0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Współczesne oblicza komunikacji i informacji. Problemy, badania, hipotezy (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Toruń, 2014

  • Redakcja naukowa: Ewa Głowacka, Małgorzata Kowalska, Przemysław Krysiński

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Współczesne oblicza komunikacji i informacji. Problemy, badania, hipotezy

Problematyka tekstów zamieszczonych w monografii "Współczesne oblicza komunikacji i informacji. Problemy, badania, hipotezy" obejmuje różnorodne pola badawcze, m.in. bibliologii i informatologii, socjologii, filozofii, kognitywistyki, literaturoznawstwa, informatyki i nauki o zarządzaniu. Obszary te spaja wspólny mianownik, którym jest komunikacja i informacja poddane naukowej refleksji. Mimo zróżnicowanej tematyki każdy z tekstów pozwala spojrzeć na komunikację i informację inaczej, wnosząc do stanu wiedzy szereg nowych ustaleń lub wskazując nowe pola badawcze – często w perspektywie inter/multidyscyplinarnej. Redaktorzy tomu mają nadzieję, że książka stanie się inspirującym głosem w dyskusji nad rolą społecznych aspektów komunikacji i informacji w kształtowaniu tożsamości współczesnego człowieka, a tym samym znajdzie szerokie grono czytelników.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Redakcja: Ewa Głowacka, Małgorzata Kowalska, Przemysław Krysiński
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-3175-5
  • Liczba stron: 484
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp / 13

Część 1 
Komunikacja w cyberprzestrzeni: wizje, koncepcje, paradygmaty 

Włodzisław Duch, Komunikacja jako rezonans między mózgami / 19
Tomasz Komendziński, Komunikacja jako podzielanie w świecie wirtualnym. Wokół teorii narzędzi (narzędzia fizyczne, konceptualne, wirtualne) / 51
Grzegorz Osiński, Kognitywne aspekty komunikacji wizualnej / 69

Część 2
Język mediów: semiotyka, estetyka, oddziaływanie 

Ewa Szczęsna, Problem znaczenia w nowych mediach – uwagi na marginesie sztuki digitalnej / 83
Maciej Durkiewicz, Z pogranicza genologii i semiotyki przedmiotów: uwagi o pojęciu gatunku tekstu w nowych mediach / 93
Wojciech J. Nowak,  Przekaz werbalny i wizualny w tekście japońskim / 107
Maria Przastek-Samokowa, Neosemantyzmy w tekstach informatologicznych na wybranych przykładach / 127
Maria Bereśniewicz, Lingua vulgaris − nowe leksyki heurystyczne: konfrontacja języka haseł przedmiotowych biblioteki narodowej z sieciowymi językami  wyszukiwawczymi / 141

Część 3 
Kultura wieku informacji: społeczeństwo, media, internet

Piotr Grochowski, Folklor internetowy jako swoista forma komunikacji. Przypadek „Chytrej baby z Radomia” / 155
Monika Wąsik, Widz jako performer, gracz, aktant w intermedialnych przestrzeniach współczesnego teatru / 169
Adrian Uljasz, Internet a tradycyjne uczestnictwo w kulturze. Polska sztuka teatralna w przestrzeni wirtualnej / 179
Dorota Sochocka, Korzystanie z możliwości mediów społecznościowych przez muzea martyrologii w komunikacji z użytkownikami / 191
Marta Muzioł, Cmentarz wirtualny. Komunikacja internetowa w obliczu śmierci / 201
Renata Siuda-Ambroziak, Homo communicativus religiosus – wpływ mediów na ekspansję  Kościołów neopentekostalnych w Brazylii / 213

Część 4
Sieciowe systemy informacyjne: narzędzia, implementacje, projekty 

Artur Machlarz, Nadinformatywność systemów informacyjnych / 231
Rafał Lewandowski, Kryteria oceny systemów informacyjnych w Internecie / 243
Natalia Pamuła-Cieślak, Wizualizacja i prezentacja informacji w wyszukiwarkach internetowych / 257
Veslava Osińska, Tomasz Komendziński, Naukowcy na Facebooku. Wizualizacja sieci społecznych w nauce / 269
Mariusz Jarocki, Android jako platforma zarządzania informacją − analiza możliwości systemu / 283
Piotr Nowak, Tradycyjne czasopismo naukowe vs. samopublikacja w dobie e-science / 297 
Michał Zając, Od Produktu Totalnego do książki konwergencyjnej. Związki książki dla dzieci i młodzieży z innymi mediami / 313
Agnieszka Kida-Bosek, Kamil Stępień, Digitalizacja „Akcentu” − założenia i plany projektu / 323

