0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie i inżynieria jakości (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2017

  • Autor: Adam Hamrol

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie i inżynieria jakości

Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”. W związku z tym, że w zarządzaniu jakością coraz więcej uwagi przywiązuje się do działań operacyjnych, dotyczących procesów podstawowych, a zatem wchodzących w obszar inżynierii jakości, w nowym podręczniku mocno uwypuklona została problematyka inżynierii jakości. Od ostatniego wydania poprzedniego podręcznika radykalnej nowelizacji została poddana również norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część nowej publikacji. Poza wiadomościami podstawowymi, dotyczącymi projektowania, utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania jakością, autor przedstawia również takie problemy, jak: ocena jakości, koncepcje, metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością, zastosowanie statystyki w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania jakością, koszty jakości. Ogromną wartość publikacji stanowią nowe rysunki, tabele, przykłady i zadania. Książka kierowana do studentów kierunków studiów technicznych, ekonomicznych i o zarządzaniu. Jest ona również znakomitym poradnikiem dla praktyków. Czytelnicy z pewnością docenią w książce to, że w przystępny sposób, poprzez ilustrowanie rozważań teoretycznych przykładami z praktyki, autor opisuje systemy, zasady, metody i narzędzia inżynierii jakości oraz zarządzania jakością. Daje wskazówki jak rozwiązywać problemy przy ich wprowadzaniu i stosowaniu. Prof. Adam Hamrol kieruje Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. W latach 2005-2012 był rektorem tej uczelni. Jest laureatem Polskiej Nagrody Jakości w kategorii nauka. Opublikował ponad 200 prac, w tym wznawianą co roku, już od ponad 10 lat, książkę Zarządzanie jakością z przykładami.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-19261-7
  • ISBN druku: 978-83-011-9239-6
  • Liczba stron: 538
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie                                                             11
1. O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością                                     11
2. Zakres i układ książki                                                      14
3. Komentarz terminologiczny                                                 17
4. Podziękowania                                                            19

Część I Jakość – postrzeganie i ocena                                                  21

ROZDZIAŁ 1 Postrzeganie i ocena jakości                                                    23
1.1. Postrzeganie jakości                                                      23
	1.1.1. Definicja jakości                                                   23
	1.1.2. Jakość w cyklu życia produktu                                        25
1.2. Cechy jakościowe produktów i procesów                                     29
1.3. Ocena jakości                                                           33
	1.3.1. Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych                  33
	1.3.2. Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług                38
	1.3.3. Ocena jakości produktów finalnych                                    47
Bibliografia do rozdziału 1                                                     50

Część II Inżynieria jakości w cyklu życia produktu                                        51

RODZIAŁ 2 Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania             53
2.1. Projektowanie projakościowe                                              53
	2.1.1. Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków                   53
	2.1.2. Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia           61
	2.1.3. Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych                  64
	2.1.4. Innowacyjność i ciągłe doskonalenie produktów                         67
	2.1.5. Ekonomiczny poziom jakości projektowej                              68
2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów                          71
	2.2.1. Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów                       72
	2.2.2. Projektowanie granic tolerancji                                       76
	2.2.3. Zapewnienie zdolności jakościowej                                    77
	2.2.4. Tworzenie projakościowego środowiska pracy                           81
	2.2.5. Standaryzacja pracy                                                 85
	2.2.6. Uodpornianie procesów na błędy                                     87
	2.2.7. Kwalifikacja dostawców                                             90
Bibliografia do rozdziału 2                                                     95

RODZIAŁ 3 Wykonanie produktów                                                      97
3.1. Kontrola jakości                                                         97
	3.1.1. Kontrola w cyklu życia produktu                                      97
	3.1.2. Sposoby, zakres i cel kontroli                                         99
	3.1.3. Systemy pomiarowe                                                 100
	3.1.4. Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa                          103
	3.1.5. Skuteczność i koszty kontroli                                         105
	3.1.6. Planowanie kontroli                                                107
3.2. Sterowanie jakością                                                      111
	3.2.1. Obwody sterowania jakością                                         111
	3.2.2. Statystyczne sterowanie procesem                                     112
	3.2.3. Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn                         117
	3.2.4. Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów                    121
	3.2.5. Komunikacja i wizualizacja                                          124
	3.2.6. Kontrola dostaw                                                   126
Bibliografia do rozdziału 3                                                     131

