0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji pracy i badań

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Barbara Baraniak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UKSW

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji pracy i badań

Publikacja wprowadza nowe wątki do teorii pedagogiki pracy istotnie ją poszerzając, między innymi o ekonomiczny sens pracy, analizę pracy w kategoriach wartości a także analizuje rynkowy wymiar pracy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7072-639-3
  • Liczba stron: 405
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	13
CZĘŚĆ PIERWSZA. PODSTAWOWE POJĘCIA PE DAGOGIKI PRACY WAŻNYMI KATEGORIAMI DLA EDUKACJI I PRACY	14
	Wprowadzenie	19
	1. WIELOWYMIAROWOŚĆ PRACY	21
		1.1. Źródła pracy	21
		1.2. Praca jako kategoria poznawcza (naukowa)	24
		1.3. Interdyscyplinarny charakter pracy – wybrane problemy	28
			1.3.1. Filozoficzne rozumienie pracy	29
			1.3.2. Pedagogiczne konteksty pracy	31
			1.3.3. Praca i jej problemy psychologiczne	34
			1.3.4. Ergonomia u źródeł bezpiecznych i nowoczesnych rozwiązań organizacyjno-ekonomicznych pracy	40
			1.3.5. Socjologiczne rozumienie pracy	45
			1.3.6. Ekonomiczny sens pracy	46
		1.4. Praca w kategoriach wartości	47
			1.4.1. Rodowód, istota i struktury wartości	47
			1.4.2. Wartościowanie pracy	52
		1.5. Praca zawodowa	54
			1.5.1. Typologie pracy zawodowej	56
			1.5.2. Współczesny charakter pracy zawodowej	62
			1.5.3. Edukacyjne wymiary pracy zawodowej	66
		1.6. Praca jako kategoria rynkowa	76
			1.6.1. Krajowy rynek pracy	77
			1.6.2. Zagraniczne rynki pracy	82
			1.6.3. Interesariusze rynku pracy	86
		1.7. Bezrobocie problemem współczesnej pracy zawodowej	93
			1.7.1. Bezrobocie i jego struktura	94
			1.7.2. Środki i formy przeciwdziałania oraz łagodzenia skutków bezrobocia	96
	2. WIELOWYMIAROWOŚĆ ZAWODU	99
		2.1. Geneza zawodu	99
		2.2. Zawód w ujęciu poznawczym	101
		2.3. Interdyscyplinarne rozumienie zawodu – wybrane problemy	106
		2.4. Zawód w ujęciu systemowym	108
			2.4.1. Pojęcie systemu	109
			2.4.2. Klasyfikacja zawodów i specjalności jako ujęcie systemowe	109
			2.4.3. Struktury europejskich ram kwalifikacji w ujęciu systemowym	116
			2.4.4. Opis zawodu i jego struktura jako przykład rozwiązania systemowego	120
			2.4.5. Norma jako standard kwalifikacji zawodowych kolejnym rozwiązaniem systemowym	126
		2.5. Zawód ważnym instrumentem porady zawodowej	131
			2.5.1. Porada zawodowa – jej rozumienie i definiowanie	131
			2.5.2. Wybrane koncepcje rozwoju człowieka ważne w karierze zawodowej	134
			2.5.3. Porada zawodowa w dążeniu człowieka do kariery	136
	3. KWALIFIKACJE JAKO WAŻNA KATEGORIA OPISUJĄCA ZAWÓD I PROCES PRACY	147
		3.1. Rodowód kwalifikacji	147
		3.2. Kwalifikacje jako kategoria naukowa (poznawcza)	149
		3.3. Struktury, modele, kryteria i poziomy kwalifikacyjne	149
		3.4. Kwalifikacje w kategoriach wartości	156
	4. KOMPETENCJE – ICH ROZUMIENIE I ZNACZENIE DLA PRACY ZAWODOWEJ CZŁOWIEKA	160
		4.1. Od źródeł do struktur kompetencji	165
		4.2. Typologie kompetencji	168
			4.2.1. Kompetencje kluczowe – rodowód i istota	168
				4.2.1.1. Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie	169
				4.2.1.2. Umiejętnościowy charakter kompetencji kluczowym kryterium przydatności do zatrudnienia	170
			4.2.2. Kompetencje zawodowe	171
CZĘŚĆ DRUGA. EDUKACYJNE WYMIARY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI PRACY	175
	Wprowadzenie	177
	1. EDUKACJA JAKO KATEGORIA NAUKOWA	179
	2. TEORIA PEDAGOGIKI PRACY A STRUKTURY EDUKACYJNE	182
		2.1. Edukacja permanentna	182
		2.2. Edukacja szkolna	183
			2.2.1. Edukacja przedzawodowa	183
			2.2.2. Edukacja prozawodowa – przyszłość czy przeszłość	185
			2.2.3. Edukacja zawodowa – szkolna i pozaszkolna	188
	3. SYSTEM EDUKACJI W PRZYGOTOWANIU CZŁOWIEKA DO PRACY ZAWODOWEJ	192
		3.1. System edukacji	192
			3.1.1. System szkolny w procesie przygotowania człowieka do pracy zawodowej	193
			3.1.2. System pozaszkolny w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej	195
		3.2. Obszary edukacyjnego przygotowania człowieka do pracy zawodowej	199
			3.2.1. Edukacja przedzawodowa	199
				3.2.1.1. Tło historyczne wychowania przez pracę i do pracy	200
				3.2.1.2. Problemy definicyjne wychowania przez pracę i do pracy	201
				3.2.1.3. Wychowanie przez pracę i do pracy w edukacji przedzawodowej	202
				3.2.1.4. Treści ogólnokształcące edukacji przedzawodowej	204
			3.2.2. Edukacja prozawodowa w przygotowywaniu człowieka do pracy zawodowej	208
