0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Autor: Łukasz Zakonnik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
22,45 zł
20,21 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,24 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym

Dobra używane, czyli kiedyś przez kogoś posiadane i ponownie odprzedawane, dość długo znajdowały się na marginesie handlu. Przełomem stał się rozwój handlu elektronicznego pomiędzy osobami fizycznymi, m.in. na aukcjach internetowych czy portalach ogłoszeniowych. Możliwość globalnego handlu dobrami używanymi uwypukliła problem właściwego określania ich ceny. Autor publikacji przeanalizował zakończone transakcje na wiodącym polskim portalu aukcyjnym w kontekście ceny końcowej, a jako jeden z najistotniejszych czynników wpływu przyjął szeroki zakres obserwowanych zachowań kupujących. Efektem podjętych badań są modele kształtowania się ceny końcowej dóbr używanych, zaimplementowane w ramach autorskiego systemu informatycznego.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8088-935-4
  • ISBN druku: 978-83-8088-934-7
  • Liczba stron: 250
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział 1. Modele e‑biznesu a możliwość określania ceny dóbr używanych	21
1.1. Wprowadzenie	21
1.2. Era Internetu, informacji i wiedzy	21
1.2.1. Informacja i wiedza	22
1.2.1.1. Rodzaje wiedzy	24
1.2.1.2. Zarządzanie wiedzą	25
1.2.2. Nowe społeczeństwo i nowoczesne formy handlu 	26
1.2.2.1. Rynek elektroniczny	30
1.3. Relacje i modele e‑biznesu	31
1.3.1. Relacje e‑biznesu	33
1.3.2. Topologia modeli e‑biznesu	43
1.4. Model e‑biznesu dla dóbr używanych	46
1.4.1. Model aukcyjny	51
1.4.1.1. Rodzaje aukcji	53
1.4.1.2. Kryteria podziałów aukcji	54
1.4.1.3. Podstawowe sposoby wpływu na proces licytacji na aukcjach	55
1.4.1.3.1. Programy do automatycznego składania ofert w licytacji, w określonym czasie jej trwania	55
1.4.1.3.2. Rola marketingu w promocji oferty aukcyjnej	56
1.4.1.3.3. Mechanizmy nieuczciwej konkurencji	58
1.5. Podsumowanie	59

Rozdział 2. Zachowania konsumentów wpływające na możliwość określania ceny dóbr używanych	61
2.1. Wprowadzenie	61
2.2. Konsument jako podmiot rynku	61
2.2.1. Pojęcie konsumenta	61
2.2.2. Zachowania konsumenta	64
2.2.3. Zachowania konsumenta a proces podejmowania decyzji	67
2.2.4. Cena i dochód – uwarunkowania konsumpcji	70
2.2.4.1. Wpływ dochodu na popyt	70
2.2.4.2. Wpływ ceny na popyt	71
2.2.4.3. Zachowania typowe i anomalie	72
2.2.5. E‑konsument	74
2.3. Dobra	79
2.3.1. Usługi, e‑usługi	80
2.3.2. Dobra używane – istota i znaczenie w handlu	81
2.4. Modele zachowań konsumenta	84
2.4.1. Rodzaje modeli zachowań konsumenta	84
2.4.2. Modele proste zachowań konsumenta	86
2.4.3. Modele złożone zachowań konsumenta	91
2.4.3.1. Główne modele strukturalne	91
2.4.3.2. Pozostałe modele złożone	98
2.4.3.3. Modele złożone – podsumowanie	109
2.5. Ryzyko konsumenta	109
2.6. Schemat kształtowania się ceny dóbr używanych	114

Rozdział 3. Modelowanie ceny dóbr używanych	121
3.1. Wprowadzenie	121
3.2. Sposób realizacji badania	123
3.2.1. Metodologia badania	124
3.3.1. Kategorie sprzedawanych dóbr na portalu	129
3.3.2. Określenie zmiennych	131
3.3.2.1. Opis kluczowych zmiennych	135
3.3.2.1.1. Cena	135
3.3.2.1.2. Czas	137
3.3.2.1.3. Kupujący	137
3.3. Podstawowa charakterystyka uzyskanych danych 	129
3.4. Modele cen dóbr używanych sprzedawanych na portalu aukcyjnym	137
3.4.1. Dla Dzieci – Odzież – Bielizna	138
3.4.2. Dom i Ogród – Wyposażenie – Pościel, koce	139
3.4.3. Gry	140
3.4.4. Kolekcje – Medale i Odznaczenia	142
3.4.5. Kolekcje – Pamiątki PRL‑u	143
3.4.6. Komputery – Laptopy	144
3.4.7. Książki – Literatura Piękna i Faktu	145
3.4.8. Książki – Naukowe i Popularnonaukowe	146
3.4.9. Porcelana	148
3.4.10. Rękodzieło	149
3.5. Ocena wpływu określonych charakterystyk na cenę końcową dóbr używanych	150
3.5.1. Ocena wyników uzyskanych w estymacji KMNK/WMNK	150
3.5.2. Ocena wyników uzyskanych w estymacji kwantylowej	155
3.6. Usprawnienia modelu kształtowania się ceny dóbr używanych	157
3.6.1. Założenia budowy systemu informatycznego	157
3.6.2. Dane wejściowe	158
3.6.3. Okno główne programu	160
3.6.4. Uwagi końcowe	161

Zakończenie	163

Załącznik	169
Abstract	233
Bibliografia	237
Od Redakcji	247

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Rynek książki w Polsce 2015 Targi, instytucje, media

Tom zawiera zestawienie najważniejszych instytucji i organizacji związanych z książką, a także wykaz mediów branżowych. W tomie podsumowujemy sytuację w sektorze targów książki, zamieszczamy również szczegółowy przegląd wszy...
22,45 zł
Do koszyka

Prawne instrumenty zachowania równowagi finansowej państwa i ich skuteczność

W publikacji zostały poruszone tematy kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania finansów publicznych, Przestawiono proces normatywizacji instrumentów zarządzania państwem, mających na celu zachowanie równowagi finansowej. Autor wyka...

Jakość produktów i usług – perspektywa rynku komercyjnego i sektora administracji publicznej - Sabina Ren, Michał Szerwiński: Zintegrowany System Zarządzania w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wielkopolskim

Niniejsza praca stanowi forum prezentacji wyników badań nad problematyką zarządzania jakością w organizacjach różnych typów. Wyniki te prezentują teoretycy – naukowcy pracujący w kilku polskich ośrodkach akademickich (Uniwers...
36,00 zł
Do koszyka

Prawo karne wobec oszustw i innych związanych z nimi przestępstw w handlu internetowym oraz bankowości elektronicznej

Prezentowana książka jest w polskiej literaturze przedmiotu jedynym monograficznym opracowaniem poświęconym oszustwom i innym związanymi z nimi przestępstwom w handlu internetowym oraz bankowości elektronicznej. Monografia składa się z czterech rozdzia...
71,28 zł 79,20 zł
Do koszyka

Ceny transferowe

Polityka cen transferowych zgodna z przepisami prawnymi ma olbrzymie znaczenie – zarówno dla organów podatkowych, jak i dla podatników. Książka w praktyczny sposób przedstawia obowiązki nałożone na podmioty powiązane, ...
20,00 zł
Do koszyka

Restytucja i ochrona dóbr kultury. Zagadnienia prawne

Celem książki jest ukazanie problematyki prawnej ochrony dóbr kultury z nieco innej perspektywy. Na rynku wydawniczym dostępnych jest wiele publikacji poświęconych prawnym aspektom ochrony dziedzictwa kulturowego. Autorzy rozdziałów, skła...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.