0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zamówienia publiczne a innowacyjność przedsiębiorstw - stan obecny i perspektywy (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2012

  • Redakcja naukowa: Justyna Wiktorowicz, Wacława Starzyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
28,80 zł
25,92 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,88 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Zamówienia publiczne a innowacyjność przedsiębiorstw - stan obecny i perspektywy

W warunkach globalizacji coraz większego znaczenia nabiera zdolność do konkurowania gospodarek europejskich, a najistotniejszym wymiarem konkurencyjności staje się innowacyjność. Wśród kluczowych obszarów wspierania innowacyjności gospodarek wymienia się coraz częściej zamówienia publiczne. Sektor publiczny jest o tyle ważnym czynnikiem innowacyjności, że reprezentuje stronę popytową, tzn. generuje zapotrzebowanie na innowacyjne produkty. Potrzebne i ważne dla rozwoju innowacyjnych zamówień publicznych są zarówno inicjatywy podejmowane na poziomie ogólnoeuropejskim, jak i programy pilotażowe realizowane zwłaszcza we współpracy transnarodowej. Duże znaczenie odgrywają też działania o charakterze edukacyjnym, badawczym i upowszechniającym. Przełamanie niechęci i podniesienie poziomu wiedzy obu stron rynku zamówień publicznych z pewnością uruchomi skuteczne bodźce do realizacji postępowań premiujących innowacyjność oferowanych rozwiązań. Próbę wypełnienia luki w tym zakresie stanowi niniejsza publikacja.

  • Redakcja: Justyna Wiktorowicz, Wacława Starzyńska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-744-1
  • Liczba stron: 308
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                                                                                                                          	7

Justyna Wiktorowicz. Rozdział 1. Założenia metodologiczne badania                                                                      	10

1.1. Ogólne założenia badawcze                                                                                            	10
1.2. Metodyka badań pierwotnych                                                                                         	13
1.2.1. Metodyka badania ilościowego wśród zamawiających                                       	13
1.2.2. Metodyka badania jakościowego wśród zamawiających                                     	16
1.2.3. Metodyka badania ilościowego wśród przedsiębiorstw                                       	16
1.2.4. Metodyka badania jakościowego wśród wykonawców                                       	23
1.2.5. Metodyka badania wśród instytucji szkoleniowych i doradczych zajmujących się zamówieniami publicznymi          	23
1.3. Metody analizy danych                                                                                                  	25

Część I. Zamówienia publiczne jako instrument pobudzania innowacyjności		29

Janusz Kornecki, Elżbieta Roszko-Wójtowicz. Rozdział 2. Innowacyjność – istota, uwarunkowania, pomiar                                             	31

Wstęp                                                                                                                                     	31
2.1. Rola innowacyjności we współczesnej gospodarce                                                       	31
2.2. Rodzaje innowacji w przedsiębiorstwie i ich istota                                                       	33
2.3. Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw                                                         	36
2.3.1. Źródła innowacji                                                                                                 	36
2.3.2. Poziom materializacji                                                                                          	37
2.3.3. Cykl życia produktu                                                                                            	38
2.3.4. Branżowe zróżnicowanie wzorców działalności innowacyjnej przedsiębiorstw	39
2.4. Pomiar innowacyjności przedsiębiorstw                                                                        	40
2.5. Indeks potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw                          	42
2.6. Podsumowanie                                                                                                               	46

Janusz Kornecki, Elżbieta Roszko-Wójtowicz. Rozdział 3. Innowacyjność przedsiębiorstw a sektor MSP                                                   	47

Wstęp                                                                                                                                     	47
3.1. Sektor MSP w gospodarce UE                                                                                       	48
3.2. Sektor MSP w gospodarce Polski                                                                                  	50
3.2.1. Główne tendencje rozwojowe                                                                             	50
3.2.2. Populacja MSP w Polsce                                                                                     	51
3.2.3. Nakłady inwestycyjne w sektorze MSP                                                              	53
3.2.4. Źródła finansowania inwestycji                                                                           	55
3.3. Działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw w świetle danych statystyki publicznej                                                                                                                       	56
3.4. Innowacyjność gospodarki Polski na tle UE                                                                 	59
3.5. Podsumowanie                                                                                                               	65

Wacława Starzyńska. Rozdział 4. Wykorzystanie zamówień publicznych do osiągania strategicznych celów Unii Europejskiej                                                                                                                       	67