ROZDZIAŁ 4 Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania                      133
4.1. Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji                                 133
4.2. Zapewnienie prawa klienta do jakości                                       135
4.3. Użytkowanie − ocena niezawodności wyrobów                               137
Bibliografia do rozdziału 4                                                     149

Część III Zarządzanie jakością                                                         151

ROZDZIAŁ 5 Zasady i strategie zarządzania jakością                                       153
5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością                                         153
	5.1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania                             153
	5.1.2. Zarządzanie jakością                                                156
5.2. Zasady zarządzania jakością                                               158
	5.2.1. Orientacja na klienta                                                159
	5.2.2. Przywództwo                                                      161
	5.2.3. Zaangażowanie ludzi                                               165
	5.2.4. Podejście procesowe                                                170
	5.2.5. Ciągłe doskonalenie                                                173
	5.2.6. Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów                          177
	5.2.7. Zarządzanie relacjami                                               177
5.3. Koncepcje i strategie zarządzania jakością                                   179
	5.3.1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością                             179
	5.3.2. TQM – powszechne zaangażowanie                                   182
	5.3.3. Six Sigma – dążenie do doskonałości                                  183
	5.3.4. Znormalizowane systemy zarządzania jakością                          189
	5.3.5. Lean Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakością                                                           191
	5.3.6. Synergia różnych strategii – Lean Six Sigma                             196
5.4. Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością                                   199
	5.4.1. Koszty jakości                                                     199
	5.4.2. Modele kosztów jakości                                             202
	5.4.3. Rachunek kosztów jakości                                           204
Bibliografia do rozdziału 5                                                     206

ROZDZIAŁ 6 Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem          209
6.1. Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem                                                          209
6.2. Normalizacja systemów zarządzania jakością                                 211
	6.2.1. Zarządzanie jakością − normy serii ISO 9000                           211
	6.2.2. Zarządzanie jakością w motoryzacji − norma IATF 16949                 220
6.3. Zarządzanie bezpieczeństwem                                             221
	6.3.1. Bezpieczeństwo informacji − ISO/ICE 27000                           221
	6.3.2. Bezpieczeństwo żywności − ISO 22000 i HACCP                        224
	6.3.3. Bezpieczeństwo wyrobów − znak CE                                  228
	6.3.4. Bezpieczeństwo i higiena pracy – PN-N 18001                           237
6.4. Zarządzanie środowiskowe – ISO 14001                                     241
6.5. Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania                                                             245
	6.5.1. Etapy projektowania                                                245
	6.5.2. Deklaracja kierownictwa                                            247
	6.5.3. Prace przygotowawcze                                              249
	6.5.4. Projektowanie systemów                                             252
	6.5.5. Integracja systemów                                                255
6.6. Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfi kacja                   257
	6.6.1. Audyt                                                            257
	6.6.2. Przegląd systemu                                                   264
	6.6.3. Certyfikacja znormalizowanych systemów zarządzania                    265
Bibliografia do rozdziału 6                                                     265

Część IV Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością                                     269

ROZDZIAŁ 7 Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia                           271
7.1. Wizualizacja                                                            271
	7.1.1. Schemat blokowy                                                   271
	7.1.2. Diagram SIPOC                                                   273
	7.1.3. Sieć działań                                                       273
	7.1.4. Mapa procesu – mapa przepływu wartości                              274
	7.1.5. Diagram spaghetii − wykres sznurkowy                                276
	7.1.6. Arkusz kontrolny                                                   276
7.2. Grupowanie i identyfikacja relacji                                          277
	7.2.1. Burza mózgów                                                     277
	7.2.2. Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa                             278
	7.2.3. Diagram relacji                                                    280
	7.2.4. Diagram macierzowy                                               281
	7.2.5. Diagram systematyki                                                282
	7.2.6. Schemat 5-Why                                                    283
7.3. Wyznaczanie ważności                                                    284
	7.3.1. Diagram Pareta                                                    284
	7.3.2. Metoda ABCD                                                    287
	7.3.3. Macierzowa analiza danych                                          289
Bibliografia do rozdziału 7                                                     290