				3.2.2.1. Kształcenie ogólne w liceum profilowanym	210
				3.2.2.2. Kształtowanie umiejętności kluczowych w liceum profilowanym	211
				3.2.2.3. Kształtowanie kwalifikacji ogólno zawodowych w liceum profilowanym	213
				3.2.2.4. Uniwersalność wykształcenia absolwenta liceum profilowanego	216
		3.3. Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do pracy	220
			3.3.1. Kształcenie zawodowe jako kategoria naukowa (poznawcza)	222
			3.3.2. Szkolne kształcenie zawodowe	227
			3.3.3. Pozaszkolne kształcenie zawodowe	231
	4. EDUKACJA ZAWODOWA JAKO PROCES KSZTAŁTOWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH	233
		4.1. Treści kształcenia w edukacji zawodowej	233
		4.2. Model czynnościowy treści kształcenia a struktury dokumentów edukacyjnych	237
			4.2.1. Podstawy programowe kształcenia w zawodach	238
			4.2.2. Programy kształcenia i pakiety dydaktyczne przydatne w edukacji zawodowej	239
			4.2.3. Standardy jako norma wymagań egzaminacyjnych potwierdzających kwalifikacje w zawodzie	248
		4.3. Infrastruktura szkół a potrzeby edukacyjne wyznaczone obszarami pedagogiki pracy	256
			4.3.1. Specjalistyczne klasopracownie	258
			4.3.2. Pracownie szkolne	260
			4.3.3. Specjalne szkolne pomieszczenia infrastrukturalne	261
		4.4. Nauczyciel a potrzeby edukacyjne wyznaczone obszarami pedagogiki pracy	265
			4.4.1. Współdziałanie nauczycieli i uczniów w procesie kształtowania kwalifikacji zawodowych	269
			4.4.2. Miejsca pracy kadry pedagogicznej szkolnego i pozaszkolnego systemów kształcenia zawodowego	272
		4.5. Edukacja zawodowa wobec priorytetów Unii Europejskiej	273
			4.5.1. Zagadnienia definicyjne edukacji europejskiej	273
			4.5.2. Priorytety edukacji europejskiej w kształceniu zawodowym	274
			4.5.3. Raporty unijne europejskim wymiarem edukacji zawodowej	277
			4.5.4. Deklaracje unijne narzędziem europejskiego wymiary edukacji zawodowej	281
CZĘŚĆ TRZECIA. EDUKACJA I PRACA WAŻNYMI OBSZARAMI BADAWCZYMI WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI PRACY	285
	Wprowadzenie	287
	1. EDUKACJA I PRACA W NURCIE NAUKOZNAWCZYM	289
		1.1. Wiedza w nurcie naukoznawczym	289
		1.2. Rodowód wiedzy i jej rodzaje	290
		1.3. Struktury wiedzy i jej systemy	292
		1.4. Edukacyjny wymiar procesów poznawczych (epistemologicznych)	293
			1.4.1. Epistemologia a struktury nauki	295
			1.4.2. Edukacja i praca w strukturach nauki	301
	2. METODOLOGIA NAUK – ROZUMIENIE, STRUKTURA I ZAKRES	305
	3. EDUKACJA I PRACA A STRUKTURY BADAWCZE PEDAGOGIKI PRACY	309
	4. WYBRANE TYPOLOGIE METOD BADAWCZYCH PRZYDATNE W BADANIACH EDUKACJI I PRACY	312
		4.1. Typologie metod badawczych upowszechniane w pedagogice społecznej	313
		4.2. Typologie metod badawczych wg Z. Wiatrowskiego	313
		4.3. Typologia metod badawczych wg M. Łobockiego	315
		4.4. Typologia metod badawczych wg S. Juszczyka	316
		4.5. Typologia metod badawczych wg T. Nowackiego	316
	5. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH METOD BADAWCZYCH PRZYDATNYCH W BADANIACH EDUKACJI I PRACY	319
		5.1. Obserwacja	319
		5.2. Wywiad w zbieraniu opinii	320
		5.3. Ankieta w zbieraniu opinii	321
		5.4. Badanie wytworów pracy i dokumentów	321
		5.5. Testy pedagogiczne	322
		5.6. Eksperyment	324
		5.7. Testy psychologiczne	325
		5.8. Monografia pedagogiczna	325
		5.9. Metoda indywidualnych przypadków (kazuistyczna, studium przypadku)	326
		5.10. Metoda autobiograficzna	327
		5.11. Modelowanie	328
		5.12. Metoda symulacji komputerowej	328
	6. EDUKACJA PRZYGOTOWUJĄCA CZŁOWIEKA DO ZATRUDNIENIA JAKO PROCES BADAWCZY	330
	7. PRACA JAKO PROCES BADAWCZY	332
		7.1. Rodowód badania pracy i jego współczesne konsekwencje	332
		7.2. Metody badawcze teorii naukowej organizacji pracy przydatne w procesach badania pracy	334
			7.2.1. Metody badania i usprawniania metod pracy	334
			7.2.2. Mierzenie i normowanie pracy	335
			7.2.3. Kwalifikowanie pracy	336
			7.2.4. Analiza wartościowania pracy	338
			7.2.5. Badanie ruchów	338
			7.2.6. Analiza i projektowanie organizacji (instytucji)	342
		7.3. Współczesne metody badania pracy	344
			7.3.1. Teorie humanistyczne wyznacznikiem współczesnych tendencji badania pracy	344
			7.3.2. Teoria kompleksowego zarządzania jakością (TQM – Total Quality Menegement) kryterium badania pracy	347
			7.3.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnym trendem w badaniu pracy	353
			7.3.4. Menedżerment kadrowy przyszłością badania pracy	358
ZAKOŃCZENIE	361
BIBLIOGRAFIA	363
STRESZCZENIE	393
TABLE OF CONTENS	397
SUMMARY	403