Część 5
Użytkownicy informacji: kształtowanie postaw, przełamywanie ograniczeń, edukacja

Hanna Batorowska, Między dorosłością a dojrzałością informacyjną / 337
Bronisława Woźniczka-Paruzel, Komunikacja wizualno-przestrzenna osób niesłyszących a świat książki i informacji / 349
Małgorzata Kisilowska, Altruizm informacyjny jako przykład zmiany w zachowaniach pacjentów / 369
Lucyna Stetkiewicz, Komunikacja zapośredniczona przez komputer na przykładzie portalu lubimyczytać.pl / 332
Renata Piotrowska, Ewa Rozkosz, Edukacja medialna i informacyjna w szkole.  O analizie programów nauczania / 379
Gabriela Meinardi, Information literacy jako narzędzie w nowej kulturze nauczania języków obcych / 393

Część 6 
Komunikacja wewnętrzna a kultura organizacji: dzielenie się wiedzą, identyfikacja sytuacji kryzysowych, kreowanie wizerunku

Tadeusz Wojewódzki, Komunikacja wiedzy: efektywność i problemowa relewancja / 421
Aldona Glińska-Neweś, Kulturowe uwarunkowania komunikacji biznesowej / 437
Magdalena Kalińska, Wpływ pozytywnej komunikacji na efektywność pracy zespołowej / 449
Joanna Wińska, Język komunikacji wewnątrzorganizacyjnej, czy to ma znaczenie? / 463
Emilia Lepkowska, Łukasz Jeszke, Iwona Wolniewicz-Pujanek, Komunikacja  w bibliotece akademickiej i jej rola jako narzędzia promocji zasobów i usług  w środowisku akademickim / 475

Inni Klienci oglądali również

0,01 zł
Niedostępny

Wartości - pracy, rodziny i religii - ciągłość i zmiana - 07 Rozdz. 6, cz. 2. System wartości badanych i praca jako wartość: Praca jako wartość

Przedmiotem analizy w pracy są śląskie wartości, ich geneza, umacnianie się, osłabianie oraz aktualne trwanie i zmiana w społecznościach śląskich. W części teoretycznej scharakteryzowana została koncepcja Ronalda Ingleharta dotycząca zmian sytemu warto...
0,01 zł
Niedostępny

Wybrane problemy prawne związane z funkcjonowaniem portu lotniczego - 06 Zasada inwestora rynkowego w transporcie lotniczym w świetle najnowszych decyzji Komisji Europejskiej — między ekonomiczną racjonalnością a interwencjonizmem

Książka "Wybrane problemy prawne związane z funkcjonowaniem portu lotniczego" to efekt mającej miejsce na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w dniu 27 listopada 2014 r. Konferencji Naukowej „Port lotniczy miejscem świ...
0,01 zł
Niedostępny

Współczesne koncepcje podatku dochodowego

Przedmiotem rozważań w niniejszej książce są współczesne koncepcje opodatkowania dochodu. Autorka dokonuje ich klasyfikacji i szczegółowej charakterystyki, uwzględniając zarówno zróżnicowane propozycje teoretyczne, jak i wdr...
0,01 zł
Niedostępny

Badania laboratoryjne

W książce omówiono interpretację wyników badań laboratoryjnych surowicy krwi, moczu i płynu mózgowo-rdzeniowego. Przedstawiono także patofizjologiczne podstawy racjonalnej diagnostyki laboratoryjnej zaburzeń metabolicznych oraz cho...
0,01 zł
Niedostępny

Współczesne koncepcje zarządzania w organizacjach - Seweryn Cichoń: Zarządzanie uczelnią w aspekcie działań marketingowych

Opracowanie prezentuje zarówno teoretyczne, jak i empiryczne ujęcie różnorodnych problemów zarządzania w zakresie nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, z uwzględnieniem zagadnień o charakterze strategicznym, z którymi ...
0,01 zł
Niedostępny

Asystentura rodziny. Teoria, praktyka, badania - BIBLIOGRAFIA, BIBLIOGRAFIA DODATKOWA, ANEKSY

Część teoretyczna pt. Zadania i wyzwania asystentury rodzin jako nowej profesji w dziedzinie pracy socjalnej zawiera dziesięć rozdziałów podejmujących kwestie historycznych i współczesnych czynników kształtujących pracę asystent&oa...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.