to rzeczywista potrzeba, czy przelotna moda? Nie sposób nie odpowiedzieć, że każda zmiana, która choćby w najmniejszym stopniu przyczynia się do przekształcenia organizacji w lepszą, bardziej przyjazną, otwartą i nowoczesną, jest warta zachodu. Motywacje są drugorzędne. Mody przychodzą i odchodzą, norma ISO 9001 kiedyś zostanie zastąpiona innymi narzędziami, ale jakość jako trwała i uniwersalna wartość pozostanie.


Książka jest bardzo cenną pozycją naukową, ponieważ w interesujący sposób prezentuje problem projakościowego zarządzania w urzędzie gminy oraz wskazówką kierunku doskonalenia i rozwoju tego urzędu.

Książka może służyć:
jako ważne źródło dla osób prowadzących badania naukowe w zakresie projakościowego zarządzania urzędem gminy;
pracownikom administracji samorządowej i samorządowcom jako bardzo ważne źródło informacji niezbędnych dla właściwego zarządzania urzędem i gminą;
studentom jako podręcznik w zakresie projakościowego zarządzania w administracji samorządowej.
Z recenzji prof. T. Wawaka



Roman Batko jest doktorem zarządzania, pracownikiem Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz specjalistą w zakresie zarządzania jakością i zarządzania procesami. W obszarze jego zainteresowań znajduje się również antropologia organizacji.
Pracę naukową ukierunkowaną na zarządzanie jakością w administracji publicznej łączy z praktyką konsultingową, kierując w latach 2000-2009 kilkudziesięcioma projektami wdrażania systemów zarządzania w jednostkach służby publicznej. Jest dyrektorem Centrum Edukacji Służb Publicznych i Administracji UJ, zastępcą redaktora naczelnego kwartalnika „Zarządzanie jakością”, członkiem redakcji „Zarządzania Publicznego” i członkiem Kapituły Polskiej Nagrody Jakości

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-8321-5
  • Liczba stron: 200
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

WSTĘP

Rozdział 1. ZARZĄDZANIE W SEKTORZE PUBLICZNYM 
1.1. Naukowe zarządzanie (Scientific Management) – F. Taylor, K. Adamiecki
1.2. Szkoła administracyjna (Administrative Studies) – H. Fayol, M. Weber 
1.3. Luther H. Gulick – zarządzanie zintegrowane (The Integrated Executive)
1.4. Kierunek human relations w zarządzaniu (M. Follett, E. Mayo, Ch.I. Barnard) 
1.5. Koncepcja behawioralna Herberta A. Simona 
1.6. New Public Management (Nowe zarządzanie w administracji publicznej)

Rozdział 2. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ 
2.1. Filozoficzne definiowanie jakości – przegląd wybranych stanowisk 
2.2. Philip Barnard Crosby 
2.3. William Edwards Deming 
2.4. Joseph M. Juran 
2.5. Armand Vallin Feigenbaum 
2.6. Kaoru Ishikawa 
2.7. Polska myśl teoretyczna w zakresie TQM 
2.8. Nagrody jakości – benchmarking organizacji w kontekście TQM 
2.8.1. Nagroda im. E. Deminga (The Deming Prize) 
2.8.2. Nagroda im. M. Baldrige’a (The Malcolm Baldrige National Quality Award) 
2.8.3. Europejska Nagroda Jakości (European Quality Award) 
2.8.4. Powszechny Model Oceny (The Common Assessment Framework CAF) 
2.8.5. Polska Nagroda Jakości 
2.8.6. Narodowe programy doskonalenia i nagrody jakości dla administracji publicznej w Europie i Stanach Zjednoczonych

Rozdział 3. ISO 9001:2008 – STANDARYZACJA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ 
3.1. Standardy jakościowe – międzynarodowa norma ISO 9001:2008 
3.2. Struktura normy ISO 9001:2008 i wymagania w niej zawarte 

