Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia, t. 2
Książka "Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia" nie jest typową antologią pokonferencyjną. Niewątpliwą zaletą tego zbioru rozpraw jest różnorodność prezentowanych podejść do zagadnienia życia wartościowego – zarówno w warstwie metodologicznej, jak i w zasadniczym stosunku do zagadnienia wartości w życiu. Dzięki temu otrzymujemy tom, który prowokuje do refleksyjnego i krytycznego spojrzenia na sprawę wartości obecnych zarówno w sposobie, w jaki prowadzimy poszukiwania badawcze, jak i w ogóle w życiu każdego z nas.
Wstęp / 7
Joanna Madalińska-Michalak
Jednostka i wspólnota – życie wartościowe i wychowanie ku wartościom / 11
Kazimierz Czerwiński
Aksjologiczne konteksty słabości sfery publicznej / 31
Violetta Kopińska, Hanna Solarczyk-Szwec
Edukacja dla wspólnoty? Krytyczna analiza podstaw programowych kształcenia ogólnego / 63
Anna Maria Kola
„Wartościowe życie” (w) pomocy społecznej / 91
Marzenna Nowicka
Wartości w świecie dziecka w przekonaniach dorosłych – przyszłych nauczycieli / 109
Jolanta Nowak
Autorytaryzm czy partycypacja – obraz edukacji wczesnoszkolnej w oczekiwaniach rodziców / 131
Renata Góralska
Dlaczego warto rozwijać kompetencje emocjonalne dzieci? / 145
Anna Jakubowicz-Bryx
Postrzeganie przez uczniów klas niższych sytuacji konfliktowych w środowisku rówieśniczym / 161
Anna Sladek
Wychowanie studentów przez kształtowanie ich kompetencji społecznych. Między adaptacją a emancypacją / 181
Aldona Małyska, Małgorzata Dankowska-Kosman
Studenci o tym, co ważne i społecznie pożądane / 199
Danuta Wiśniewska
Kompetencje personalno-społeczne jako podstawa wartościowego życia absolwentów szkół wyższych / 221