• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Promocja akademicka

Zamknięcie roku w jednostkach sfery finansów publicznych (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
59,00 zł
53,10 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,90 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Zamknięcie roku w jednostkach sfery finansów publicznych

Wszystkie publikacje z serii Biblioteka Rachunkowości Budżetowej, Podatków, Finansów Publicznych zostały przygotowane z myślą o księgowych jednostek sektora finansów publicznych pracujących m.in. w jednostkach samorządu terytorialnego, jednostkach budżetowych oraz samorządowych zakładach budżetowych.



W czwartej książce z tej serii tematem przewodnim jest zamknięcie roku w jednostkach sektora finansów publicznych. Zaprezentowano i szczegółowo omówiono procedury zamykania ksiąg rachunkowych jednostki oraz sporządzania sprawozdania finansowego. W publikacji znajduje się szereg praktycznych informacji na temat tego, jak prawidłowo sporządzić i uniknąć nieprawidłowości przy sporządzaniu:

bilansu jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego,
bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
rachunku zysków i strat (wariant porównawczy),
skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego,
zestawienia zmian w funduszu jednostki.


Opracowania zostały wzbogacone o właściwe wzory dokumentów.



W książce przedstawiono ponadto:

najnowsze zmiany przepisów w zakresie klasyfikacji budżetowej, które będą miały zastosowanie do opracowania projektu ustawy budżetowej oraz projektów uchwał budżetowych na 2016 r., a także takie, które wejdą w życie już od 1 stycznia 2016 r.,
cenne informacje o tym, jak uniknąć nieprawidłowości w stosowaniu przepisów dotyczących funduszu sołeckiego w oparciu o najnowsze dane ustaleń pokontrolnych organów nadzorczych jednostek samorządu terytorialnego,
wyjaśnienie kwestii zwolnień z podatku VAT w przypadku usług związanych ze sportem oraz na czym polegają inwestycje sportowe realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego w kontekście podatku od towarów i usług.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-8100-0
  • ISBN druku: 978-83-264-8099-7
  • EAN: 9788326481000
  • Liczba stron: 320
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów  | str. 13

CZĘŚĆ I
KONIEC ROKU I ZAMKNIĘCIE KSIĄG RACHUNKOWYCH W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

Rozdział 1
Zamknięcie ksiąg rachunkowych w jednostkach budżetowych krok po kroku | str. 17
1. Zasady ogólne zamykania ksiąg rachunkowych  | str. 17
1.1. Kiedy zamykamy księgi?  | str. 17
1.2. Terminy zamknięcia ksiąg - zasady ogólne | str. 18
1.3. Terminy zamknięcia ksiąg dla jednostek sektora finansów publicznych  | str. 19
2. Etapy zamykania ksiąg rachunkowych | str. 19
2.1. Informacje ogólne | str. 19
2.2. Warunek prawidłowego sporządzenia sprawozdania - stosowanie właściwych przepisów prawa  | str. 20
3. Specyficzne zasady rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych  | str. 21
3.1. Zasady ogólne  | str. 22
3.2. Zasady szczególne | str. 22
4. Inwentaryzacja  | str. 23
4.1. Cel inwentaryzacji | str. 23
4.2. Co składa się na inwentaryzację?  | str. 23
4.3. Rozliczenie inwentaryzacji | str. 24
5. Sprawdzenie poprawności i kompletności księgowań  | str. 24
5.1. Rodzaje dowodów księgowych podlegających sprawdzeniu | str. 25
5.2. Sprawdzenie spełnienia wymogów księgowych w zakresie ujęcia skutków finansowych zdarzeń gospodarczych w momencie ich wystąpienia  | str. 26
5.3. Dokonanie weryfikacji oraz aktualizacji wyceny aktywów i pasywów  | str. 26
5.4. Uzgodnienie obrotów dziennika z obrotami kont księgi głównej oraz obrotów i sald księgi głównej z zestawieniem obrotów i sald  | str. 27
6. Zamknięcie ksiąg rachunkowych  | str. 28
6.1. Zamknięcie ksiąg prowadzonych w formie elektronicznej  | str. 29
6.2. Zamknięcie wstępne i zamknięcie ostateczne  | str. 29
6.3. Na czym polega zamknięcie ksiąg rachunkowych?  | str. 30
6.4. Zestawienie obrotów i sald księgi głównej  | str. 30
6.5. Szczególna regulacja dotycząca sporządzania i zatwierdzania sprawozdań finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych  | str. 31
7. Składniki sprawozdania finansowego w przypadku jednostek sektora finansów publicznych  | str. 31
7.1. Bilans  | str. 32
7.2. Rachunek zysków i strat | str. 33
7.3. Zestawienie zmian w funduszu  | str. 33
7.4. Bilans z wykonania budżetu JST  | str. 34
7.5. Zasada dotycząca państwowego funduszu celowego | str. 34
7.6. Ewidencja księgowa i konta bilansowe  | str. 34
7.7. Konta bilansowe  | str. 34
7.8. Konta pozabilansowe  | str. 37
8. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych a sprawozdanie finansowe | str. 37
9. Łączne sprawozdania finansowe | str. 38
9.1. Części składowe sprawozdania finansowego  | str. 38
9.2. Informacja uzupełniająca | str. 39
9.3. Skonsolidowany bilans JST  | str. 39
10. Zakończenie  | str. 42
11. Wzory dokumentów związane z zamknięciem roku  | str. 43
Wzór 1. Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego  | str. 43
Wzór 2. Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego  | str. 47
Wzór 3. Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy) | str. 49
Wzór 4. Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego  | str. 51
Wzór 5. Zestawienie zmian w funduszu jednostki  | str. 54