Wstęp                                                                                                                                      	67
4.1. Innowacyjna gospodarka a zamówienia publiczne – dokumenty i strategie w UE i w Polsce                                                                                                                        	68
4.2. Zielone zamówienia publiczne w UE i w Polsce                                                            	81
4.3. Przedsiębiorstwa sektora MSP na rynku zamówień publicznych                                   	84
4.4. Podsumowanie                                                                                                                	88

Andrzej Borowicz. Rozdział 5. Analiza możliwości systemowego oddziaływania ustawy Prawo zamówień publicznych na innowacyjność wykonawców oraz udział MSP w rynku zamówień publicznych                                                                                                                                 	90

Wstęp                                                                                                                                      	90
5.1. Struktura ustawy Prawo zamówień publicznych                                                            	90
5.2. Procedura zamówienia publicznego w funkcji czasu                                                     	94
5.3. Rozwiązania systemu zamówień publicznych umożliwiające oddziaływanie proinnowacyjne                                                                                                                    	101
5.3.1. Wymagania systemu dotyczące opisu przedmiotu zamówienia                           	101
5.3.2. Zastosowanie przez zamawiającego jednego z trybów konkurencyjnych dopuszczających negocjacje                                                                                  	105
5.3.3. Warunki podmiotowe dopuszczane przez system zamówień publicznych          	107
5.3.4. Dopuszczone przez system modele oceny ofert                                                   	108
5.4. Rozwiązania systemu zamówień publicznych umożliwiające oddziaływanie na udział MSP w rynku zamówień publicznych                                                             	110
5.4.1. Oferty łączne                                                                                                        	111
5.4.2. Oferty częściowe                                                                                                  	111
5.4.3. Podwykonawcy                                                                                                    	112
5.4.4. Rola osób trzecich w badaniu podmiotowym wykonawców                               	114
5.5. Prawne podstawy zmian w ustawie Prawo zamówień publicznych w latach 2004–2010    	115
5.6. Podsumowanie                                                                                                                	117

Justyna Wiktorowicz. Rozdział 6. Rynek zamówień publicznych w Polsce i w UE – główne tendencje                      	119

Wstęp                                                                                                                                      	119
6.1. Zamówienia publiczne w Unii Europejskiej w świetle danych statystycznych              	120
6.2. Rozwój rynku zamówień publicznych w Polsce                                                             	129
6.3. Podsumowanie                                                                                                                	139

Część II. Proinnowacyjne oddziaływanie zamówień publicznych w świetle badań ankietowych		143

Janusz Kornecki, Elżbieta Roszko-Wójtowicz. Rozdział 7. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw jako odpowiedź na popyt sektora publicznego                                                                                                                   	145

Wstęp                                                                                                                                      	145
7.1. Charakterystyka próby badawczej                                                                                  	145
7.2. Znaczenie innowacyjności dla rozwoju przedsiębiorstw i branży                                 	149
7.3. Innowacje wdrożone w przedsiębiorstwie                                                                     	155
7.4. Wydatki badanych przedsiębiorstw ponoszone na działalność innowacyjną i źródła ich finansowania                                                                                                	158
7.5. Uczestnictwo badanych przedsiębiorstw w zamówieniach publicznych                       	160
7.6. Zamówienia publiczne na innowacyjne produkty lub usługi                                         	165
7.7. Podsumowanie                                                                                                               	173

Wacława Starzyńska. Rozdział 8. Próba oceny rozwoju innowacyjności poprzez zamówienia publiczne – wyniki badań wśród zamawiających                                                                                    	174

Wstęp                                                                                                                                     	174
8.1. Charakterystyka próby podmiotów zamawiających                                                      	174
8.2. Zamówienia publiczne realizowane przez podmioty zamawiające                               	176
8.3. Innowacyjność i jej uwarunkowania w opinii podmiotów zamawiających                   	182
8.4. Opinie zamawiających nt. proinnowacyjnego oddziaływania zamówień publicznych – studia przypadków                                                                                          	191
8.5. Podsumowanie                                                                                                               	196

Janusz Kornecki, Elżbieta Roszko-Wójtowicz, Justyna Wiktorowicz. Rozdział 9. Szanse i bariery wdrażania nowego podejścia do zamówień publicznych w Polsce z perspektywy innowacyjności i włączenia MSP                                                   	198

Wstęp                                                                                                                                     	198
9.1. Proinnowacyjne oddziaływanie zamówień publicznych w opinii podmiotów zamawiających                                                                                                               	199
9.2. Proinnowacyjne oddziaływanie zamówień publicznych w świetle badań wśród przedsiębiorstw                                                                                                              	211
9.3. Ocena potencjalnych kierunków oddziaływania państwa w świetle badań wśród zamawiających i przedsiębiorstw                                                                                  	218
9.4. Ocena możliwości zwiększenia dostępu MSP do rynku zamówień publicznych          	221
9.5. Podsumowanie                                                                                                               	230