ROZDZIAŁ 8 Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania               293
8.1. Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów                             293
	8.1.1. Metodyka badań                                                   294
	8.1.2. Indeks satysfakcji klientów − CSI                                     300
8.2. QFD –„dom jakości”                                                     304
8.3. Identyfikacja i analiza ryzyka − FMEA                                      310
8.4. Planowanie eksperymentów                                               321
	8.4.1. Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości                      321
	8.4.2. Zmiana jednego czynnika                                            324
	8.4.3. Porównywanie procesów (wyrobów)                                   326
	8.4.4. Systematyczna zamiana poziomu czynników                            329
	8.4.5. Eksperyment czynnikowy − dwupoziomowy                            333
	8.4.6. Plany Taguchiego                                                  344
Bibliografia do rozdziału 8                                                     350

ROZDZIAŁ 9 Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością                           353
9.1. Wskaźniki zdolności jakościowej                                           353
9.2. Karty kontrolne                                                         362
	9.2.1. Zmienność naturalna i specjalna                                      362
	9.2.2. Projektowanie i analiza karty kontrolnej x –                              366
	9.2.3. Karty kontrolne liczbowe                                            375
	9.2.4. Karty kontrolne alternatywne                                         381
	9.2.5. Zasady projektowania kart kontrolnych                                384
9.3. Statystyczna kontrola odbiorcza                                            390
	9.3.1. Ryzyko odbiorcy i dostawcy                                          390
	9.3.2. Kontrola odbiorcza alternatywna                                     392
	9.3.3. Kontrola odbiorcza liczbowa                                         396
9.4. Badanie przydatności systemów pomiarowych                                401
	9.4.1. Parametry systemu pomiarowego                                     401
	9.4.2. Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych− wskaźnik R& R           406
	9.4.3. Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych                       413
Bibliografia do rozdziału 9                                                     420

Załączniki                                                                 423

ZAŁĄCZNIK 1 Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości             425
Z1.1. Parametry populacji i statystyki próby                                      425
Z1.2. Histogram                                                             429
Z1.3. Rozkłady                                                              434
Z1.4. Przedziały ufności                                                       441
Z1.5. Testy statystyczne                                                       445
	Z1.5.1. Testy parametryczne                                              445
	Z1.5.2. Testy nieparametryczne                                           452
Z1.6. Analiza wariancji – ANOVA                                              458
Z1.7. Tablice wielodzielcze                                                    462
Z1.8. Regresja i korelacja                                                     463
Bibliografia do załącznika 1                                                    465

ZAŁĄCZNIK 2 Projekt Six Sigma – metodyka i przykłady                                      467
Z2.1. Metodyka                                                              467
Z2.2. Przykłady                                                              471
	Z2.2.1. Projekt 1                                                       472
	Z2.2.2. Projekt 2                                                       475

Tablice statystyczne                                                         487
Słowniczek wybranych terminów                                             505
Zadania do samodzielnego rozwiązania                                       515
Indeks                                                                      533

Inni Klienci oglądali również

34,00 zł
Do koszyka

Prawne aspekty jakości towarów

Podręcznik jest nowością na polskim rynku wydawniczym. Omówiono w nim polskie i europejskie regulacje w zakresie prawnych wymogów bezpieczeństwa i jakości towarów. Układ podręcznika i jego treść są nowatorskie. Poruszane w nim zaga...
14,90 zł
Do koszyka

Die gefiederte Schlange

Leicester Crewe bekommt als Erster eine Visitenkarte mit einer gefiederten Schlange und der Nachricht „Damit sie es nicht vergessen! „. Ella Creed schlendert langsam durch den nächtlichen Garten auf ihr Haus. „Wenn Sie schreien, ...
14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii. Komentarz

W publikacji szczegółowo zaprezentowano m.in.: penalizację posiadania, obrotu, wytwarzania substancji psychotropowych, środków odurzających i substancji psychoaktywnych, postępowanie z osobami uzależnionymi, zakres zadań podmiotów ...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Wibrujące moce

„Przybliżył się i wciągnął w nozdrza powietrze. Wyraziście czuł zapach jej ciała. Słodki. Upojny. Niepowtarzalny. Przysunął się bliżej. Wilgotne włosy łaskotały go po twarzy. Całował czoło, nos i usta. Przytulał policzek do rozgrzanego lica kobie...
76,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania

Książka w przystępny sposób przedstawia złożoną rzeczywistość ochrony zdrowia. Podaje sposoby rozwiązywania problemów organizacyjnych ochrony zdrowia, opisuje istotne elementy składające się na organizację ochrony zdrowia oraz wskazuje r&...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.