Zagadnienia Rodzajów Literackich t. 56 (112) z. 2/2013
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także
teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Od redakcji: On-line/Off-line. . . . . . . . 7
Rozprawy — Articles
Ewa Szczęsna, Piśmienne bycie w przestrzeni cyfrowej. Współczesne ślady tożsamości.. . . . 17
Agnieszka Karpowicz, Reinkarnacje słowa: media, gatunki, praktyki.. . . . . . . . . . 33
Elżbieta Winiecka, Pismo wobec doświadczenia uczestnictwa. . . . . . . . . . . . . . . . 51
Marta Rakoczy, Tekst, pisanie, szkoła w perspektywie antropologicznej.. . . . . . . . . 73
Maciej Maryl, Blog jako „dziennik elektroniczny”. Analiza genologiczna blogów pisarzy. . . . 87
Krzyszfof Gajewski, No comment. Z poetyki komentarza elektronicznego. . . . . . . 111
Irena Chawrilska, Dzieło hybrydyczne jako doświadczenie.. . . .. . . . . 129
Agnieszka Smaga, Formy pismo/obraz na stronach WWW. Przegląd. . . . . . . . . . . 147
Lidia Gąsowska, Praktyka pisania fan fiction. Tutorial fanfikowca. . . . . . . . . . . . . 165
Agnieszka Oberc, Ja piszę, ty piszesz, oni piszą. Literacka twórczość fandomu
jako czynnik integrujący społeczność.. . . . . 185
Dominik Antonik, Literatura w audiowizualnym typie kultury. . . . . . . . . . . . . . . 197
Karolina Sidowska, Literatura a przełamywanie wstydu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
Dobrawa Lisak-Gębala, Współczesna polska eseistyka w poszukiwaniu aury obrazów malarskich i fotograficznych.. . . 223
Magdalena Skrzypczak, Doświadczanie przestrzeni w figurach wędrownych
jako inicjacja procesu twórczego (off-line). . . . . . . . . . . . . . . . 239
Katarzyna Trzeciak, Lubimy czytać, lubimy pisać, ale kto z tego korzysta? Kilka uwag o społecznościowych portalach recenzenckich.. . . . . . . . 259