Andrzej Borowicz, Wacława Starzyńska, Justyna Wiktorowicz. Rozdział 10. Determinanty proinnowacyjnego oddziaływania zamówień publicznych     	232

Wstęp                                                                                                                                     	232
10.1. Czynniki sprzyjające innowacyjności w świetle badań ilościowych                           	232
10.2. Innowacyjność poprzez zamówienia publiczne w opinii wykonawców                     	236
10.3. Oferta szkoleniowa i doradcza jako instrument niwelowania barier proinnowacyjnego oddziaływania zamówień publicznych – próba oceny                          	241
10.3.1. Rynek usług szkoleniowych i doradczych w zakresie systemu zamówień publicznych w Polsce – retrospekcja                                                     	242
10.3.2. Charakterystyka próby podmiotów szkoleniowo-doradczych                        	243
10.3.3. Oferta firm szkoleniowych i doradczych a proinnowacyjne oddziaływanie systemu zamówień publicznych                                                           	244
10.3.4. Opinie podmiotów szkoleniowo-doradczych o proinnowacyjnym oddziaływaniu systemu zamówień publicznych – wyniki badania jakościowego                                                                                                  	249
10.3.5. Podsumowanie opinii badanych jednostek na temat proinnowacyjnego oddziaływania systemu zamówień publicznych                                             	259
10.4. Podsumowanie                                                                                                           	260

Część III. Wnioski i rekomendacje dla polityki gospodarczej	261

Andrzej Borowicz, Wacława Starzyńska. Rozdział 11. Syntetyczna ocena stanu i perspektyw wykorzystania zamówień publicznych do poprawy innowacyjności przedsiębiorstw                                                            	263

Andrzej Borowicz, Wacława Starzyńska. Rozdział 12. Rekomendacje dla polityki gospodarczej                                                         	272

Bibliografia                                                                                                                                	281
Spis rysunków                                                                                                                           	289
Spis tabel                                                                                                                                    	291
Spis wykresów                                                                                                                           	293
Załącznik 1. Ocena nowelizacji Pzp z punktu widzenia proinnowacyjnego oddziaływania systemu zamówień publicznych                                                                                         	297
Załącznik 2. Wykaz instytucji szkoleniowych i doradczych mających w swojej ofercie usługi w zakresie zamówień publicznych                                                                          	305

Inni Klienci oglądali również

Wystarczająco dobre życie. Konteksty psychologiczne - Ryszard Chłopek, Tomasz Karoń, Łukasz Majchrzak, Internacja sądowo-psychiatryczna. Możliwości, nadzieje, perspektywy. Studium przypadku pacjenta z rozpoznaniem schizofrenii

Po co żyjemy? Czym jest dobre życie? Człowiek nieustannie docieka sensu swojego istnienia, próbując odnaleźć jego przyczynę i cel. W prezentowanej monografii, wpisującej się w nurt psychologii pozytywnej, ukazano, jakich odpowiedzi na pytania o ...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Policja jako instytucja bezpieczeństwa publicznego. Perspektywa osób starszych - Wacław Kubies: Identyfikacja zakresu zadań Policji w środowisku lokalnym

Sześć opracowań zawartych w niniejszym tomie składa się na narrację, której celem jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to, jak osoby starsze postrzegają wypełnianie przez Policję zadania związanego z zapewnieniem bezpieczeństwa w miejscu za...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Codzienność i niecodzienność oświeconych. Cz. 2: W rezydencji, w podróży i na scenie publicznej - 03 Sensomotoryczny wymiar doświadczania osiemnastowiecznego ogrodu krajobrazowego

Rozprawy zgromadzone w tomie koncentrują się na różnych aspektach, uwarunkowaniach, przejawach codziennego bytowania oraz stylu życia ludzi XVIII w. i na faktach, wydarzeniach, które w owym czasie odbiły się szerokim echem. Przedmiotem ob...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 07 Język w mediach, media w języku

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingw...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Spójność społeczna. Stan i perspektywy rozwoju społecznego kraju w przekrojach regionalnych

Książka stanowi głos w debacie na temat strategii rozwoju kraju w wymiarze przestrzennym. Autorki uwypuklają społeczno-ekonomiczną stronę tego rozwoju, piszą o zasobach ludzkich, warunkach bytu oraz społecznych efektach dokonywanych zmian. Czytelnik zn...

Zdrowie publiczne. Rozdział 14

ROZDZIAŁ 14 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.