Rozdział 4. MODEL SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ WEDŁUG NORMY ISO 9001:2008 W URZĘDZIE GMINY 
4.1. Badania ilościowe dotyczące wdrażania systemów zarządzania jakością w polskich gminach 
4.2. Usługi świadczone przez gminę 
4.3. Etapy wdrażania SZJ 
4.4. Polityka jakości i cele jakościowe 
4.5. Mapa procesów w urzędzie 
4.6. Opracowywanie kart procesów i procedur 
4.7. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz badanie zadowolenia klienta 
4.8. Zarządzanie zasobami ludzkimi – rekrutacja, szkolenia, ocena pracowników
4.9. Proces doskonalenia urzędu gminy – audyty wewnętrzne, działania korygujące, działania zapobiegawcze, kierowniczy przegląd zarządzania
4.10. Doświadczenia urzędów we wdrażaniu systemów zarządzania jakością – bariery, negatywne skutki i korzyści

Rozdział 5. KIERUNKI DOSKONALENIA I ROZWOJU URZĘDU GMINY 
5.1. Inne innowacyjne narzędzia zarządzania, które mogą doskonalić jakość w urzędzie gminy 
5.2. Narzędzia benchmarkingowe – konkursy, w których uczestniczą gminy
5.3. Certyfikacja systemów zarządzania jakością w gminach przez akredytowane jednostki 
5.4. Rekomendacje dotyczące wdrażania przez urzędy gmin innych międzynarodowych systemów zarządzania opartych na normach ISO 
5.4.1. Międzynarodowa norma Systemy zarządzania środowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania ISO 14001:2004 (PN-EN ISO 14001:2005) 
5.4.2. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy – według normy PN-N 18001:2004 
5.4.3. Międzynarodowa norma zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001:2005 
5.4.4. Systemowe rozwiązania w budowaniu odpowiedzialności społecznej oraz dbałości o aspekty etyczne w działaniu urzędu – norma SA 8000 i kodeksy etyczne

ZAKOŃCZENIE

LITERATURA 
SPIS RYCIN
SPIS TABEL
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
ZAŁĄCZNIKI

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie talentami i pracownikami w dojrzałym wieku w kontekście wpływu na wyniki przedsiębiorstwa

Głównym celem niniejszego opracowania jest określenie wpływu zarządzania talentami oraz zarządzania pracownikami w grupie wiekowej 50+ na wyniki przedsiębiorstwa. Cel ten będzie możliwy do realizacji dzięki stworzeniu spójnej koncepcji w ...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kryzysowe w województwie świętokrzyskim

Monografia stanowi zbiór artykułów dotyczących w części ogólnych zagadnień zarządzania bezpieczeństwem, ale głównie problematyki zarządzania kryzysowego w skali lokalnej. Dla czytelnika mogą być interesujące zarówno i...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy. Rozdział 4. Zarządzanie ryzykiem strategicznym

Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez i...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Menedżer uczy się od koni. Innowacyjne zarządzanie inspirowane Horse Assisted Education

Książka opisuje doświadczenia z programów rozwojowych z końmi (Horse Assisted Education), w których – w ciągu ostatnich 10 lat – wzięli udział menedżerowie z kilkuset polskich i zagranicznych firm najróżniejszych bran...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Inteligentny biznes. Zarządzanie firmą w dobie dygitalizacji.

Książka ta ma za zadanie przeprowadzić czytelnika poprzez proces analizy strategii biznesowej firmy w celu doboru adekwatnej metody zarządzania. Uwzględniając fakt, że w dobie Big Data główną wartością większości przedsiębiorstw jest przetwarzan...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Planowanie przestrzenne w gminach

Książka Planowanie przestrzenne w gminach prezentuje aktualne problemy związane z zaawansowaniem prac planistycznych w gminach oraz ich zróżnicowaniem przestrzennym i funkcjonalnym (plany miejscowe, studia uwarunkowań i kierunków zagospod...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!