0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Seria / cykl: Akademicka. Ekonomia

  • Autor: Andrzej Rozmus

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego

W modelu uniwersytetu stworzonym przez Wilhelma Humboldta wykładowca był uczonym, który przedstawiał studentom wyniki własnych przemyśleń i eksperymentów. Współcześnie, gdy większość dydaktyków przekazuje słuchaczom wiedzę nabytą, niezwykle ważna staje się technika jej przekazu.

Pracownicy naukowo-dydaktyczni znajdą w tej książce odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań - od pozornie banalnych (Jak sobie radzić ze ściąganiem na egzaminach? Jak zręcznie wpleść dowcip w treść wykładu?) do zasadniczych:


Jak mówić, by studenci słuchali?
Jak przygotować dobry wykład, ciekawe ćwiczenia i porywającą prezentację?
Jak prowadzić zajęcia i przygotowywać materiały dydaktyczne w zgodzie z prawem autorskim?
Jak oceniać pracę studentów?
Jak się odnosić do studentów niepełnosprawnych?
Jak podchodzić do studentów z innych kręgów kulturowych?




Autorzy nie są dydaktycznymi nowicjuszami – każdy ma już za sobą lata akademickiej praktyki – jednak nie zdążyli się jeszcze zestarzeć, jeszcze nie popadli w rutynę. W jednym z rozdziałów piszą, że wykładowca powinien być po trosze aktorem. Dlaczego jednak aktor o widowni zapomnieć nie może, zdarza się natomi ast, że profesor nie uświadamia sobie jej istnienia? Oczywiście wyjaśnienie jest banalnie proste. Aktor nie może lekceważyć tych, którzy kupili bilety do teatru, a jego władza nad widownią jest wprost proporcjonalna do zdolności aktorskich, jest umiejętnością, którą sam musi wypracować. Władza profesora nad audytorium studenckim wynika z odgórnego nadania i nie wymaga potwierdzenia. Wykład może być nudny – na egzaminie i tak profesor będzie miał rację.


ze wstępu prof. dr. hab. Jerzego Chłopeckiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-6225-2
  • ISBN druku: 978-83-264-4434-0
  • EAN: 9788326462252
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorach 
 str. 9

Po co ta książka i dla kogo? 
 str. 13

Prof. dr hab. Jerzy Chłopecki

1. Komunikacja dydaktyczna 
 str. 17

Anna Baran

Wprowadzenie 
 str. 17

Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym 
 str. 18

Specyfika komunikacji w dydaktyce a wiek studentów 
 str. 27

Asertywność w kontakcie ze studentami 
 str. 31

Grupa społeczna w rzeczywistości akademickiej 
 str. 39

Konstruktywna praca grupowa 
 str. 46

2. Przygotowanie do zajęć 
 str. 50

Adrianna Kaszuba-Perz, Paweł Perz

Sposoby przygotowania się do zajęć 
 str. 50

Tworzenie struktury prezentacji 
 str. 57

Wykorzystywanie pomocy dydaktycznych 
 str. 62

3. Wykładowca legalny - czyli o prawie autorskim w dydaktyce 
 str. 67

Andrzej Kiebała, Marta Berdel-Dudzińska

Wprowadzenie 
 str. 67

Korzystanie z cudzych prac w związku z prowadzeniem zajęć dydaktycznych 
 str. 74

