Wybory 2010. Media i marketing polityczny
Artykuły zawarte w recenzowanej pracy w kompetentny naukowo, a zarazem interesujący sposób odnoszą się do przebiegu kampanii poprzedzających polskie wybory prezydenckie i samorządowe w 2010 roku. Zwraca uwagę trafny dobór tematyki poszczególnych artykułów, umożliwiających wieloaspektową analizę przedsięwzięć kampanijnych realizowanych przez podmioty rywalizacji politycznej zarówno na szczeblu ogólnokrajowym (wybory prezydenckie), jak i lokalnym (wybory samorządowe). Wysoko należy ocenić fakt, że w pracy znajdujemy także naukowo ważne refleksje oceniające rolę środków masowego komunikowania we współczesnych polskich kampaniach wyborczych. Poziom naukowy analiz badawczych, sposób formułowania wniosków oraz szeroki wachlarz wykorzystanych metod i technik badawczych wskazują na bardzo dobre opanowanie warsztatu naukowego. Szczególnie należy podkreślić umiejętność zachowania niezbędnego dystansu do podejmowanej problematyki, dzięki czemu otrzymaliśmy w pełni dojrzałą naukowo pracę, w znaczący sposób wzbogacającą polską literaturę poświęconą rywalizacji politycznej, komunikowaniu politycznemu oraz marketingowi politycznemu.
Wstęp / 7
Część 1. Media tradycyjne w kampanii 2010 roku
Łukasz Kubisz-Muła
Debaty prezydenckie. Jarosław Kaczyński – Bronisław Komorowski w badaniach natychmiastowej reakcji / 13
Łukasz Wojciechowski
Kształtowanie wizerunku Jarosława Kaczyńskiego jako kandydata na urząd Prezydenta RP w 2010 roku – analiza marketingowa / 35
Piotr Lewandowski
(Nie)spokojny sen Lecha Kaczyńskiego o wypełnienie testamentu politycznego. Między prawdą a mitem / 51
Andrzej Hoehle
Kampania prezydencka 2010 roku w wysokonakładowych dziennikach ogólnopolskich / 79
Część 2. Reklama polityczna w wyborach 2010 roku
Małgorzata Adamik-Szysiak
Wizerunki kandydatów na urząd Prezydenta RP w spotach wyborczych w 2010 roku / 107
Joanna Kobylska
Wizualne techniki perswazji w wybranych spotach wyborczych. Wybory prezydenckie 2010 / 133
Radosław Kubicki
Kampania, reklama i program kandydata Polskiego Stronnictwa Ludowego w wyborach prezydenckich w 2010 roku / 151
Jakub Przewoźnik
Ulotka jako powszechna forma reklamy wyborczej na wybranym przykładzie z kampanii samorządowej 2010 roku / 171
Część 3. Zachowanie wyborców i wybieranych w elekcji samorządowej 2010 roku
Wojciech Peszyński
Zjawisko prezydencjalizacji kampanii samorządowych. Przykład wyborów 2010 roku w województwie kujawsko-pomorskim / 203
Arkadiusz Fordoński
Hasła kampanii w wyborach samorządowych 2010 – błędy konstrukcyjne i niedostosowanie przekazu / 229
Maciej Drzonek
Między standaryzacją a kreatywnością. Wybrane aspekty marketingu wyborczego w Szczecinie w 2010 roku / 247
Karolina Tybuchowska-Hartlińska
Teoretyczne uwarunkowania oraz empiryczne konsekwencje frekwencji wyborczej na przykładzie subregionu ciechanowskiego / 275
Iwona Barszczuk, Paweł Siring
Prawo a rzeczywistość. Wybory samorządowe 2010 roku w Opolu w kontekście naruszania prawa wyborczego / 297