0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie danymi w organizacji (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Redakcja naukowa: . Beata Gontar

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie danymi w organizacji

W dobie Big Data, Internetu Rzeczy i sztucznej inteligencji zrozumienie znaczenia danych oraz zapoznanie się z możliwościami ich efektywnego przetwarzania decyduje o przyszłości większości przedsiębiorstw na rynku. Zmienia się sposób, w jaki dane są postrzegane w środowisku biznesowym, dlatego warto na bieżąco śledzić trendy odnoszące się do istotnych danych dla biznesu. Analityka biznesowa pozwala podejmować bardziej świadome decyzje, ważne w osiąganiu przewagi konkurencyjnej i prowadzeniu biznesu. Celem publikacji jest przybliżenie Czytelnikom, w jaki sposób technologie informatyczne i telekomunikacyjne wspierają zarządzanie. Omówiono takie zagadnienia, jak architektura danych, teoria baz danych, a w szczególności projektowanie bazy danych oraz wykorzystanie języka SQL do ich tworzenia i formułowania zapytań. Wiele uwagi poświęcono systemowi Business Intelligence, hurtowniom danych, wizualizacjom i sposobom przedstawiania danych, a także informacji, bezpieczeństwu oraz nowym technologiom (Internet of Things). Książka stanowi kompendium wprowadzające w tematykę związaną z systemami informacyjnymi szeroko rozumianego zarządzania. Jest przeznaczona dla odbiorców zainteresowanych efektywną transformacją cyfrową biznesu i praktyką biznesową zarządzania przez dane.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Redakcja: . Beata Gontar
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-630-5
  • ISBN druku: 978-83-8142-629-9
  • Liczba stron: 230
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział 1. Architektura danych 	13
1.1. Wprowadzenie	13
1.2. Dane i rozwój organizacji	14
1.3. Architektura korporacyjna i architektura danych	17
1.4. Podsumowanie	28
Pytania kontrolne	29
Studium przypadku	30
Literatura	32

Rozdział 2. Bazy danych	33
2.1. Wprowadzenie	33
2.2. Podstawowe pojęcia baz danych	34
2.3. Użytkownicy baz danych	38
2.4. Modele danych	41
2.4.1. Model relacyjny	41
2.4.2. Model encyjno-relacyjny	43
2.5. Funkcje Systemu Zarządzania Bazą Danych (SZBD)	44
2.6. Wymogi integralności	50
2.7. Struktura SZBD	52
2.8. Organizacja danych w bazach danych	58
2.9. Kontrola dostępu	60
2.10. Język SQL	62
2.11. Podsumowanie	66
Pytania kontrolne	66
Studium przypadku	67
Literatura	72

Rozdział 3. Business Intelligence	73
3.1. Wprowadzenie	73
3.2. Podstawowe pojęcia	77
3.2.1. Proces zarządzania efektywnością i łańcuch poznawczy dane-informacja-wiedza-mądrość (Data-to-Information-to-Knowledge-to-Wisdom, DIKW)	77
3.2.2. Model referencyjny dla kluczowych wskaźników efektywności	80
3.2.3. Analiza i monitoring stanu przedsiębiorstwa	84
3.2.4. Benchmarking	85
3.2.5. Analiza granulacyjna	86
3.2.6. Wizualizacja procesu	87
3.3. Wielowymiarowy model danych	89
3.4. Business Intelligence na poszczególnych poziomach piramidy informacyjnej	90
3.4.1. Poziom danych	90
3.4.2. Poziom informacji	91
3.4.3. Poziom wiedzy	92
3.4.4. Poziom mądrości strategicznej	94
3.5. Charakterystyka Systemów Business Intelligence	94
3.5.1. Pojęcie Systemu Business Intelligence	94
3.5.2. Cechy systemów BI	95
3.5.3. Struktura systemów BI	96
3.6. Języki programowania systemów BI	98
3.7. Podsumowanie	107
Pytania kontrolne	109
Studium przypadku	109
Literatura	122