Rozdział 2
Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego  | str. 56

Rozdział 3
Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego  | str. 69
1. Wstęp | str. 69
2. Aktywa  | str. 72
3. Pasywa  | str. 77
4. Powiązania kont z pozycjami bilansu  | str. 79

Rozdział 4
Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego  | str. 85
1. Zasady sporządzania skonsolidowanego bilansu  | str. 85
2. Sprawowanie kontroli lub współkontroli nad inną jednostką  | str.  87
3. Metody konsolidacji | str. 90
3.1. Metoda konsolidacji pełnej  | str. 90
3.2. Metoda konsolidacji proporcjonalnej | str. 94
3.3. Metoda praw własności  | str. 95
3.4. Wybór metody konsolidacji  | str. 98
4. Sporządzanie skonsolidowanego bilansu | str. 98
5. Dokumentacja konsolidacyjna  | str. 100
6. Wyłączenia z konsolidacji  | str. 101
7. Powiązania skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego z bilansami podlegającymi konsolidacji  | str. 101

Rozdział 5
Rachunek zysków i strat jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego | str. 108
1. Zagadnienia ogólne  | str. 108
2. Układ rodzajowy kosztów - wersja porównawcza rachunku zysków i strat | str. 111

Rozdział 6
Zestawienie zmian w funduszu jednostki  | str. 129

Rozdział 7
Zasady sporządzania sprawozdań finansowych w jednostkach sfery finansów publicznych  | str. 142

Rozdział 8
Badanie sprawozdań finansowych w jednostkach samorządu terytorialnego  | str. 147
1. Podmiot upoważniony do badania  | str. 147
2. Przedmiot badania  | str. 150
3. Rezultat badania  | str. 151

Rozdział 9
Wymogi formalne sprawozdania z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego  | str. 153
1. Sprawozdanie roczne - odpowiedzialność i warunki sporządzania  | str. 153
2. Pochodzenie danych zawartych w sprawozdaniu rocznym | str. 155
3. Adresaci sprawozdania rocznego  | str. 157
4. Bilans skonsolidowany | str. 158
5. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych | str. 158
6. Dane zawarte w sprawozdaniu rocznym  | str. 159
7. Uchwała budżetowa | str. 161
8. Dodatkowe wskazówki praktyczne dotyczące sprawozdania rocznego  | str. 163
9. Podsumowanie  | str. 164