Inni Klienci oglądali również

99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

RODO. Ochrona danych osobowych w stosunkach pracy

Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat ochrony danych osobowych w stosunkach pracy. Czytelnik znajdzie tu nie tylko kompleksowe omówienie uregulowań rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ...
16,11 zł 17,90 zł
Do koszyka

Współczesna administracja państw byłego ZSRR

Rok 1991 był przełomowy w dziejach narodów ZSRR. Niegdyś największe państwo o światowej potędze, którego obszar wynosił 22,4 mln km kw., z ludnością ponad 283 mln, przestało istnieć. ZSRR powstał dzieki wysiłkom Rosyjskiej Komunistycznej ...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Filozofia wychowania w perspektywie Heideggerowskiej różnicy ontologicznej

Książka w serii "Filozofia kultury i edukacja" dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią. Szczegółowej analizie poddane zostały poglądy i dzieła Heideggera i Husserla. Tematy poruszane to: filozofia wychowania jako ontologia, jako ...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Zasady wynagradzania za pracę u pracodawców - przedsiębiorców w świetle autonomicznych źródeł prawa

Niniejsza monografia omawia jeden z najważniejszych jeżeli nie najważniejszy dla pracowników aspekt stosunku zatrudnienia jakim jest wynagrodzenie. Przy czym autor podchodzi do tego zagadnienia w sposób wielopłaszczyznowy niewystępujący w...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Korporacyjni Rebelianci. Niech praca będzie frajdą

Od dawna jestem fanem Korporacyjnych Rebeliantów, a niniejsza książka ujmuje istotę ich mądrości. Autorzy prezentują rzeczową, praktyczną i dającą do myślenia perspektywę patrzenia na świat pracy.Daniel Pink, autor książek Kiedy i Drive....
27,26 zł 30,29 zł
Do koszyka

Dowód z badań genetycznych (DNA) w procesie karnym

Dowód z badań genetycznych (DNA) zrewolucjonizował współczesną kryminalistykę, tak jak w XIX wieku uczyniła to daktyloskopia. Czy dowód z badań DNA należy traktować jako,,superdowód”? Jakie możliwości dla kryminalistyk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!