0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Barańska-Szmitko

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej

Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-394-6
  • ISBN druku: 978-83-8142-393-9
  • Liczba stron: 276
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WPROWADZENIE	9

ROZDZIAŁ I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM	13
1.1.	Stan badań	13
1.2.	Przyjęta perspektywa badawcza	17
1.2.1.	Teoretyczna perspektywa badawcza 	17
1.2.1.1.	Konstruktywizm	18
1.2.1.2.	Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi	23
1.2.1.3.	Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi	23
1.2.1.4.	Wizerunek a tożsamość	24
1.3.	Metodologiczne rozwiązania	25
1.3.1.	Szczegółowe cele badania	26
1.3.2.	Dobór metodologii do celów badania	28
1.3.2.1.	Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań	32
1.3.2.2.	Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi   41
1.3.2.3.	Czas i miejsce realizacji badania	44
1.3.2.4.	Uczestnicy badania	46
1.3.2.5.	Dlaczego felieton?	49
1.3.2.6.	Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony	51
1.3.2.7.	Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja	52
1.3.2.8.	Wyniki – rozwiązania analityczne	54
1.3.2.9.	Ustalenia terminologiczne	56
1.4.	Stan badań i metodologia – podsumowanie	57

ROZDZIAŁ II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW	61
2.1.	Sposób przedstawienia wyników	61
2.2.	Krzysztof Varga	63
2.2.1.	Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	63
2.2.2.	Krzysztof Varga – wizerunek publiczny	70
2.2.3.	Krzysztof Varga – wizerunek wizualny	75
2.2.4.	Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	80
2.2.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi	87
2.3.	Piotr Zaremba	90
2.3.1.	Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	90
2.3.2.	Piotr Zaremba – wizerunek publiczny	97
2.3.3.	Piotr Zaremba – wizerunek wizualny	 	101
2.3.4.	Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	108
2.3.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby	117
2.4.	Magdalena Środa	120
2.4.1.	Magdalena Środa – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	120
2.4.2.	Magdalena Środa – wizerunek publiczny	128
2.4.3.	Magdalena Środa – wizerunek wizualny	133
2.4.4.	Magdalena Środa – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	145
2.4.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy	154
2.5.	Szymon Hołownia	159
2.5.1.	Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	159
2.5.2.	Szymon Hołownia – wizerunek publiczny	167
2.5.3.	Szymon Hołownia – wizerunek wizualny	175
2.5.4.	Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	183
2.5.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni	192

ROZDZIAŁ III. WNIOSKI	197
3.1.	Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów	197
3.1.1.	Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości	202
3.1.2.	Wizerunek publiczny	205
3.1.3.	Wizerunek wizualny 	210
3.2.	Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny – wzajemne wpływy	213

ZAKOŃCZENIE	219
LITERATURA	225
SPIS TABEL	245
ANEKS 1	251
ANEKS 2	255
ANEKS 3	267
ANEKS 4	273

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Agencje rządowe jako szczególne podmioty administracji publicznej

Proces uagencyjniania (agencification) administracji publicznej w Polsce rozpoczął się pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Agencje stały się nową formą organizacji administracji publicznej w polskim systemie prawnym. Ich tworzenie wynikało...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Wpływ kraju i sektora oraz wielkości przedsiębiorstwa na strukturę kapitału przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej

W książce przedstawiono ocenę porównawczą roli kraju, sektora i wielkości podmiotu w kształtowaniu struktury kapitału przedsiębiorstw w wybranych krajach Unii Europejskiej. W części teoretycznej dokonano przeglądu wyników dotychczasowych ...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo publiczne Federacji Rosyjskiej

Zapewnienie bezpieczeństwa publicznego stanowi warunek konieczny utrzymania pożądanego stanu w państwie, który przejawia się w zapobieganiu czynom wymierzonym w dobro kraju, porządek publiczny oraz życie, zdrowie i mienie jego obywateli. Jest to...
12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Obraz polonistyki włoskiej w świetle badań ankietowych

Książka poświęcona jest zagadnieniu naucznia języka i kultury polskiej we włoskich uniwersytetach. Jest to pierwsza tego typu praca o charakterze przekrojowym, napisana na podstawie badań przeprowadzonych wśród profesorów, lektorów...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Obrazy i klisze. Między biegunami wizualnej pamięci Zagłady

Rozpoczynamy nową serię wydawniczą, jakiej w ostatnim czasie brakowało. Przekazy audiowizualne odgrywają tak wielką rolę w opanowywaniu naszej wyobraźni, że prace, które racjonalizują i opisują najważniejsze aspekty tego zjawiska, powinny wyr&oa...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!