0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarażanie afektywne. O procesie transferu emocji i nastroju między ludźmi

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Monika Wróbel

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarażanie afektywne. O procesie transferu emocji i nastroju między ludźmi

Jak to się dzieje, że przebywanie w towarzystwie radosnych osób podnosi nas na duchu? Dlaczego złość innej osoby sprawia, że również czujemy przypływ gniewu? Czy uczucia są zawsze zaraźliwe? Autorka wyjaśnia mechanizm zarażania afektywnego, omawia jego funkcje, a także przedstawia czynniki, które mogą modyfikować jego przebieg. Wśród nich szczególne miejsce poświęca relacji pomiędzy osobami, które wzajemnie zarażają się swoimi emocjami i nastrojami, pokazując, że do transferu afektu dochodzi wtedy, gdy są spełnione określone warunki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia osobowości
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21006-9
  • ISBN druku: 978-83-011-8566-4
  • Liczba stron: 166
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie    9
Rozdział 1. Uczucia są zaraźliwe, czyli jak to się dzieje, że czuję się tak jak Ty   13
	1.1. Od wiedzy potocznej do badań naukowych    13
	1.2. Zarażanie afektywne – istota zjawiska     14
		1.2.1. Transfer stanów afektywnych pomiędzy ludźmi – w poszukiwaniu idealnego terminu  15
		1.2.2. Czym zarażanie afektywne różni się od empatii?  18
	1.3. Mechanizmy zarażania afektywnego   20
		1.3.1. Klasyczny dwuetapowy model zarażania afektywnego    20
			1.3.1.1. Emocjonalna mimikra  21
			1.3.1.2. Sprzężenie zwrotne z ekspresji emocjonalnej  25
			1.3.1.3. Emocjonalna mimikra i sprzężenie zwrotne – dwa etapy zarażania afektywnego?    28
		1.3.2. Alternatywne mechanizmy zarażania afektywnego    30
			1.3.2.1. Ucieleśniona symulacja    31
			1.3.2.2. Ocena społeczna   32
		1.3.3. Jak zidentyfikować mechanizm leżący u podłoża zarażania afektywnego?    35
	1.4. Nowe perspektywy w badaniach nad zarażaniem afektywnym  36
Rozdział 2. Uczucia muszą być zaraźliwe, czyli jaką funkcję w relacjach między ludźmi pełni zarażanie afektywne    38
	2.1. Społeczny wymiar zarażania afektywnego – perspektywa ewolucyjna    38
	2.2. Komunikacyjna funkcja zarażania afektywnego     40
		2.2.1. Zarażanie afektywne a komunikacja w grupie     42
		2.2.2. Zarażanie afektywne a wywieranie wpływu na procesy myślowe i zachowanie odbiorcy    46
	2.3. Zarażanie afektywne a budowanie i podtrzymywanie więzi w diadzie i grupie   48
	2.4. Społeczne funkcje zarażania afektywnego a relacja pomiędzy nadawcą a odbiorcą   50
Rozdział 3. Uczucia mogą być mniej lub bardziej zaraźliwe, czyli jakie czynniki po stronie nadawcy i odbiorcy moderują przebieg zarażania afektywnego    52
	3.1. Selektywny charakter zarażania afektywnego   52
	3.2. Moderatory zarażania afektywnego leżące po stronie odbiorcy   53
		3.2.1. Pomiar w podatności na zarażanie afektywne  54
		3.2.2. Osobowościowe i temperamentalne moderatory podatności na zarażanie afektywne  58
		3.2.3. Płeć odbiorcy jako moderator podatności na zarażanie afektywne     60
	3.3. Moderatory zarażania afektywnego leżące po stronie nadawcy   64
		3.3.1. Właściwości ekspresji emocjonalnej nadawcy a zarażanie afektywne    65
			3.3.1.1. Intensywność ekspresji emocjonalnej nadawcy a zarażanie afektywne     66
			3.3.1.2. Znak i jakość ekspresji emocjonalnej nadawcy a zarażanie afektywne  68
			3.3.1.3. Autentyczność ekspresji emocjonalnej nadawcy a zarażanie afektywne    70
		3.3.2. Moralne i sprawnościowe cechy nadawcy jako moderatory zarażania afektywnego     74
		3.3.3. Wygląd zewnętrzny nadawcy jako moderator zarażania afektywnego    77
Rozdział 4. Uczucia mogą być mniej lub bardziej zaraźliwe, czyli jakie czynniki relacyjne moderują przebieg zarażania afektywnego    80
	4.1. Relacyjne moderatory zarażania afektywnego   80
		4.1.1. Przynależność grupowa nadawcy i odbiorcy a zarażanie afektywne     82
		4.1.2. Podobieństwo między nadawcą a odbiorcą a zarażanie afektywne     85
		4.1.3. Bliskość relacji między nadawcą a odbiorcą zarażanie afektywne     86
		4.1.4. Rywalizacja versus współpraca między nadawcą i odbiorcą a zarażanie afektywne    88
		4.1.5. Status nadawcy względem odbiorcy a zarażanie afektywne   89
	4.2. Na czym polega rola relacyjnych moderatorów zarażania afektywnego?     91
Rozdział 5. Lubię Cię i czuję się tak jak Ty, czyli czy lubienie sprawia, że uczucia są bardziej zaraźliwe?  94
	5.1. Cel i założenia badań własnych     94
	5.2. Materiały eksperymentalne     97
		5.2.1. Emocjonalnie Zaraźliwe Filmy – wersja poprawiona  97
		5.2.2. Emocjonalnie Zaraźliwe Zdjęcia    100
	5.3. Osoby badane, schemat badań i pomiar zmiennych     104
	5.4. Badanie 1: Cechy charakteru nadawcy a zarażanie afektywne    107
	5.5. Badanie 2: Atrakcyjność fizyczna nadawcy a zarażanie afektywne    110
	5.6. Badania 3–6: Podobieństwo nadawcy i odbiorcy a zarażanie afektywne    113
	5.7. Badanie 7: Bliskość relacji pomiędzy nadawcą i odbiorcą a zarażanie afektywne   121
	5.8. Podsumowanie    126
Zakończenie    132
Bibliografia   134
Indeks nazwisk    155
Indeks rzeczowy    164
O Autorce   167