Podsumowanie 
 str. 83

4. Głos i wymowa dobrego wykładowcy 
 str. 85

Marta Wojtowicz-Błąd, Łukasz Błąd

Wprowadzenie 
 str. 85

Wykładowca - one man show 
 str. 86

Błędy w wymowie 
 str. 90

Akcent wyrazowy i tempo wymowy 
 str. 93

Jak doskonalić wymowę 
 str. 96

Podsumowanie 
 str. 102

Załącznik: Zestaw ćwiczeń 
 str. 104

5. Indywidualny styl prowadzenia zajęć 
 str. 107

Andrzej Rozmus

Wprowadzenie 
 str. 107

Wiedza i doświadczenie wykładowcy 
 str. 108

Osobowość wykładowcy 
 str. 112

Jakość komunikacji interpersonalnej 
 str. 120

Motywacja i nastawienie wykładowcy 
 str. 123

Obraz idealnego wykładowcy 
 str. 128

Elementy materialne wizerunku wykładowcy 
 str. 129

Technologia dydaktyczna 
 str. 130

Drogi doskonalenia indywidualnego stylu prowadzenia zajęć 
 str. 136

6. Aktywne metody dydaktyczne - subiektywne kompendium 
 str. 140

Natalia Białek, Karolina Cyran

Wprowadzenie 
 str. 140

Kształcenie oparte na aktywnych metodach nauczania: tzw. active learning - co się za tym kryje 
 str. 141

Korzyści i bariery w stosowaniu aktywnych metod dydaktycznych 
 str. 145

Rodzaje metod aktywizujących 
 str. 146

Podsumowanie 
 str. 157

7. Psychospołeczne pułapki oceniania 
 str. 158

Barbara Przywara

Podstawy procesu oceniania 
 str. 158

Przyczyny błędów w procesie oceniania 
 str. 161

8. Wielokulturowa uczelnia 
 str. 166

Anna Siewierska-Chmaj

Wprowadzenie 
 str. 166

Wykładowca w środowisku wielokulturowym 
 str. 167

Dystans władzy w środowisku akademickim 
 str. 169

Indywidualizm i kolektywizm - wyzwanie dla wykładowcy 
 str. 172

Męskość i kobiecość kultury jako źródło nieporozumień 
 str. 174

Unikanie niepewności 
 str. 177

Orientacja krótko- i długodystansowa, czyli dynamizm konfucjański 
 str. 181

Podsumowanie 
 str. 185

9. Praca ze studentami niepełnosprawnymi 
 str. 186

Monika Struck-Peregończyk

Studenci niepełnosprawni - kilka faktów i liczb 
 str. 186

Postrzeganie studentów niepełnosprawnych 
 str. 190

Stereotypowe myślenie o osobach niepełnosprawnych 
 str. 195

Zasady zachowania się w stosunku do osób niepełnosprawnych 
 str. 197

Praktyczne rozwiązania 
 str. 200

Podsumowanie 
 str. 206

10. Wykładowca dowcipny, czyli wady i zalety humoru w szkole wyższej 
 str. 208

Łukasz Błąd

Wprowadzenie 
 str. 208

Powaga a humor 
 str. 209

Poznawcza wartość humoru 
 str. 218

Humor w nauczaniu 
 str. 222

Humor w wystąpieniach publicznych 
 str. 226

11. Wykładowca w dobie aplikacji mobilnych i tabletów 
 str. 241

Olga Kurek

Wprowadzenie 
 str. 241

Metatrendy w edukacji XXI wieku 
 str. 242

Nowe (pozauniwersyteckie) formy zdobywania wiedzy 
 str. 248

Internet - wiedza darmowa, ale czy wartościowa? 
 str. 253

Podsumowanie - Internet wszechobecny, ale czy wszechwiedzący? 
 str. 255

Rekomendacje dla wykładowców 
 str. 258

Aneks. Trudne sytuacje w dydaktyce 
 str. 259

Indeks 
 str. 265
Słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe

Inni Klienci oglądali również

24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 4

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 4. Jak się uczyć? LogikaO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnikowi uporządkować swą wiedzę, dostarc...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

E-learnig akademicki. Perspektywa akademicka

Książka Anny Turuli jest cennym przykładem pracy naukowej prowadzącej Czytelnika od ogólnych rozważań na temat istoty edukacji, poprzez własny pomysł na łączenie tradycyjnej dydaktyki z możliwościaminowych mediów, po przykłady ich p...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Nauka o finansach. Przegląd dorobku ośrodków akademickich

Z inicjatywy Polskiego Stowarzyszenia Finansów i Bankowości powstała publikacja, której celem jest prezentacja dorobku nauki o finansach ośrodków akademickich w Polsce. Aby zachować wysoką jednolitość prezentacji PSFiB zaproponował...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!