Rozdział 4. Wizualizacja informacji w biznesie	123
4.1. Wprowadzenie	123
4.2. Zmysł wzroku i jego zdolność do przyswajania informacji	123
4.3. Pojęcie i geneza wizualizacji informacji	129
4.4. Wybrane funkcje wizualizacji informacji	130
4.4.1. Funkcja redukcji nadmiaru informacji	131
4.4.2. Funkcja analityczna	132
4.4.3. Funkcja zarządzająca	133
4.4.4. Funkcja intelektualna	133
4.4.5. Funkcja komunikacyjna	134
4.4.6. Funkcja manipulacyjna	135
4.4.7. Funkcja społeczna	137
4.4.8. Funkcja edukacyjna	138
4.5. Metody wizualizacji	138
4.5.1. Proces wizualizacji	138
4.5.2. Przegląd metod wizualizacji	139
4.5.2.1. Dane liczbowe	139
4.5.2.2. Dane tekstowe	148
4.5.2.3. Daty	150
4.5.2.4. Dane przestrzenne	151
4.6. Komunikacja wizualna	153
4.7. Podsumowanie	156
Pytania kontrolne	157
Studium przypadku	157
Literatura	164

Rozdział 5. Bezpieczeństwo danych	167
5.1. Wprowadzenie	167
5.2. Wartość informacji i danych oraz ich znaczenie dla organizacji	168
5.3. Podstawowe definicje	172
5.4. Zagrożenia	175
5.5. Sprawcy przestępstw komputerowych	178
5.6. Wybrane zagrożenia bezpieczeństwa informacji	180
5.7. Ryzyko, zarządzanie ryzykiem, analiza ryzyka	184
5.8. Polityka bezpieczeństwa informacji (PBI)	188
5.9. Audyt	191
5.10. Mobilność użytkowników w środowisku IT	192
5.11. Podsumowanie	199
Pytania kontrolne	201
Studium przypadku	201
Literatura	204

Rozdział 6. Nowe trendy i technologie	207
6.1. Wprowadzenie	207
6.2. Wpływ technologii mobilnych na ewolucję źródeł i sposobów dostępu do danych	208
6.3. Internet Rzeczy (IoT – Internet of Things)	215
6.3.1. Definicje	215
6.3.2. Obszary zastosowań IoT	217
6.3.3. Wybrane przypadki koncepcji zastosowań IoT	218
6.3.3.1. Współdziałanie z chmurą obliczeniową	218
6.3.3.2. Zastosowania w elektroenergetyce	218
6.3.3.3. Inne zastosowania	220
6.4. Podsumowanie	221
Pytania kontrolne	222
Studium przypadku	222
Literatura	226

Zakończenie	229

Inni Klienci oglądali również

14,90 zł
Do koszyka

Korekta dokumentacji ZUS i jej wpływ na rozliczenia płacowe

Publikacja omawia zasady korekty dokumentacji ZUS ze szczególnym uwzględnieniem nowych druków, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Szczegółowo i przystępnie przedstawione zostały w niej w zasady przeprowadzania korekty bł...
14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii. Komentarz

W publikacji szczegółowo zaprezentowano m.in.: penalizację posiadania, obrotu, wytwarzania substancji psychotropowych, środków odurzających i substancji psychoaktywnych, postępowanie z osobami uzależnionymi, zakres zadań podmiotów ...
34,00 zł
Do koszyka

Prawne aspekty jakości towarów

Podręcznik jest nowością na polskim rynku wydawniczym. Omówiono w nim polskie i europejskie regulacje w zakresie prawnych wymogów bezpieczeństwa i jakości towarów. Układ podręcznika i jego treść są nowatorskie. Poruszane w nim zaga...
24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
30,79 zł 31,99 zł
Do koszyka

Pierwsze damy III Rzeczpospolitej

Za każdym mężczyzną u władzy stoi kobieta, która pomogła mu zdobyć wpływy. Pierwsze Damy III Rzeczpospolitej. Dzieli je pochodzenie, doświadczenie i poglądy, a ich życie toczy się mniej lub bardziej w cieniu mężów. Anna Szarłat w szczeryc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.