Rozdział 10
Zamknięcie roku w odpowiedziach na pytania | str. 165

CZĘŚĆ II
RACHUNKOWOŚĆ, GOSPODARKA FINANSOWA I PODATKI

Rozdział 1
Zmiana do klasyfikacji budżetowej - 24 czerwca 2015 r.  | str. 223
1. Zmiana, którą stosujemy od dnia 1 kwietnia 2015 r.  | str. 224
2. Zmiany, które stosujemy do opracowania projektu ustawy budżetowej oraz projektów uchwał budżetowych na 2016 r.  | str. 224

Rozdział 2
Ewidencja niskocennych środków trwałych w jednostce budżetowej  | str. 237
1. Definicje i pojęcia związane ze środkami trwałymi  | str. 237
2. Niskocenne składniki majątku  | str. 239
3. Podstawy ewidencji księgowej niskocennych składników majątkowych | str. 240
4. Przebieg ewidencji księgowej niskocennych składników majątkowych | str. 241
5. Zakup pozostałych środków trwałych  | str. 242
6. Ewidencja wyposażenia i ewidencja pozabilansowa  | str. 243
7. Likwidacja niskocennego składnika majątku  | str. 244

Rozdział 3
Nieprawidłowości w stosowaniu przepisów dotyczących funduszu sołeckiego  | str. 245
1. Czym jest fundusz sołecki?  | str. 245
2. Ustalenie wysokości środków funduszu  | str. 246
3. Nieprawidłowości w funduszu sołeckim - ustalenia organów kontroli | str. 249
3.1. Nieterminowe przekazywanie właściwej regionalnej izbie obrachunkowej uchwały rady gminy o wyodrębnieniu lub niewyodrębnieniu funduszu sołeckiego  | str. 249
3.2. Błędne obliczenia wysokości funduszu sołeckiego przypadającego poszczególnym sołectwom  | str. 251
3.3. Brak pisemnej informacji o wysokości funduszu sołeckiego dostarczonej sołtysom | str. 251
3.4. Przyjmowanie od sołectw wniosków wskazujących zadania sformułowane w sposób uniemożliwiający przypisanie ich do celów określonych przez ustawodawcę i będących zadaniami własnymi gminy  | str. 252
3.5. Nieodrzucanie wniosków sołectw o przyznanie środków z funduszu sołeckiego, które nie spełniały wymagań określonych w art. 5 ust. 3 ustawy o funduszu sołeckim  | str. 256
3.6. Finansowanie ze środków funduszu przedsięwzięć niezgłoszonych we wnioskach poszczególnych sołectw  | str. 256
3.7. Niezamieszczanie w protokołach z zebrań wiejskich wszystkich danych wymaganych statutami sołectw  | str. 256
3.8. Ingerowanie w treść zapisów wniosków o fundusz sołecki i jego wysokość przez wójtów czy sołtysów  | str. 257
4. Zalecenia formułowane przez organy kontroli i nadzoru w związku z nieprawidłowościami w zakresie funkcjonowania funduszu sołeckiego | str. 258
5. Okres obowiązywania uchwały o wyodrębnieniu funduszu sołeckiego - najnowsze zmiany  | str. . 260
6. Nieprawidłowe określenie zakresu czasowego obowiązywania uchwały o wyodrębnieniu funduszu sołeckiego | str. 260
7. Podsumowanie  | str. 262

Rozdział 4
Bilety wstępu i karnety na obiekty sportowe i rekreacyjne - stawka VAT  | str. 263
1. Stawka VAT  | str. 263
2. Stosowanie stawek obniżonych na gruncie dyrektywy VAT | str. 265
3. Stawka podatku od towarów i usług w przypadku biernego uczestniczenia w usłudze związanej z rekreacją lub rozrywką  | str. 266
4. Stawka podatku od towarów i usług w przypadku czynnego uczestniczenia w usłudze związanej z rekreacją lub rozrywką  | str. 266
4.1. Stanowisko, zgodnie z którym stawka preferencyjna nie obejmuje usługi wstępu wraz z czynnym uczestnictwem w usłudze związanej z rekreacją czy rozrywką  | str. 266
4.2. Stanowisko, zgodnie z którym stawka preferencyjna obejmuje usługi wstępu wraz z czynnym uczestnictwem w usłudze związanej z rekreacją lub rozrywką  | str. 268
4.2.1. Argument z wykładni językowej  | str. 269
4.2.2. Argument z wykładni systemowej | str. 270
4.2.3. Argument z wykładni celowościowej  | str. 271
5. Podsumowanie  | str. 271

