Zarządzanie Publiczne 3 (19)/2012
Edukacja jest bez wątpienia jednym z najistotniejszych elementów szeroko rozumianego sektora publicznego.
Organizacje edukacyjne i zmiany w nich zachodzące wydają się najważniejszym czynnikiem, pozwalającym osiągać cele w zakresie budowania kapitału ludzkiego i społecznego, tak ważne wobec wyzwań współczesnego świata. W niniejszym zeszycie zebrano kilkanaście artykułów przedstawiających wyniki badań i analiz zmian zachodzących w różnego rodzaju instytucjach edukacyjnych oraz opisy projektów edukacyjnych.
Od Redakcji (Roman Dorczak, Joanna Kołodziejczyk) 7
Agnieszka Całek, Animacja współpracy międzysektorowej w zakresie budowania podstaw wolontariatu w Małopolsce. Analiza przypadku „Małopolskiego projektu «Mieć wyobraźnię miłosierdzia»” 9
Agnieszka Białek, Dorota Wiszejko-Wierzbicka, Praca zespołowa i współpraca w szkole w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej: Cel sam w sobie czy sposób na sukces dla każdego ucznia? 23
Roman Dorczak, Specyfika zarządzania w edukacji – rozwój indywidualny człowieka jako wartość centralna 39
Mikołaj Jasiński, Tomasz Zając, Marek Styczeń, Albert Izdebski, Wykorzystanie danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i uczelni do monitorowania losów absolwentów uczelni wyższych 49
Magdalena Jelonek, Anna Karwińska, Ocena i pomiar społecznych efektów pracy szkół wyższych – refleksje metodologiczne 61
Tomasz Zając, (Nie)mobilność pionowa studentów UW. Analiza efektów wdrażania Procesu Bolońskiego 73
Sylwia Jaskuła, Ewaluacja rozwojowa jako wyzwanie współczesnego systemu edukacji 89
Małgorzata Jaśko, Jakość regulowana prawem. Ewaluacja w szkole w kontekście zmian zachodzących w nadzorze pedagogicznym 99
Grzegorz Baran, Współtworzenie wartości jako przedmiot ewaluacji procesów edukacyjnych 109
Joanna Kołodziejczyk, Jak szkoły promują wartość edukacji? 123
Aleksander Noworól, Instrumenty lokalnej polityki oświatowej 139
Laura Koba, Monitoring i ewaluacja w badaniach świadomości praw człowieka w szkole 151