Inni Klienci oglądali również

26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Między osobą a wspólnotą. Kategoria uczestnictwa w myśli społecznej Karola Wojtyły – Jana Pawła II

Uczestnictwo – pojęcie wprowadzone przez Karola Wojtyłę w ostatniej części traktatu Osoba i czyn – pokazuje szczególną perspektywę patrzenia tego autora na człowieka i wspólnotę. Jest to perspektywa zakreślona zdolnością człow...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Żona między nami

Niczego nie zakładaj. Podczas lektury pomyślisz, że to książka o zazdrosnej byłej żonie. I że ma obsesje na punkcie swojej następczyni - pięknej i młodej kobiety. Nic nie jest takie, ...
10,79 zł 11,99 zł
Do koszyka

Proces

Proces jest powieścią surrealistyczną Franza Kafki należącą do ścisłego kanonu literatury światowej. Opowiada o prokurencie bankowym Józefie K., który zostaje pewnego dnia aresztowany, pomimo że nie popełnił żadnego przestępstwa. Pozornie...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Społeczeństwo i polityka. Podstawy nauk politycznych. Tom I, część I. Teoria, instytucje, procesy. Zagadnienia ogólne

Niniejsza edycja Społeczeństwa i polityki ma charakter wyjątkowy. Ukazuje się w 50. rocznicę powstania Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego – najstarszej i największej jednostki politologicznej w naszym kraju. Inna jest też stru...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Innowacje i przedsiębiorczość w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw

Wśród licznych kategorii pojęciowych współtworzących współczesną wiedzę w dziedzinie ekonomii i zarządzania niewątpliwie poczesne miejsce zajmu¬ją, ściśle związane z sobą, przedsiębiorczość i innowacyjność. W teorii wysoką rang...
48,51 zł 53,90 zł
Do koszyka

Marketing przedsiębiorstw usługowych w procesie internacjonalizacji

Książka wpisuje się w nurt wieloletnich zainteresowań naukowych oraz badawczych Autorki.Celem książki jest identyfikacja zachowań rynkowych podmiotów usługowych w kontekście współczesnych procesów internacjonalizacji oraz okr...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!