Rozdział 5
Zwolnienie z VAT - usługi związane ze sportem  | str. 273
1. Wprowadzenie  | str. 273
2. Warunki stosowania zwolnienia  | str. 274
3. Podmioty prowadzące działalność sportową  | str. 276
4. Orzecznictwo ETS  | str. 277
4.1. Uzależnienie zwolnienia od wysokości kwot opłat członkowskich  | str. 277
4.2. Pole golfowe  | str. 278
4.3. Faktyczni beneficjenci usług związanych ze sportem  | str. 280
5. Miejsce świadczenia usług sportowych | str. 283
6. Wstęp na imprezy sportowe oraz korzystanie z obiektów sportowych | str. 285
7. Podsumowanie  | str. 285

Rozdział 6
Inwestycje sportowe realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego a podatek od towarów i usług  | str. 287
1. Wprowadzenie  | str. 287
2. Podmiotowość podatkowa - JST podatnikiem VAT | str. 288
3. Stawka podatku VAT przy sprzedaży związanej z obiektami sportowymi | str. 291
4. Realizacja inwestycji a dotacje - podatek należny  | str. 294
5. Realizacja inwestycji - odliczenie podatku naliczonego  | str. 295
5.1. Zasada główna odliczania  | str. 295
5.1.1. Stan prawny obowiązujący do 31 grudnia 2015 r.  | str. 296
5.1.2. Stan prawny obowiązujący od 1 stycznia 2016 r.  | str. 299
5.2. Zamiar  | str. 302
5.3. Pełne prawo do odliczenia - zamiar: wykorzystywanie celem sprzedaży opodatkowanej  | str. 304
5.4. Brak prawa do odliczenia - zamiar: wykorzystywanie jedynie do celów statutowych (niepodlegających opodatkowaniu VAT)  | str. 306
5.5. Częściowe prawo do odliczenia - zamiar: wykorzystywanie zarówno do celów opodatkowanych, jak i do celów niepodlegających opodatkowaniu VAT  | str. 306
5.5.1. Stan prawny obowiązujący w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2015 r.  | str. 306
5.5.2. Stan prawny obowiązujący od 1 stycznia 2016 r.  | str. 312
5.6. Zmiana przeznaczenia  | str. 313
6. Przekazanie w nieodpłatny zarząd  | str. 317

8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Rozliczenia bezgotówkowe w jednostce sektora finansów publicznych

Z początkiem kwietnia 2017 r. został uruchomiony „Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej” realizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową. Program ten jest...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Flirt roku

Tia po prostu chce się bawić. Ciężko pracowała na swoją reputację duszy towarzystwa. Chce wychodzić ze znajomymi i spotykać się z fajnymi chłopakami. I to jest pierwszy i najważniejszy punkt w jej planie na ten rok. A może jednak miedzy nią, a nowo...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Obrazy Europy w polskim dyskursie publicznym

Książka ta, oparta na analizie prasy z okresu negocjacji akcesyjnych między Polską i Unią Europejską (1998-2000), ukazuje przyczyny trwania i kierunki zmiany mitu centralności Europy w polskim dyskursie publicznym. W tym okresie eurodebata była pragmat...
88,20 zł 98,00 zł
Do koszyka

Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II

Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją. Książka zawiera szereg ważnych informacji dla osób zarządzających jednostką budżetową, głównych księg...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Zamknięcie roku w jednostkach sfery finansów publicznych

Wszystkie publikacje z serii Biblioteka Rachunkowości Budżetowej, Podatków, Finansów Publicznych zostały przygotowane z myślą o księgowych jednostek sektora finansów publicznych pracujących m.in. w jednostkach samorządu terytorialn...
25,52 zł 28,35 zł
Do koszyka

Sam początek Lata 1944-1948 w literaturze okresu Polski Ludowej

Używając instrumentów współczesnego literaturoznawstwa kulturowego, antropologii, socjologii, nowej historiografii, książka ta podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, jakie wyobrażenie o początkach Polski powojennej literatura publi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.